Rambogirl schreef:Goede update!
Qua tips.
Ja ik heb maanden lang 1 oog van 1 van mn paarden moeten zalven en druppelen.
De clue lag m in het belonen voor goed gedrag en duidelijk laten merken dat braaf zijn lekkers betekend.
Normaal ben ik niet van het omkopen, maar wij moesten die van mij 3 maal per dag doen en zelfs de dierenarts vond het bewonderingswaardig dat hij zelf met z'n hoofd naar je toe komt en z'n oog al gereed houdt.
Met een zeldigheid was tie niet braaf, maar dan liet ik heel duidelijk blijken dat er geen lekkers in zat.
De truc met het eten.
Macho is dol op eten, hoe meer hoe liever. Het is een echt koekiemonster, vandaar dat ik zelden snoep op zak heb. Zodus, deze week was zijn geluksweek, enfin, toch op koekjes gebied. Denk dat er een jaar voorraad doorgegaan is. Niet alleen aan Macho hoor, de andere 2 waren ook op strooptocht. Dus Macho kreeg koekjes als ie braaf liet verzorgen (shetland braaf wel te verstaan). Bacardi kreeg er als hij braaf afstand hield. En Quickstep, euh ja, daar moest ik iedere dag iets nieuws voor verzinnen. Uk denkt dat alles wat ik in mijn handen heb, eetbaar is. Gevolg, meneer probeert de zalf en de druppels af te pakken. Dus Quick krijgt enkel iets als hij er ook iets voor terug doet.
En dan krijg je zo van die plakijzers