Joolien schreef:singasong schreef:Die 'kennis' kan je ook tegen staan. Wanneer iemand met een klacht komt kun je al een diagnose onbewust stellen en dan zijn je metingen niet meer betrouwbaar.
Kunst is dus om dit te kunnen loslaten. Dit leer je ook op de cursus. Niet iedereen is daar goed in. Vooral mensen die te veel in hun denken zitten kunnen dit niet.
Ik ben al best lang een stille meelezer, maar een diagnose op gevoel stellen vind ik nogal wat. Ook al mag het geen diagnose zijn, dat wordt vaak wel gedaan. Is dat dus niet gevaarlijk?
Ja Joolien dat is een risico.
En tevens kan intuïtie heel goed werken. Toen ik vertrok bij de artsen praktijk kreeg ik te horen van de arts dat hij mij enorm zou gaan missen daar ik een zeer goede intuïtie had van wat aandacht behoefte van de arts en wat even kon wachten. Vaak wist ik ook wat de patiënt mankeerde. Ik heb me daar nooit op toegelegd. Dat overkwam me gewoon, dus is niet stuurbaar. Zo ook met bloeduitslagen die terug kwamen van het lab wist ik het al als ik de post sorteerde zonder dat de brief open was. Het klopte altijd en ik heb er aangemoedigd door die huisarts op leren vertrouwen. Als het voor mij niet pluis voelde mocht ik onmiddellijk de patiënt op de bank zetten om gezien te worden zonder enige vorm van overleg, zelfs als de wachtkamer uitpuilde

Het verschil tussen intuïtie en gevoel is voor mij dat intuïtie een stap verder gaat. Het is een heel zeker weten haast lichamelijk te noemen. Ik denk zelf als veel meer mensen zouden kunnen accepteren dat dit wel degelijk een waarnemingsorgaan zou kunnen zijn waar ze op zouden kunnen gaan vertrouwen er veel meer mensen in hun werk gebruik van zouden kunnen maken.
Om op de paarden terug te komen het is zoals thuis aankomen na een uitstapje met de klein kinderen en gelijk heel diep misselijk worden in mijn buik zodra de auto de oprit opreed en weten dat Hercule hele foute boel was. Dus gelijk gaan kijken naar de paarden en inderdaad het hele reddingscircus rondom het ventje kon gelijk beginnen tot stomme verbazing van de omgeving.