[Info] alternatieve behandelingen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 10:54

Joolien schreef:
singasong schreef:
Die 'kennis' kan je ook tegen staan. Wanneer iemand met een klacht komt kun je al een diagnose onbewust stellen en dan zijn je metingen niet meer betrouwbaar.
Kunst is dus om dit te kunnen loslaten. Dit leer je ook op de cursus. Niet iedereen is daar goed in. Vooral mensen die te veel in hun denken zitten kunnen dit niet.

Ik ben al best lang een stille meelezer, maar een diagnose op gevoel stellen vind ik nogal wat. Ook al mag het geen diagnose zijn, dat wordt vaak wel gedaan. Is dat dus niet gevaarlijk?

Ja Joolien dat is een risico.

En tevens kan intuïtie heel goed werken. Toen ik vertrok bij de artsen praktijk kreeg ik te horen van de arts dat hij mij enorm zou gaan missen daar ik een zeer goede intuïtie had van wat aandacht behoefte van de arts en wat even kon wachten. Vaak wist ik ook wat de patiënt mankeerde. Ik heb me daar nooit op toegelegd. Dat overkwam me gewoon, dus is niet stuurbaar. Zo ook met bloeduitslagen die terug kwamen van het lab wist ik het al als ik de post sorteerde zonder dat de brief open was. Het klopte altijd en ik heb er aangemoedigd door die huisarts op leren vertrouwen. Als het voor mij niet pluis voelde mocht ik onmiddellijk de patiënt op de bank zetten om gezien te worden zonder enige vorm van overleg, zelfs als de wachtkamer uitpuilde :o . Iemand met echte medische kennis van (heb ik dus niet) én de juiste intuïtie samen is het beste, want intuïtie is wel degelijk óók een waarneem orgaan waar wellicht meer op vertrouwd moet gaan worden.

Het verschil tussen intuïtie en gevoel is voor mij dat intuïtie een stap verder gaat. Het is een heel zeker weten haast lichamelijk te noemen. Ik denk zelf als veel meer mensen zouden kunnen accepteren dat dit wel degelijk een waarnemingsorgaan zou kunnen zijn waar ze op zouden kunnen gaan vertrouwen er veel meer mensen in hun werk gebruik van zouden kunnen maken.

Om op de paarden terug te komen het is zoals thuis aankomen na een uitstapje met de klein kinderen en gelijk heel diep misselijk worden in mijn buik zodra de auto de oprit opreed en weten dat Hercule hele foute boel was. Dus gelijk gaan kijken naar de paarden en inderdaad het hele reddingscircus rondom het ventje kon gelijk beginnen tot stomme verbazing van de omgeving.

Einder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:01

Joolien schreef:
Ik ben al best lang een stille meelezer, maar een diagnose op gevoel stellen vind ik nogal wat. Ook al mag het geen diagnose zijn, dat wordt vaak wel gedaan. Is dat dus niet gevaarlijk?

Volgens mij kan je alleen niet acute + niet gevaarlijke kwalen behandelen met dit soort technieken.
Meer het soort dingen waar sowieso geen kant en klare oplossing voor is op dit moment in de geneeskunde, en voor eindeloze kopzorgen zorgen bij de baasjes, zonder dat het paard er op korte termijn dreigt aan dood te gaan. Zomerexeem, jeuk, huidproblemen, IR, stress gerelateerde zaken, niet goed in het vel zitten, maagzweren, beetje artrose, onbestemd onregelmatig lopen, ongemak onder de ruiter (rugpijn). Dat soort zaken..
Bij acute koliek, een veulen dat koorts maakt of een etterende wonde belt een weldenkend mens toch gewoon de dierenarts hoop ik. En mocht er een inenting bestaan die je paard in één slag van de zomerexeem af zou helpen, dan ga je toch ook niet met wat anders proberen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:07

Ik moet zeggen dat ik ook vaak een onderbuik gevoel heb die dan terecht is wat betreft paarden die da dan bevestigen. Best eng eigenlijk.
Ik heb het zelf meegemaakt dat ik met onverklaarbare klachten kwam te zitten. Ben bij een mannetje geweest die allerlei kruiden, stoffen en steentjes op mijn lijf legde en me een paar potten met duur spul mee gaf, maar ik hoorde hem niet over mijn psychische toestand, wat het achteraf bleek. Ook de magnetiseur heeft me nooit aangesproken op mijn psychische vermoeidheid en zocht het ook in mijn lijf. Mijn chakra's zouden energie lekken?

Gewone artsen gaan niet voor niks 6 jaar naar school, die zullen daar vast niet leren vanuit een onderbuik gevoel te handelen :P
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-06-14 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:07

Wij hebben hier een da gehad die nu alleen nog maar alternatieve middelen gebruikt en die had een peesblesurre vast gesteld. Eigenaren vertrouwden het toch niet en lieten een foto maken. bleek dat de sesambotje was afgebrokkeld en paard dus last had van botstukjes en niet van de pezen, die waren lichtelijk geïrriteerd door de stukjes maar niks ernstig.
Wij waren toch wel enigzins wat gepikeerd op die andere dierenarts want als de eigenaren niet naar zichzelf hadden geluisterd was de schade nog veel groter geweest.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:10

Interessant topic. Ik zal mijn verhaal ook vertellen.... Gaat over een paarden magnetiseur, heel zweverig allemaal.

Dit is mijn mooie Luna:
Afbeelding

Luna wordt in juli al weer twee jaar oud! En dat terwijl ze met 2 weken oud compleet opgegeven was door élke kliniek die we waren afgegaan, van Utrecht tot de plaatselijke kliniek hier om de hoek. :n

Toen mijn luun twee weken oud was kreeg ze een enorm dikke kogel achter, veel laten onderzoeken en het bleek ook om gewrichtsontsteking te gaan (Arhtritis)
Ik heb haar overal mee naar toe gesleept en was ten einde raad.
Had hier toen ook een topic geopend en na 12 pagina's kreeg ik een bericht van ene X.
Hij was toen nog niet zo ervaren en bekend als nu, maar goed.

Ik kreeg een pb van hem of hij eens langs mocht komen, heel eerlijk, ik ben een nuchtere achterhoekse trien en ik geloof daar niet in. Maar wat had ik te verliezen? Mijn meisje was afgeschreven en niemand kon wat voor haar doen, ze lag alleen nog maar in stal en stond onder de zware pijnstillers.

Toen heb ik X uitgenodigd en die keek en deed hélemaal NIKS. Hij stond alleen maar te kijken en ging met zijn hand door de lucht bij de kogel, hij raakte haar niet eens aan. Het duurde maar en het duurde maar en ik verklaarde mezelf voor gek dat ik hiervoor mijn meisje overeind moest trekken.
Maargoed, na een half uur was hij zogezegd klaar en hij wilde graag weer komen. Ik begreep er niets van, maar toe maar. Ik had niets te verliezen.

X is drie keer bij mij geweest en verklaar mij voor gek of niet, maar mijn Luna is 100% genezen, sterker nog, de volgende dag STOND ze weer op stal en 3 dagen later mocht ze van de DA weer op bezoek komen in de kliniek om te kijken hoe het er voor stond. Ik heb de DA's niets verteld over het bezoek van X, maar volgens de DA was het een wonder en puur geluk dat het zo goed ging.

Mijn Luun is nu kern gezond en bijna 2 jaar oud. <3
Of ik er nog een keer voor zal kiezen? Alleen als ik, net al bij Luna, echt geen andere optie meer zie en niets te verliezen heb.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 25-06-14 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:11

@ Einder -- Hmm ik denk dat ik ook wel twijfel zou hebben om dergelijke technieken uit te voeren bij minder acute zaken, zoals in het lijstje wat jij noemde. Die zijn toch ook 'regulier' wel te achterhalen en op te lossen. Behalve misschien 'niet goed in je vel zitten' maar ook daar kun je als regulier op anticiperen door er een stevige analyse op los te laten.

Ik las ooit ergens in een topic dat iemand met een antenne ontdekt had dat er 'een bacterie in de hersens zat' .. tja, dat is aan mij dus helemaal niet besteedt.

Gevoel c.q. intuitie zoals Pien dat omschrijft: dat hebben we allemaal, de één luistert er echter wat beter naar dan de ander. Hersen-mensen en neurologen hebben daar interessante dingen over te melden :))

Jannepauli

Re: Centraal alternatieve behandelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:19

@ Giolli: was dat Robert Geurts?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:20

Jannepauli schreef:
@ Giolli: was dat Robert Geurts?

Ja, ik had er even X neer gezet, omdat ik geen reclame wilde maken. Had dit bericht uit een ander topic gekopieerd.
Luna was het eerste veulen wat Roburt ooit heeft behandeld.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 11:23

Einder schreef:
.
Bij acute koliek, een veulen dat koorts maakt of een etterende wonde belt een weldenkend mens toch gewoon de dierenarts hoop ik. En mocht er een inenting bestaan die je paard in één slag van de zomerexeem af zou helpen, dan ga je toch ook niet met wat anders proberen?

Tuurlijk niet Einder ga je dan alternatief rommelen.

Met de tweede koliek hebben wij gelijk de dierenarts gebeld en Ria. Gelijk met de homeopathische druppels begonnen na goedkeuring dierenarts, die bezig was regulier om het paard te helpen. De volgorde van bellen was en is in zo'n soort zaken altijd 1. reguliere dierenarts (want is accuut en spoed), 2. Ria (alternatief dierengeneeskundige). Beiden kwamen in de middag met exact de zelfde resultaten. Eerst Ria met de antenne gemeten, uur later uitslag bloed onderzoek van de dierenarts. Het was één op één.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:51

Wanneer hier een acute situatie is met de paarden bel ik meteen een da, geen twijfel mogelijk. Het zijn juist de dingen waar ze in het reguliere niets mee kunnen, dan kan alternatief een uitkomst bieden.

De meeste mensen kiezen echter pas voor alternatief wanneer ze de hele reguliere molen hebben doorlopen en behandelingen hebben niet gewerkt. En dan verwachten dat dat het altijd werkt. Beetje jammer dat er dan niet meer wordt gesproken over het reguliere wat niet heeft gewerkt.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:59

singasong schreef:
Wanneer hier een acute situatie is met de paarden bel ik meteen een da, geen twijfel mogelijk. Het zijn juist de dingen waar ze in het reguliere niets mee kunnen, dan kan alternatief een uitkomst bieden.

De meeste mensen kiezen echter pas voor alternatief wanneer ze de hele reguliere molen hebben doorlopen en behandelingen hebben niet gewerkt. En dan verwachten dat dat het altijd werkt. Beetje jammer dat er dan niet meer wordt gesproken over het reguliere wat niet heeft gewerkt.

dit is een beetje verhaal :j
uitbehandeld in de klinieken en toen alternatief verder en ook Robbert is geweest :D
en mijn paard was ook afgeschreven en doet het nu weer super!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:00

Ik heb vorig jaar contact op afstand gehad met een paard dat mij vertelde dat hij een verrekking had aan een bandje in zn voet. Volgens da was dit niet zo, zat de oorzaak op een andere plek in het lichaam. Paard kwakkelt maanden verder. Tot een paar weken geleden, de eigenaar wilde graag dat ik weer contact zou maken met haar paard wat het was na een beetje domme actie van het paard erger geworden. Paard gaf weer dezelfde plek/oorzaak door. Toen is ze met het paard naar de kliniek geweest voor een mri. Bleek het paard in de voet die hij mij had doorgegeven idd een scheurtje te hebben in een bandje. Het klopte dus precies. Door de domme actie van het paard was de verrekening een scheurtje geworden.

Einder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:11

pien_2010 schreef:
Met de tweede koliek hebben wij gelijk de dierenarts gebeld en Ria. Gelijk met de homeopathische druppels begonnen na goedkeuring dierenarts, die bezig was regulier om het paard te helpen. De volgorde van bellen was en is in zo'n soort zaken altijd 1. reguliere dierenarts (want is accuut en spoed), 2. Ria (alternatief dierengeneeskundige). Beiden kwamen in de middag met exact de zelfde resultaten. Eerst Ria met de antenne gemeten, uur later uitslag bloed onderzoek van de dierenarts. Het was één op één.

Wat zou je doen als het niet één op één was?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:15

singasong schreef:
Ik heb vorig jaar contact op afstand gehad met een paard dat mij vertelde dat hij een verrekking had aan een bandje in zn voet. Volgens da was dit niet zo, zat de oorzaak op een andere plek in het lichaam. Paard kwakkelt maanden verder. Tot een paar weken geleden, de eigenaar wilde graag dat ik weer contact zou maken met haar paard wat het was na een beetje domme actie van het paard erger geworden. Paard gaf weer dezelfde plek/oorzaak door. Toen is ze met het paard naar de kliniek geweest voor een mri. Bleek het paard in de voet die hij mij had doorgegeven idd een scheurtje te hebben in een bandje. Het klopte dus precies. Door de domme actie van het paard was de verrekening een scheurtje geworden.

Je zult wel zuchten, maar ja.. daar ben ik weer met en vraag. Oprecht gesteld, niet om je aan te vallen. Ik wil het gewoon snappen.

Hoe maak je contact met het paard? Ken je het dier of door middel van foto?
Wist je van tevoren al welke klacht speelde?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:45

Jannepauli schreef:
singasong schreef:

Je zult wel zuchten, maar ja.. daar ben ik weer met en vraag. Oprecht gesteld, niet om je aan te vallen. Ik wil het gewoon snappen.

Ik ben daar ook wel benieuwd in, gewoonweg omdat ik er echt niet in geloof. En dat bedoel ik niet gemeen maar daarom snap ik het niet.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:56

mirgino schreef:
singasong schreef:

dit is een beetje verhaal :j
uitbehandeld in de klinieken en toen alternatief verder en ook Robbert is geweest :D
en mijn paard was ook afgeschreven en doet het nu weer super!

Wat bijzonder. Bij mij dus het zelfde verhaal... Compleet afgeschreven, en na Roburt weer helemaal de oude terwijl de beste klinieken in Nederland en Belgie niets meer konden betekenen voor haar.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:57

Jannepauli schreef:
[

Ik wist alleen dat het paard onregelmatig/stijf was.

Het paard in kwestie ken ik alleen van een foto (paard van een bokker).
Ik maak contact dmv een foto en gebruik de reiki symbolen. Leg vervolgens mijn linkerhand (ontvanghand) op de foto en begin met vragen te stellen. Het antwoord komt als een 'ja' of 'nee' door via mijn pendel die ik in m'n rechterhand heb.

Hoe het ontstaat is niet alleen voor jullie een groot vraagteken maar ook voor mij. Het gebeurd gewoon, kan er niets anders van maken.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:58

Giolli, wat een bijzonder mooie ervaring heb je gehad ;)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 13:04

Einder schreef:
pien_2010 schreef:

Dat is een goede vraag met een moeilijk antwoord want tot nu toe is het altijd nog één op één geweest de bloeduitslagen met haar uitslagen (alleen geeft zij nooit een diagnose). Dus Ria heeft wel veel streepjes voor na al die jaren en tot nu toe nog altijd gelijk gehad.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:05

singasong schreef:
Giolli, wat een bijzonder mooie ervaring heb je gehad ;)

Ik weet het, eeuwig dankbaar dat ik mijn meisje nog heb. Zo bijzonder!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 14:06

Einder schreef:
pien_2010 schreef:

Was net in de tuin nog aan het mijmeren over je vraag en mijn antwoord.

Toen HErcule zo ziek was vorig jaar en hij het levend eraf gebracht had hebben we Ria gevraagd om hem door te meten een dag later en toen kwam ze met nierfalen dat de oorzaak geweest zou zijn van alles. Dus nierfalen eerste waardoor koliek. Mijn vriendin en ik waren echt boos zo'n flauwe kul vonden we het. Ik ken Ria goed dus ik zei tegen haar dat ik dat echt niet kon geloven want volgens de dierenarts was het gewoon een ordinaire koliek aanval geweest. Ria hield voet bij stuk dat ze zeker was van nierfalen en dat we echt moesten nabehandelen. OK zei ik, het is dat je nog nooit ongelijk heb gehad waardoor je nu het voordeel van de twijfel krijgt en we dus toch hem druppeltjes zijn gaan geven voor zijn nieren.
Zoals bekend kreeg hij paar maanden geleden weer een koliek aanval (we waren al weer enkele maanden gestopt met alle alternatieve medicatie voor zijn nieren na de laatste goede waarden) en toen zijn we met goedkeuring dierenarts begonnen na consultatie Ria regulier en alternatief gelijk gaan behandelen. Die Engelse nieuwe dierenarts was overtuigd dat het "zijn kidneys" (= nieren) waren van waaruit hij koliek had gekregen hetgeen dus 's middags ook bleek uit de bloeduitslagen ook al waren de nieren gelukkig nog niet echt fysiek beschadigd, zo zei ze.
Dus vanaf dat moment Ria volledig gelijk gegeven en toen op mijn verzoek dus voortdurende lichte ondersteuning voor zijn nieren gegeven en nog elke dag. TEvens meten we hem regelmatig alternatief door en tot nu toe zijn alle waarden echt goed! Paard heeft het nog nooit in jaren zo goed gedaan nu hij helemaal behandeld is totdat het OK was volgens Ria en we hem nu lichte Solidag onderhoudsdosis geven elke dag en een donker biertje op zondag :o . Het is echt weer hetpaard van zijn jonge hengsten jaren. Vrolijk, zeer aanwezig met gehinnik, dominant gedrag, vrolijke streken etc. Ik hou zoveel van die dominante eikel en kan zo kwaad op hem worden weer <3 . Het tamme watje (ik dacht komt door zijn leeftijd dat er nog zo weinig van uit gaat) is helemaal verdwenen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:46

Pien, was het een nierkoliek bij jouw paard?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 15:11

singasong schreef:
Pien, was het een nierkoliek bij jouw paard?

Dat denk ik wel. Later zei de dierenarts dat gelukkig de bloedwaarden maar heel marginaal afwijkend waren wat je wel vaker zag met nierkoliek en dat zij er van uit gaat dat uitgaande van de bloedwaarden er geen verlies/ schade van nieren was. Dat ik voorzichtig ben met formuleren heeft te maken dat alles in het Engels ging want zij is Engelse maar ik heb bij haar itt de vorige (Franse) dierenarts een heel goed gevoel. Dat had te maken met heel haar optreden zoals gelijk de darmen opvoelen (moest ik vorige keer om smeken of de vrouw dat wilde doen), onmiddellijk aangeven "its his kidneys". Gelijk spoot ze iets in na opvoelen en temperaturen maar paard was daarvan niet helemaal van de wereld met alle gevolgen van dien (zoals de eerste keer). Het was veel normaler en relaxter.
Maar omdat hij dit nu al twee keer binnen één jaar gehad heeft, laat ik hem dus nu regelmatig doormeten en licht ondersteun elke dag en hebben we hier een heus "water stalmanagement" tot en met spuiten toe van de paddock zodat alles koel blijft voor het paardje en hji zich senang blijft voelen want hij kan slecht tegen de hitte.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:32

Ik heb even heel veel moeite met dit verhaal. Je spreekt eerst van nierfalen en later dat er nog geen fysieke schade was. Dan was er dus GEEN nierfalen! Nierfalen is onherstelbaar, zoveel schade aan de nier dat het niet meer werkt. Dit is dus heel goed in het bloed te zien. Ik ben benieuwd wat ze dan aan bloeduitslagen hadden waar nierfalen uit bleek zonder fysieke schade? Vind ik erg bijzonder, aangezien je enzymen e.d. meet die specifiek voor de nier zijn en verhoogde waardes hiervan betekent teveel cellen kapot, even heel simpel gesteld. Nieren zijn nou juist dingen waarbij het simpel is: kapot is kapot en nieuwe cellen komen er niet meer.
Sowieso komen nierproblemen bij paarden relatief weinig voor en het bijzondere vind ik dat veel alternatieve therapeuten hier juist heel veel mee aankomen. Zodra er nieren om de hoek komen, wordt ik direct nog wat sceptischer eerlijk gezegd.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:48

nierfalen komt heel,heel zelden voor bij paarden...maar ja,je zal maar net die ene hebben ;)

Mijn paard heeft ook ooit nierkoliek gehad,de nierwaarden waren goed.Paard was zo verkrampt dat plassen niet meer ging.De da is twee x geweest op een dag om hem per infuus te laten plassen.
De volgende dag zou hij ingeslapen worden.de volgende dag plaste hij dus nog niet.Wel in de houding staan.Ik heb hem toen een antispasmodic ingespoten die de da had achtergelaten.Na een half uur plaste hij en begon weer te drinken en liep zijn stal weer uit.