[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Douraque

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:24

Ik weet niet in de hoeveelste week je zit, maar rond de 4 a 5 week kunnen de paarden wat angstiger zijn/wat meer terug getrokken. In die week krijg je de meestal (niet altijd) bijwerkingen te zien van pergolide/prascend

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:41

Zit nu in de 3e week... Vrijdag ochtend ben ik er weer zo vroeg dus weer even opletten..

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:51

Ik denk dan echt dat het een bijwerking is, daar moet je door heen ook al zegt je gevoel stoppen. Ik had dat nl. ook, mijn paard had dikke benen en wilde totaal niet meer lopen. Het is een kwestie van doorheen gaan en weet dat de medicijnen echt zijn werk doen.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:06

Ja was ook niet van plan te stoppen maar hij trilde even zo heftig.... 'gelukkig' dat het maar bijwerkingen zijn.

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:20

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:47

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:55

@Batlow
Wij hebben ook een dergelijke "angstaanval" meegemaakt toen we opstarten (ongeveer week 4). Vond het heel treurig om mee te maken dat hij zo bang voor mij was terwijl er geen reden toe was. Gelukkig is het bij dat incident gebleven. Ben nu dik tevreden met de werking van de medicatie. Even doorzetten.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:57

En anders APF overwegen voor/tegen de angst ... En magnesium misschien.

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:33

dookia schreef:
Caballos schreef:
http://www.prascend.com/AboutPrascend

hebben jullie deze al eens bekeken, het filmpje?

Ja

Vindt je ervan? Ik vond het iig wel duidelijk, heb er zo meer beeld bij.........

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:35

het was 1 van de eerste info die ik erover kreeg en heeft mij een duidelijk beeld geschept van wat ppid ongeveer was. Maar ondertussen wel al heel veel bijgeleerd.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:41

Caballos schreef:
http://www.prascend.com/AboutPrascend

hebben jullie deze al eens bekeken, het filmpje?

Ben ik de enige die het hier sinds het op de markt is verkeerd uitspreekt _O-

Ik zeg "Prasend"... M'n DA "Praskend"... En hun zelf "pruhsend" . :')

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:02

Ik denk dat het hier ook Praaasent is hoor!
Wij spreken amsterdam ook anders uit dan engelsen :D
Om maar een dwarsstraat te noemen.. >;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:03

ik blijf steeds pergolide zeggen....zal een psychische oorzaak hebben denk ik

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:20

Ik zeg ook prascend se

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:28

Hee hallo dames, ik zit tot over mijn oren in de "paardenellende" , wat misschien mijn helderheid en concentratie vermogen van een platvis verklaart, maar ben er eindelijk achtergekomen dat je antwoord van een mod, terugvinden kan in je profiel... platina :o?
Kan dus inderdaad niet meer wijzigen maar mag dit wel doorgeven aan de mod. zodat zij het kunnen doen... @JP ik wil graag die 2 mooie stukjes van jou invoegen, maar mocht je dit nog willen wijzigen, haha is nu je kans, anders knal ik het er zo in...
En aan iedereen, nu is dus de tijd om met aanvullingen te komen, kan ik het in 1 keer doen!

Oh ja, 1 goed nieuwtje hier; de Prascend pillen zijn vandaag met de post binnen gekomen!! Pfff, best een opluchting, ga dus morgen starten, maar zal alvast goed in mijn achterhoofd houden dat ze dus met 3/4 weken terugval kan krijgen, ik weet nu al dat ik compleet stuk ga, als pukkie ineens grote angst voor mij gaat vertonen, moet er niet aan denken eigenlijk...

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:32

Ja ik schrok ook vanochtend hoor van mijn pony... Ik raakte bijna wéér lichtelijk in shock :+

Wat ook een keer op een ochtend had, toen ik de paarden moest voeren en daarna meteen door naar stage... Iedereen op de wei, nog even alle paarden checken buiten en dan op pad. Toen zag ik mn poon dus raar gedrag vertonen. Ik bleef even observeren, hij hoesten hoesten en zag wat uit z'n bakkes komen... Ik in de stress en pony er uit halen. Hij niet eten en niet drinken, niks, weinig reactie... Ik huilen huilen, in de stress raken, wat moet ik doen??? En na even helder nadenken dacht ik dat het misschien een idee was de dierenarts te bellen.. (stage afgemeld....) Dierenarts kwam, slokdarmverstopping... Ik daar vanaf 8 uur in de ochtend tot half 4 gezeten. Hij had spuit gekregen en ik moest masseren... Eindelijk, rond 3 uur, begon hij een pluk gras te eten *\o/* Nou ik dacht echt, die gaat eraan!!!!! Wat een stress dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 00:11

Batlow schreef:
Ja ik schrok ook vanochtend hoor van mijn pony... Ik raakte bijna wéér lichtelijk in shock :+

Wat ook een keer op een ochtend had, toen ik de paarden moest voeren en daarna meteen door naar stage... Iedereen op de wei, nog even alle paarden checken buiten en dan op pad. Toen zag ik mn poon dus raar gedrag vertonen. Ik bleef even observeren, hij hoesten hoesten en zag wat uit z'n bakkes komen... Ik in de stress en pony er uit halen. Hij niet eten en niet drinken, niks, weinig reactie... Ik huilen huilen, in de stress raken, wat moet ik doen??? En na even helder nadenken dacht ik dat het misschien een idee was de dierenarts te bellen.. (stage afgemeld....) Dierenarts kwam, slokdarmverstopping... Ik daar vanaf 8 uur in de ochtend tot half 4 gezeten. Hij had spuit gekregen en ik moest masseren... Eindelijk, rond 3 uur, begon hij een pluk gras te eten *\o/* Nou ik dacht echt, die gaat eraan!!!!! Wat een stress dag.

WOW! heel herkenbaar!! Maar dan wel bij mijn grote paard; heb ze samen op wei staan, al jaren hoor, voer voornamelijk alleen hooi en toch groeien ze beide stevig dicht, dus toen MiniMe 50 kg moest afvallen van DA, wat niet lukte, dacht ik bijdehand te zijn en de hooinetten half om half te vullen met hooi en stro en omdat grote er ook best een paar mag kwijt raken (we lijken verdomme tegenwoordig wel de 3BBW's) had ik ze bij elkaar gelaten en alle hooinetten zo gevuld; Die ongelofelijk grote gulzige koe, presteert het om binnen 10 min. bij het 1e net dus, zichzelf een slokdarmverstopping te vreten; ik wist niet wat ik meemaakte, dacht echt dat ze op dat moment de pijp uitging en moet eerlijk zeggen dat ook ik pas na best een tijdje (1,5 of 10 min. ik heb geen idee) op het briljante idee :)* kwam om een DA te bellen, meid, ik weet precies hoe jij je gevoelt hebt, was hier niet anders en wij schelen rustig 20 jaar...

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 00:35

Ja als je iets nog niet mee maakt, compleet de stress in... Niet eens dat je beseft dat het slim is om misschien ook maar de da te bellen := toen gebeurde dus enkele weken later hetzelfde bij mijn paard. Paniek was minder, da meteen bellen, had die middag vrij.... oliebol, geen ander da nummer.. Vrienden wapjes sturen voor tel nrs van da's... Ik onderhand al actie ondernomen, blijven lopen en stevig masseren, lopen lopen en masseren... Ik voor de zekerheid wat hooi mee, want als hij zou gaan eten is het over. Na 5 min nam hij een hap.. Flinke opluchting weer.

Wat een toeval. Maarja, die paarden reageren alsof ze geen lucht krijgen, heel eng :x

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 01:27

ohjajoh6 schreef:
Kan dus inderdaad niet meer wijzigen maar mag dit wel doorgeven aan de mod. zodat zij het kunnen doen... @JP ik wil graag die 2 mooie stukjes van jou invoegen, maar mocht je dit nog willen wijzigen, haha is nu je kans, anders knal ik het er zo in...
En aan iedereen, nu is dus de tijd om met aanvullingen te komen, kan ik het in 1 keer doen!

Dat de mods die wijzigingen moeten aanbrengen heb ik je al meteen gezegd.
Welke twee stukjes van mij bedoel je?

Vooralsnog geef ik je geen toestemming om mijn teksten onder jouw naam en de OP te melden - laat ze maar fijn staan waar ze al staan, net zoals alle andere aanvullingen en correcties die ik je al in het begin van dit topic heb gegeven.

Ik heb je enige tijd geleden per pb mijn hulp aangeboden om een herschreven, betere OP in ieder geval even door te nemen voor publicatie - de manier waarop je daarop meende te moeten reageren was ronduit onbeschoft - je moet wel een bord voor je kop hebben dat je nu denkt dat ik nu nog zou willen helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 02:50

Pff, ook goed jp, haha, trouwens, als je dat al onbeschoft vond, zou ik als ik jou was toch echt eens een keer hand in eigen boezem steken...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 08:24

>;)
Wat een reactie weer...
JP.. Is dit nou nodig?
Je had eerder zo'n mooi onderschrift, neem dit zelf is ter harte alsjeblieft.
Dit soort openbare schofferingen..ik ben er klaar mee. Wie denk je wel niet dat je bent?
Sorry meiden maar ik word echt boos van dit soort posts. Ik ben er zo klaar mee..
Succes met de paardjes! :evaw:

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 09:56

JP , je kunt ook echt te ver gaan.
Jammer dat je dat zelf niet ziet of begrijpt.
Alles onder het mom van dat je hier niet zit om aardig gevonden te worden?
Het houdt een keer op.
In nederland mag je alles zeggen , maar het hoeft niet....

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 10:57

Ik ga maar even ontopic om Batlow nog even een goed gevoel te geven. Mijn pony had toen hij een aantal weken op medicatie stond ook uit het niks een paniekaanval. Stond gewoon vast om te poetsen, en regaeerde opeens alsof hij met brute kracht op z'n hoofd werd geslagen (hij is erg kopschuw dus reageert daar extreem op) Hoofd wegdraaien, volle paniek in de ogen en met een rotvaart naar 'achter' rennen. Ponylief viel zelfs nog om, omdat hij niet zo snel naar achter kon lopen. Gelukkig daarna nooit meer zoiets geks gehad, maar schrok me wel rot, en hij geloof ik ook. Stond een tijdje daarna echt te kijken alsof 'ie een geest had gezien.
Nu, na zo'n 4 maand aan de medicatie gaat het echt perfect met hem. Hij is weer hartstikke fijn op gewicht en zo gek als een deur - positief natuurlijk. Gaat regelmatig een rondje crossen met m'n andere pony door het weiland, en de buitenritten vindt 'ie helemaal het einde, oortjes d'r op en gaan. Had echt nooit verwacht dat zo iets kleins als een kwart pilletje zo'n wereld van verschil kan maken!

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:18

Mensen kunnen van pergolide gaan hallicuneren ( schrijf ik dit goed), dus is dit misschien wat er gebeurt met zo'n paniek aanval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:19

Goeie van jou cynthiar, zo klinkt het ook wel eigenlijk...