Peesblessure... en nu?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tessaxbelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:44

Peelie schreef:
Ik kijk het deze week even aan. Hij staat in drukverband wat helemaal geen kwaat kan. Als het na deze week niet beter gaat, ga ik hem laten scannen. Ik hoop dat het met een sisser afloopt. Maar mijn gevoel zegt dat hij toch een lichte blessure opgelopen heeft op dr paddock donderdag. De paddock was erg hard en onregelmatig. De groep waar hij in staat is nogal druk en speeld veel. Ik gok dat hij zich verstapt heeft. Tijdens de training is niks gebeurd namelijk.

Ik hoop het ook voor je! Misschien is het over een weekje al helemaal weg

tessaxbelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:48

ValerieM schreef:
Wat ontzettend vervelend. Mijn paard heeft ook een tussenpeesblessure in combinatie met een geirriteerd griffelbeentje. Het is het kip-ei verhaal: we weten niet wat er eerder was.

Mijn paard staat nu op 1/4 krachtvoer 3x daags. Ivm medicijnen geef ik nog een beetje bij, anders eet ze het echt niet.

Vandaag m'n da gesproken. Omdat mijn paard zo ontzettend onrustig is onder het zadel (geen houden aan) mogen we longeren. M'n zus heeft vandaag 10 minuutjes gelogeerd. Resultaat: verhit paard. Ze moet een hoop energie kwijt.

Sterkte met je paardje. Ik hoop dat het snel weer goed komt!

Dankjewel! :) Hoelang ben jij al bezig? Wij mogen voorlopig nog niet op haar zitten of longeren.

ValerieM

Re: Peesblessure... en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:37

@brighteyes: ze krijgt gewoon basisbrok. Dus geen sportbrok ofzo.
Nou moet ik er wel bij zeggen dat ze voor de blessure wel vaker een bui had dat ze ff moest rennen. Dus het zit ook een beetje in d'r karakter. Nu staat ze al lang stil.

@tessaxbelle: ik hoop dat ik je nu niet ontmoedig, maar ik ben al 8 maanden bezig. Nu is het bij mijn paard wel zo dat het in combinatie is met het griffelbeentje, dus misschien duurt het bij jou paard niet zo lang.
Gelukkig mocht ze van de zomer wel de wei op, en is het tot half oktober goed weer geweest.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 12:54

Met Mara ben ik eind maart 1 jaar bezig (SDTF, zie pagina 1). Ze ging zondag erg goed onder het zadel. Ik ga haar voorlopig helemaal zelf rijden en zet er niemand anders meer op. Na die bok sessie met iemand anders er op wil ik dat niet meer.

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:04

Ik ben sinds half november bezig met een tussenpees en weet nog niet wanneer ik klaar ben, maar ik heb er een jaar voor uitgetrokken. Het verschilt heel erg per paard en blessure denk ik

tessaxbelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:12

De veearts zei tegen me dat hij denkt dat het 6 tot 9 maanden gaat duren. Is natuurlijk heel vervelend, maar ik ben zo blij als alles weer goed is.. We zijn ook van plan om alles heel langzaam op te bouwen. Beau gaat inderdaad ook de wei op als het beter gaat en het lekker weer is.

Ik zou inderdaad ook niemand anders er meer op laten, dalijk word al je geduld verpest..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 13:30

Weet je wat het is, je wil op een gegeven moment zo graag zien of dat gene wat je ohz voeld ook is wat ze ohz doet.

Ik heb een paar nieuwe stalgenoten en daar heb ik mee afgesproken dat ze af en toe gaan filmen. Echt heel erg fijn, want bij.mij haald ze het niet in haar hoofd te bokken oid.

6 tot 9 maanden valt nog redelijk mee! Bij mij was de prognose 1 jaar op het land, fingers crossed en hopen dat het goed komt, of boxrust en met ongeveer een 6 maander weer wat kunnen. We waren al 5 maanden bezig met land rust, dus de keuze voor boxrust was al snel gemaakt, omdat het gewoon niet op schoot...

tessaxbelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:46

Peelie schreef:
Weet je wat het is, je wil op een gegeven moment zo graag zien of dat gene wat je ohz voeld ook is wat ze ohz doet.

Ik heb een paar nieuwe stalgenoten en daar heb ik mee afgesproken dat ze af en toe gaan filmen. Echt heel erg fijn, want bij.mij haald ze het niet in haar hoofd te bokken oid.

6 tot 9 maanden valt nog redelijk mee! Bij mij was de prognose 1 jaar op het land, fingers crossed en hopen dat het goed komt, of boxrust en met ongeveer een 6 maander weer wat kunnen. We waren al 5 maanden bezig met land rust, dus de keuze voor boxrust was al snel gemaakt, omdat het gewoon niet op schoot...

Sorry, maar wat betekent ohz? :o

Dat filmen is inderdaad superfijn!

Ja ik snap het.. ik was daarom ook opgelucht. Volgende maand terug en kijken of het al ietsje beter is, ik hoop het, want dan weten we teminste dat het werkt wat we doen haha

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 15:02

Ohz is onder het zadel :)

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:04

Ohz: onder het zadel ;)

Mijn da zei inderdaad ook dat het ong een jaar kon duren.
Af en toe wordt het been een beetje dik en warm. Ik maak me dan snel zorgen en raak dan echt ff in een dipje. Als het been de dag erna weer slank en koel is moet ik oppassen om niet te vroeg te juichen

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:33

@ValerieM ik heb ook een wisselvallig beeld met Zora dr been, de ene dag spring ik een gat in de lucht omdat het been helemaal mooi slank en koud is en het andere hang ik weer bij de DA aan de telefoon omdat het been weer warm en dik is. Ik wordt er ook erg depri van.

Vandaag heb ik heerlijk 30 minuten kunnen fietsen met mevrouw, been was niet zo warm meer, maar toch nog warmer dan het andere been.
Ik ben vanaf gister ook het ruwvoer gaan wegen, want ze wordt wel erg rond. De DA was toevallig voor een ander paard op het terrein en die vond haar ook wel erg dik worden, dus heb van haar wat tips gekregen over hoe ik het voer het beste kon managen bij Zora.

Vraagje aan jullie; hoe koelen jullie en hoelang? Ik heb coolbandages van Indra en ik laat ze 20 minuten om zitten, maar ik denk dat het te lang of te kort is. Koelen met water is geen optie, want ze krijgt heel snel mok

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:45

Ik koel een kwartier met koud water.

Waar heb jij die bandages vandaan? En hoe duur waren ze?
Ik ben al langer op zoek naar zoiets, maar zag alleen van 200 euro. En voor dat geld spuit ik d'r been wel af haha

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:52

http://www.agradi.nl/indra-coolpack-inc ... -blauw.htm

ik heb deze, met de kortingscode was ik toen 30 euro kwijt. ik vind het ideaal, want in de tussentijd kan ik lekker tutten en andere dingen doen. Vaak ga ik eerst wandelen dan doe ik de bandages om en mest ik de stal uit e.d.

tessaxbelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 19:59

Ik moet Beau der been 10 minuten koelen, ik kan het niet met water doen want ze heeft mok aan der andere been. Wij hebben ook zo coolbandage

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:21

Dinsdag een nieuwe pot Flogestan gehaald. De oude was bijna en begon wat uit te drogen, waardoor ik het idee had dat het niet meer hielp. Gisteren was het been weer mooi slank en koel. Dus ik denk toch dat de nieuwe pot zalf een verschil maakt. Bij het afspoelen werd het wel weer dikker, maar niet warm.

2 april komt de da voor inenten en bloed afnemen. We doen meteen klinisch testen. Ik vind het erg spannend. Als ik een dipje heb ben ik bang dat het niet overgaat. Aan de andere kant: al die maanden heeft ze geen superduidelijke kreupelheid laten zien. Zelfs de da moest goed kijken.

Ik vind dit topic trouwens erg fijn. Er kunnen veel ervaringen worden gedeeld. :j

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 10:28

Ja, ik vind het zelf ook er fijn. Al was de insteej van dit topic om mijn onderzoek en behandeling te delen met jullie zonder dat iemand anders zich hier zou melden met een blessure. Maargoed, ik vind het niet erg :)

tessaxbelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:32

Oh sorry haha :o ik vind het ook een fijn topic. Heb sowieso al wat gehad aan de tips over het voer :)

Ik moet Beau der been elke dag insmeren met Compagel.

Succes Valerie! Ookal duurt het nog even :')

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 11:03

Dat heb ik ook een hele poos gedaan. Werkt best heel goed!

tessaxbelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 11:37

Okee fijn om te horen :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 11:47

Ik gebruik het soms nog :)

Maar met water koelen werkt imo het beste. Het water bij mij op stal is wel heel koud.

tessaxbelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:43

Wat is het verschil dan? :o
Beau mag niet met water gekoelt worden door haar mok haha

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 13:47

De compacgel word langzaam "koud" maar persoonlijk vind ik het lang niet koud genoeg worden. Ook moet het er redeijk dik op en maar het de huid na langer gebruik dun en kwetsbaar.

Ik zou dan eerder voor coldpacks gaan om op die manier te gaan koelen.

tessaxbelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:54

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 14:25

Ja idd. Zo bedoel ik ook. Al zou ik toch voorzichtig zijn met die compagel. Ik weet niet hoe lang het duurd eer je er iets van gaat merken dat de huid dunner word. Hoelang gebruik je het al?

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 15:21

Sorry Peelie dat we je topic hebben gekaapt :o

Ik weet niet zo goed hoe de klei enz werkt, dus daarom gebruik ik het niet. Ik koel met de bandages en dat werkt naar mijn idee prima. Mok is een groot probleem bij me zorgenkind dus daarom heb ik voor coldpacks gekozen.