Van uitzichtloos naar hoop, dampig, alternatieve geneeswijze

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Re: Van uitzichtloos naar hoop, dampig, alternatieve geneeswijze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:07

Gelijk heb je ( ook al heb ik vraagtekens bij jouw therapie). Maar ik schreef het al: een eigenaar die niet consequent is en één lijn trekt. Het paard is daar de dupe van.
En als iemand dan nog eens opmerkt dat dit niet 'aardig' is t.o. van de eigenaar.. so be it.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 20:51

Hoohoo ik heb alle behandelingen betaald en koste genoeg.. haar behandelingen gaven iid veranderingen.
Maar benauwdheid bleef wisselend en erg..

Verhaal therapeut 2, is gediplomeerd voor mensen. Doet paarden ook als leer ervaring.
Eerste keer haar druppels, gelijk verbetering in ademhaling, toen druppels kapot vielen na 2 dagen weer stik benauwd.
Nu nieuwe druppels 1 dag later weer benauwdheid veel minder.

Nu nog steeds onlogisch wat ik doe?

Over gecontroleerde beweging shirley stapt 10 min, 2 keer per dag aan de hand, nu weer opbouwend naar draf maar ze heeft tijdje gehad dat ze haast om viel na 5 min stappen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:52

marietje1000 schreef:
Even een bericht van therapeut 1. Aangezien TS niet met mij direct communiceert, doe ik dit ook via dit topic. Bij deze trek ik me definitief terug als behandelaar! Als het paard opknapt, chapeau. Zo niet, jammer, maar ik doe niet meer mee.
Ik heb tot nu toe moeten behandelen tegen de prednison in (die gelukkig toen al afgebouwd werd), en daarna tegen de behandeling van een andere therapeut in. Dat gaat niet werken, en daarom gooi ik de handdoek in de ring.
TS vergat trouwens te melden dat ik haar paard voor niets zou gaan behandelen, alleen een reiskostenvergoeding.

Erg professioneel dit _O- _O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:55

Vooral de laatste zin...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:59

maikeltje schreef:
marietje1000 schreef:
Even een bericht van therapeut 1. Aangezien TS niet met mij direct communiceert, doe ik dit ook via dit topic. Bij deze trek ik me definitief terug als behandelaar! Als het paard opknapt, chapeau. Zo niet, jammer, maar ik doe niet meer mee.
Ik heb tot nu toe moeten behandelen tegen de prednison in (die gelukkig toen al afgebouwd werd), en daarna tegen de behandeling van een andere therapeut in. Dat gaat niet werken, en daarom gooi ik de handdoek in de ring.
TS vergat trouwens te melden dat ik haar paard voor niets zou gaan behandelen, alleen een reiskostenvergoeding.

Erg professioneel dit _O- _O- _O-

soms moet je wel, om te laten zien dat het paard er misschien baat bij heeft?

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 21:04

Je stopt met behandelen dus echt baat had mijn paard niet bij jou bericht.

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 08:29

Vreemde berichten hier allemaal... Maar goed, enig herstel van het paard, daar gaat het om!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 09:50

Je schreef dat je paard nog steeds hooi krijgt?

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 11:13

Geweekt hooi ja, ze gaat gelijk aan de diaree van voordroog of kuilgras.

Therapeut 2 geeft overigens aan dat ze nu de allergie behandeld en dat ik dan juist niet moet veranderen van hooi, voer, stalbodem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 11:54

Waarom niet? Je neemt toch de pathogene factor weg? In het lichaam nog genoeg allergenen werkzaam die behandeld moeten worden. Resistent aan de pathogenen zal ze nooit worden, wel minder gevoelig met een goede weerstand. Maar oudere paarden hebben sowieso minder weerstand.

Denk ook dat ze meer en anders gevoerd moeten worden dan jonge paarden. Hun darmwerking is minder geworden omdat darmweefsel achteruit gaat. Deze paarden zijn ook meer gebaat bij zachter hooi.

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:19

wilmatj schreef:
Oh en leuk weetje, als ze naar binnen gaat dus ik haar in de wei zie ziet ze er 2 keer zo slecht uit als ik haar uit der stal haal..

Wilma, deze opmerking begrijp ik niet. De andere therapeut stelt dat ze allergisch is voor vlas en hooi, hoe kan ze dan beter zijn als ze uit de stal komt? Ik hoop echt voor je dat ze opknapt, maar die allergie klopt niet, of je observering klopt niet. Bij ons laatste consult gaf je ook aan dat ze op stal beter was dan in de wei. Dan is het toch duidelijk dat Shirley niet allergisch kán zijn voor vlas en hooi?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:47

Allergisch voor vlas ken ik niet. Hooi wel. Dan gaat het vaak meer om de schimmels in het hooi. Die ook weer kunnen varieren in iedere verschillende hooipartij. Dus weerstand tegen het allergeen opbouwen is lastig. Als je geweekt hooi geeft, dan moet je het lang weken (minimaal 24 uur). Voordroog is echt beter, maar dan moet je van een goede kwaliteit geven (geen koeienkuil).

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 15:13

Het wordt steeds warriger hier.

Allergie is een gliberig iets: een kennis van mij is (schrik niet) voor bijna alle mensen eten allergisch. Niet alleen voor tarwe, maar ook voor rogge, rijst, zelfs voor spelt als het om graan gaat.
Voor groenten is ze bijna alleen in staat om rode kool te eten. Etc.

Dus waarom zou Shirley "niet allergisch zijn", omdat ze opknapt als ze uit haar stal komt...?

Allergie voor vlas, ik hoor het hier voor het eerst, maar als een mens voor bijna alles allergisch kan zijn, kan een paard ook best allergisch zijn voor vlas (of idd. voor het stof, schimmel, etc.etc. in dat vlas).

In de acupunctuur horen de dikke darm (...darmflora, weerstand...) en de luchtwegen (longen) samen.
Ik heb nogal wat paarden gezien, bij wie deze combi opgeld doet: gedoe in de darmen en longen die niet echt best zijn.

Wilma, sterkte!!

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 16:09

de allergie is wat ik van de therapeut hoor, dus niet van eigen zeggen.
Kan jullie daar dan ook niet echt info over geven.

Wat ik wel weet is dat shir is getest op het hooi wat ik geef, de vlas die in haar stal lag ( dus met ammoniak, kan goed zijn dat ze dan daar op reageert. ) en het voer wat ik geef, musli en de brok die ze krijgt.

Het eten wat shir krijgt is prima geschrikt voor haar, en heeft ze hier altijd gehad.
Dit is na een zomer lang pas mis gegaan.
Waarom ze in stal opknapt vergeleken met buiten staan, ja als ik wist hoe het kwam had ik het wel verholpen.

Wat ik verder nog kwijt wil,
Shir is de afgelopen dagen redelijk opgeknapt, wonder boven wonder!
Daarom ben ik shir der conditie weer omhoog aan het brengen, ik merk dat shir onder het wandelen af en toe echt slijm ophoest, je hoort het borrelen en na het hoesten zie je haar altijd weer slikken enzo.
Ik heb tegen mezelf gezegt dat dit het laatste is wat ik probeer, shir moet echt binnen 2/3 weken opgeknapt zijn. Wil haar namelijk niet de hele winter laten lijden.
Omdat ik weet dat ik zelf haar veeeeel te graag wil redden en haar niet zomaar kan laten gaan heb ik mijn ouders en mijn vriend gedwongen om het ook in de gate te houden en dan na 2/3 weken gaan we met ze alle beoordelen of het shir goed zou doen om af te wachten of dat het nu wel goed is.

Shir betekend veel voor mij en ik heb al veel geprobeerd, maar ik kan voor Shirley niet nog 10 dingen proberen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:17

Nee hoor Wilma, dat begrijp ik best. Het is zowiezo al super wat je voor haar doet. Het is een paard op leeftijd, dat moeten we ook niet vergeten. En bedenk: benauwdheid is voor een dier net zo erg als pijn.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 16:44

Babootje schreef:
Nee hoor Wilma, dat begrijp ik best. Het is zowiezo al super wat je voor haar doet. Het is een paard op leeftijd, dat moeten we ook niet vergeten. En bedenk: benauwdheid is voor een dier net zo erg als pijn.

Ja daarom. Als deze therapeut de benauwdheid zo goed als weg krijgt wil ik best nog een behandeling doen en kijken hoe ver zij komt.
Maar wil haar niet nog meer ellende aan doen.

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 17:02

OP zich lijkt de behandeling nu wel wat te doen (van therapeut 2). Die zou best eens een goede weg ingeslagen kunnen zijn. Allergie kan voor heel veel. Het eerste waar mensen aan denken is dan stof (hooi, houtvezel, stro enz.), maar buiten zijn er bv pollen (hooikoorts) en andere stoffen waarop ze zou kunnen reageren. Kijk eens rond: is er een snelweg in de buurt of een fabriek, dat soort dingen. Verhuizen is welliswaar geen optie, misschien is het wel een optie om haar dan zo ver mogelijk daarvan vandaan te zetten.
Ik snap dat ze nu snel moet opknappen om het voor haar paardwaardig te laten zijn.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 12:12

Soms wordt ik er gewoon veel van. Shir ia weer erg benauwd en hoest ook weer meer.
Werkt dan echt niets meer.
In gedachte weet ik het eigenlijk al. Wil er alleen niet aan toe geven.
Shir knapt er niet van op. Eigenlijk van geen van mijn probeersels. Ik zou graag nog duizend dingen proberen maar dat is toch niet eerlijk voor haar.

Net met tranen in mijn ogen zelfs al info gezocht over inslapen en alles er om heen.
Ik wil er niet aan denken maar heb volgens mij geen keus meer.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 12:26

Hoi Wilma,

meis, wat een ellende...!!! :(:) :(:) :(:)

Als het echt in Shirley's belang is, dat je dat besluit, dan moet dat - het is en blijft een paradox. En simpelweg de nachtmerrie voor iedere paardenliefhebber. |( |( |( |( |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 12:46

Maar waarom niet een bronchoscopie? Ik was toen rond de 55 euro kwijt ex verdoven, dus gooi er nog zo een kleine 100 tegen aan en dan krijg je eerlijk advies! Als de ademgang zo nauw is geworden, dan is er geen verbetering meer en als de longen vol slijm zitten, gaat dat niet weg door alle allergene aanwezig te laten zijn en een verzwakt lichaam met homeopatsche middelen te versterken...eerst het oude slijm weg....

Er in kijken en je weet waar je mee bezig bent.

Super dat je er zo mee bezig bent, maar praktisch gezien moet je eerst een plan van aanpak maken...er in kijken en dan mogelijkheden gaan bespreken....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 12:47

Mijn allergie paard kon ook niet tegen vlas, dat gaat helaas erg stinken...

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 14:33

Omdat ik geen trailer of rijbewijs heb. Dus moet de dierenarts dat bij mij thuis doen en geen idee of ze dat doen.
En als er dan wat uit komt wat dan? Nog een jaar behandelen?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 14:44

Geen trailer is een praktisch probleem.

Een kennis lief aankijken? De paardetaxi huren?
En je kunt van te voren telefonisch met een kliniek overleggen:"Zo en zo is het geval. Zou een bronchoscopie zin hebben? Zijn er dan nog behandelopties, die nu nog niet zijn geprobeerd?" (Ik neem aan, dat je het ventopulmin stadium hebt gehad - wellicht weet de vet nog andere middelen, afhankelijk van de diagnose, die dus gesteld wordt bij de scopie.)

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 15:08

Ik denk dat je nu al meer uitgegeven hebt dan een ritje paardentaxi.

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 16:00

Ik denk dat je je keuze gemaakt hebt. En als het voor jou en Shir de goede is en dat het ook zo voelt, is het goed. Wat wij ook roepen, het is jouw pony en jouw verantwoordelijkheid. En die heb je al heel goed vervuld.