Van wratje naar sarcoïde naar genezing

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Re: Van wratje naar sarcoïde naar genezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:00

Yep, daarom ga ik ook meerdere klinieken in de omgeving bellen en uiteraard zelf prof. knottenbelt mailen.
Het scheelt dat mijn osteopaat (die ook DA is), haar paard ook de injecties heeft gehad, dus ik verwacht dat ze er bij haar op de kliniek ook wat meer van weten. Daarnaast nog twee paardenklinieken in de omgeving :) Dank Niqui!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 20:07

Ik snap er niets van, vandaag weer wezen smeren, nu lijken het toch weer alleen twee bobbels te zijn ipv 4... hoe dat kan???

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 19:35

Gek!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 19:42

Ja heel raar. De virex heeft ook al uitwerking op de huid. Aan de buitenkant zie je nog maar heel weinig.. Terwijl ik nog maar een paar dagen smeer. Apart toch?

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 19:47

bijzonder inderdaad!

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 22:12

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 22:15

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 22:17

in juni
Afbeelding

eind augustus
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 1a3412106f

Deze week
Afbeelding

Volgens Knottenbelt zou mijn paard er niet meer zijn volgend jaar als ik niet naar de kliniek ging om het te behandelen. Vooral om die in zijn oksel. Maar voorlopig ben ik zeer tevreden met hoe het eruit ziet

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 23:04

Jotoma schreef:
@fransje: is de lies een operabele plek? Wegsnijden trekt mij ook het minste, mede omdat het na 1x eraf vallen al zo forst terug komt. 3 weken herstel vind ik wel minimaal, positief! Wat was de doorsnede bij jouw paard?

Dat zou ik niet weten of de lies een operabele plek is..... bij wegsnijden wordt een heel stuk huid meegenomen, dus er is geen kwestie van afvallen en terugkomen. Het komt terug als het niet goed is weggesneden.
Mijn DA heeft bij Knottenbelt gewerkt en wist dus veel van sarcoiden af. Hij heeft t goed gedaan want tot op heden is er niets teruggekeerd. De sarcoid was een cm of 4, 5.
Afbeelding

en zo is ie weggesneden en gehecht:
Afbeelding

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 23:08

brrr volledige narcose of plaatselijk?

Ik ben nu eerst aan de bak met de virex crème en elke dag tref ik weer iets anders aan, dus dit kijk ik eerst even aan.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 23:33

Mag ik vragen waar jullie de Virex creme bestellen en of jullie ook de Equimmune kruidenmix of Equimmune Gold er bij voeren?

Behalve haar oor heeft mijn paard nog 2 plekjes, wellicht iets om deze met de Virex creme proberen weg te krijgen..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 13:18

Ik kom even binnenvallen

Wat betaalden de mensen voor de liverpool zalf
Ik kreeg te horen dat het paard in Bodegraven op de kliniek moest staan en dat de zalf al 800 euro kost, krijg de zalf niet mee, en de kans is groot dat het terug komt (paard van vriendin)

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:52

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:41

Hoe gaat het met jullie paarden?

Ben nu 1,5 week aan het smeren met de VireX creme.
Ik was al bang voor het voorjaar maar met het weer de afgelopen tijd was het net voorjaar... De tumor aan haar oor groeit nog steeds door en vrijdag had ze ineens 7 rare plekjes bij haar hals, schouder en rug!
Gister is de DA geweest en hij weet vrij zeker dat dit ook sarcoiden zijn..
Ze heeft ook nog 2 plekken aan haar been maar twijfel nog of dat dit gewoon wondjes zijn.

Paard van stalgenootje van vriendin heeft ook sarcoiden waarbij ze al vanalles geprobeerd hebben en bij dat paard is het sinds +/- 2 weken ook heftige dingen aan het doen!

http://i606.photobucket.com/albums/tt14 ... 15cc7b.jpg

http://i606.photobucket.com/albums/tt14 ... f28d3d.jpg

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 16:09

Jeetje, wat vervelend zeg en wat bizar... Het blijven maar rare en nare dingen.
Mijn paard had er eentje op het hoofd, heb ca een half jaar behandeld met virex.
Paar maanden geleden was het zo goed als weg en ik wilde de haartjes ook helemaal laten teruggroeien dus gestopt. Zaterdag heb ik hem geschoren, ook zijn hoofd en was dan ook erg benieuwd of het echt weg was. En ja hoor, niets meer van te zien!!

Ook ben ik aantal maanden terug begonnen met een kleine sarcoid in opkomst te behandelen, in de flank. Ook deze is bijna weg.

Hier gaat het dus erg goed, voor virex moet je dus wel geduld hebben :j

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:46

Hier nu een week of 3 aan het behandelen schat ik. Het verschilt per dag bijna. Van 4 knikkers naar 3 en ik heb de indruk dat ze qua hoogte gezakt zijn. Ik smeer dus ook nog ff door.

SulJinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 21:30

Hier een tinker met tumoren. Degene op de foto is begonnen met een klein wratje waar in ieder geval een jaar niks aan veranderde, daarna begon het ineens te groeien en werd het zoals op de foto, een bloederig gezwelletje waar bij de geringste inspanning bloed uit druppelde. Er waren toen inmiddels ook meerdere onderhuidse tumoren bij gekomen.

Afbeelding

Vorig jaar 4 bcg-behandelingen in Utrecht gehad en helaas zijn ze nog steeds niet allemaal weg, maar ze zijn gelukkig wel vele malen verkleind en komen niet meer door de huid/vacht heen.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 21:44

Komt veel voor hier in Engeland. Hier wordt er vaak gewoon een castratiering om gedaan als je hem snel kwijt wilt. Ook vallen veel sarcoids er vaak af uiteindelijk.

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 23:02

Ik meld me ook even. Mijn paard heeft mogelijk ook een sarcoïde.
Vrij plots stonden er 2 kleine bolletjes, net aan/onder zijn singel. Dierenarts kwam voor inentingen en heeft even gekeken. Hij vermoedt ook sarcoïde. 2 kleine (kleine erwtjes) erg harde bolletjes. Geen haar op. Geen schilfertjes of uitstulpingen.
paard gekocht in augustus en toen hadie ook overal bobbeltjes die moeilijk weggingen (mogelijk allergische reactie op insectenbeten).
Bolletjes staan er nu ongeveer 2.5weken. Zonder verandering.
Na het rijden zijn ze wel een beetje weg... waarschijnlijk door druk singel.
dierenarts wou nog 1 maandje wachten op mogelijk wegtrekken maar denk niet dat dit zal gebeuren...
hij wou wel wegsnijden. Een beetje bang voor als ik alles hier lees. Maar goed. Bolletjes zijn erg klein en dierenarts zei dat het een goede plek was om weg te snijden... (veel vel). Hij wou ook geen biopsie doen ivm mogelijke activering (hij zou echt moeten krabben in de bolletjes)
Denk als het volgende week nog hetzelfde is, ik ga bellen om te verwijderen...

Alle verhalen op internet zijn wel eng vind ik... nuja. Afwachten...

Nath010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 11:22

En ik meld mij ook..
Mijn merrie heeft sinds een paar jaar een sarcoid op haar hals. Toendertijd laten onderzoeken door de dierenarts, maar omdat de plek stil bleef er niks aan laten doen. Toch is het na loop van tijd groter geworden en ben ik gaan smeren met de Virex creme van Hilton Herbs. Ik smeer nu zo'n bijna 4 maanden. De plek ziet er elke keer anders uit. Bobbels weg, bobbels bij, haargroei, haaruitval, schilfers. Ik ga hier voorlopig nog mee door (met de Virex). Als ik de andere pijnlijke en dure behandelingen lees, zoals injecties en dr knottenbelt, die soms niet eens aanslaan of de sarcoid doen verwijderen, wacht ik daar nog mee en probeer het liever op deze manier. Wegsnijden kan niet omdat er te weinig huid is. Sinds 2 weken heeft ze een nieuw klein plekje op de hals en ben daar ook meteen begonnen met smeren, dit plekje is zo goed als weg. Ze heeft begin dit jaar ook een klein onderhuids bobbeltje bij de singel bijgekregen. Sinds kort geef ik ook wintermix en Naf immu bij om haar weerstand sterker te maken.

http://nl.tinypic.com/r/2lxjrpf/8
Zo zag de plek er voor het smeren van virex eruit

http://nl.tinypic.com/r/107ni3s/8
Zo ziet de plek er nu ongeveer uit

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 21:07

Hoe kom je erbij dat Knottenbelt duur is Nath?!?

De laatste keelontsteking en luchtweginfectie van mijn paard was duurder dan de hele behandeling van de sarcoide. Dus inclusief knottenbelt zalf en 9 bezoekjes van mijn DA (speciaal tarief).

Nath010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 21:28

@Olympia. Speciaal tarief? Dat had ik niet verwacht. :) Ik dacht dat de zalf ook wel wat mag kosten? En het is best wel een pijnlijke behandeling toch? Je paard heeft er veel last van volgensmij? Als de Virex na loop van tijd niet 100% aanslaat, heb ik geen keus en ga ik zeker knottenbelt proberen of injecties :j

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 21:40

Ik heb een dealtje gemaakt met de DA aangaande de hoeveelheid visites. Was 225€ kwijt. En dan nog de zalf. Vond ik meevallen.

En pijn, dat weet ik niet echt. Onprettig is het wel even geweest denk ik. Zodra die sarcoide in de opgewekte ontsteking zat en het hard werd had ze er echt geen last meer van. Ik zou het zo weer doen! Niet dat ik daarop hoop natuurlijk ;-)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 21:45

Maar jij hebt echt mazzel met je DA... Die van mij had de kosten geraamd op 700 euro, niets geen speciaal tarief. :)

Nath010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 21:56

Bedankt voor je informatie Olympia :) Ik moet ook wel bekennen dat ik schrik van de foto's als de sarco onder behandeling is van knottenbelt. Wat word de plek groot! Mijn dierenarts is Bodegraven en Tita (bovenaan deze pagina) zegt dat daar alleen de zalf al 800 euro is. Ik ga maar is informatie inwinnen bij de kliniek, al hoop ik wel dat de Virex aanslaat. En anders misschien ook maar naar Utrecht.