Wel dierenarts, geen dierenarts?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 20:49

Dubbel, aan de ene kant positief dat er niks afwijkends is gevonden, aan de andere kant wil je toch weten wat er aan de hand is want er is duidelijk iets niet in orde. Moeilijk!
We hopen er weer het beste van. :(:)

edith2

Re: Wel dierenarts, geen dierenarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 00:09

Hier een stille meelezer. Wat zal jij het zat zijn, al dat gedoe! Zulke duidelijke problemen maar geen echte oorzaak te vinden. Wat te denken van je paard, die heeft chronisch honger en geen idee wat er aan de hand is. Is hij nog een beetje happy? Toch maar blijven duimen dat er gauw wat meer duidelijkheid komt en heel veel sterkte gewenst

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 09:42

Wat oliebol zeg dat ze nog geen duidelijke reden gevonden hebben, waarom je paard steeds koliekerig is.
Wat zeggen ze in Utrecht zelf? Onderzoeken helemaal niets opgeleverd?

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 10:07

God wat frustrerend zeg dat ze telkens geen diagnose kunnen geven.. Wat zal jij moe zijn van al dat wachten wachten en wachten. Krijg je wel een beetje hulp hierbij? Thuisfront vriend/in?
Sterkte meisje!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 10:10

Rchell schreef:
goed om te weten kiki.. dank je.. Ik wil ook eerst een diagnose.. en dan kijken we verder ;)

Is natuurlijk geen garantie dat het bij jouw paardje ook zo gaat natuurlijk.

Wel dubbel eigenlijk.
Je hoopt dat er wat uit de onderzoeken komt zodat ze dat kunnen aanpakken.
Maar aan de andere kant wil je gewoon dat je paardje niets mankeerd.
Nogmaals sterkte voor jullie beide.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 15:06

Inderdaad, van de ene kant fijn dat de uitslagen goed zijn maar van de andere kant zegt je gevoel dat er toch iets niet in orde is.
Ik hoop dat ze er achter komen wat het is.

Veel sterkte met je paardje.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 15:37

Pff, nog niks verddr dus. ik blijf duimen!

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 19:05

Ik duim voor je meis! Al nieuws? Hoest met hem?

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 19:15

hij gaat op zich goed.. vandaag lekker getroeteld tijdens bezoek uur.. artsen en internist zouden dit weekend over nadenken en maandag met en nieuw plan komen.. dus afwachten..

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 19:37

Gelukkig dat het nu in ieder geval weer aardig goed gaat.
Hoop dat ze gaan vinden of juist niet lastig.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:00

Altijd moeilijk afwachten, in het weekend gebeurt er nooit zoveel.
Heb zelf wel goede ervaringen met Utrecht. Mijn paard heeft daar met zijn operatie gestaan. Werd goed geinformeerd. Mocht altijd op bezoek komen.

Lekker dat je hem hebt kunnen knuffelen, is altijd ook een goed medicijn voor onze kanjers.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:13

Jeetje wat maakt jouw paard met moeilijk voor iedereen, niet fit maar ook geen duidelijke diagnose #) ik duim voor je dat hij nu écht beter gaat worden, niets is minder dan steeds die onzekerheid. Sterkte !

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:15

hoe gaat het vandaag met je paard?

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:46

Ik ben ook eigenlijk ook wel benieuwd.

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 10:06

Hier nog iemand die wel nieuwsgierig is hoe het nu gaat

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 13:35

Ik ben gisteren weer tijdens bezoekuur geweest.. hij was in tegenstelling tot zaterdag weer echt niet lekker.. slomig en niet fit.. Wilde iemand van de kliniek waarschuwen maar waren geloof ik meet spoedgevallen als wat ze aankonden binnen gekomen, dus niemand persoonlijk kunnen spreken. Hij krijgt voor zijn box een afgewogen portie kuil wat hij over de hele dag mag eten, dus heb ik hem daar een beetje van gegeven. Bleek er allemaal kluiten zand in te zitten.. Dus heb ik alleen plukje voor plukje uitgezocht en al het zand in een apart bakje gedaan maar ik was wel flink pissig.. Ik breng mijn paard daar om beter te worden, niet om zandkoliek te kweken. Daarnaast stond er ook op zijn bordje dat hij in de stapmolen mag, terwijl dat nooit is overlegt en ik dat niet wil hebben aangezien hij dat niet kent en het dus alleen maar stress opleverd. Al met al dus vanmorgen even gebeld met de behandeld arts om mijn ongenoegen te uiten en aangegeven dat er niets meer gebeurd zonder overleg. Heb excuses gekregen en ik zal beter op de hoogte worden gehouden.. Ik had gevoel van: ik moet het uit handen geven en erop vertrouwen dat het goed komt en had tot gister middag enige rust, nu heb ik alleen maar spanning.. heb ook heel slecht geslapen vannacht..

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:39

Sjonge jonge daar word je zeker niet blij van! Je mag daar zeker toch verwachten dat ze een koliek paard niks met zand geven bah zeg ik zou daar ook van balen.
Mar zoals ik het zo hoor nog niet echt voorruit gang dan?
Klinkt misschien stom maar ga anders naar je huisarts en vraag iets onstspannends voor s'nachts je nacht rust heb je hard zat nodig.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:42

Wat vervelend om te lezen dat hij zich weer niet zo lekker voelt.
Jullie blijven zo op en neer gaan.
Ik hoop dat de oorzaak snel gevonden is en dat hij zich weer beter gaat voelen.

Tis een kwalijke zaak dat hij kuil met kluiten zand in zijn bak heeft liggen.
Vooral met een paard met deze klachten.

Ik duim voor je dat snel vooruitgang komt.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 13:45

Ze gaan hem momenteel weer onderzoeken.. en gezien zijn sloomheid van gisteren denk ik echt dat het niet goed is, dus we zullen zien. Hopelijk vinden ze wat vandaag.

Mijn huisarts is helaas totaal niet makkelijk in het vertrekken van slaapmiddelen o.i.d. Ik heb in stressvolle periode heel makkelijk slaapproblemen en homeopatische middelen werken niet of nauwelijks, dus heb daar helaas geen oplossing voorbehalve echt een goed ritme aan te houden. Gelukkig heb ik niet veel werkuren deze week, dus dat komt wel goed..

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:46

Ik had een keer ook een dip moment en gelukkig kreeg ik vrij snel medicatie van de huisarts en dat ging zo snel weer beter.
Heb je maar 1 huisarts?

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:20

Wat een enorme domper dat het weer minder gaat met je paardje. En dat er in Utrecht niet goed gelet wordt op het voer, ZEKER voor een paard wat daar staat met koliekklachten. Je mag toch verwachten dat ze op een kliniek alleen het beste voeren....
En die stapmolen, mss is het goed voor hem. Maar niet als hij het niet kent en niet met jou overlegd is. Inderdaad kwalijke zaak.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:24

Rchell schreef:
Hij krijgt voor zijn box een afgewogen portie kuil wat hij over de hele dag mag eten, dus heb ik hem daar een beetje van gegeven. Bleek er allemaal kluiten zand in te zitten.. Dus heb ik alleen plukje voor plukje uitgezocht en al het zand in een apart bakje gedaan maar ik was wel flink pissig..

8)7 onvoorstelbaar in een kliniek kuilvoer met zand ?? Je betaalt een vermogen voor de kliniek dan mag je toch verwachten dat het voer 100% in orde is? Pfff ik snap je boosheid/teleurstelling, ik was ontploft denk ik.....

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:25

Rchell schreef:
Ze gaan hem momenteel weer onderzoeken.. en gezien zijn sloomheid van gisteren denk ik echt dat het niet goed is, dus we zullen zien. Hopelijk vinden ze wat vandaag.

Mijn huisarts is helaas totaal niet makkelijk in het vertrekken van slaapmiddelen o.i.d. Ik heb in stressvolle periode heel makkelijk slaapproblemen en homeopatische middelen werken niet of nauwelijks, dus heb daar helaas geen oplossing voorbehalve echt een goed ritme aan te houden. Gelukkig heb ik niet veel werkuren deze week, dus dat komt wel goed..

Weet niet of ik het hier al een keer heb aangeraden, maar magnesium pillen helpen heel erg om rust in je lichaam te krijgen en daardoor slaap ik ook echt beter in ditsoort stressperioden. Wat naar dat hij vandaag en gisteren weer slomer is. Bah!

Enneh... Ik zelf heb super goede ervaringen bij de kliniek Bodegraven. Zij houden je op de hoogte, zijn erg betrokken bij de paarden, gaan met het hele team ervoor en geven mij altijd een heel erg goed gevoel.
Tot nu toe vind ik al met al er steeds te weinig vaart in zitten, het duurt maar en duurt maar. Ik wil je weer heel veel sterkte wensen.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 14:33

Dank jullie wel.. Net arts weer gesproken.. ze hebben vanmorgen weer opgevoeld en ja hoor.. hij zat weer vol.. Hij had vanmorgen ook weer verhoging, maar ze hebben er geen verklaring voor.. Ze gaan nu testen op Lyme.. gezien zijn wisselende koorts en sloomheid zou dat het kunnen zijn.. maar volgens mij zijn ze zelf ook al wel een beetje out of options.. Ik wordt er gek van!
Meer terug in voer kunnen ze niet.. want hij krijgt nu al ruwvoer in shetlander-hoeveelheid.. Ik weet het niet meer ;(

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:36

Ah jeetje meis wat ontzettend vervelend! Je leeft zo in onzekerheid nu..
Niemand weet wat er met je vriendje aan de hand is, lijkt me ondraaglijk.

Heel veel sterkte en een knuffel van iemand die vorig jaar haar paard aan koliek is verloren, kan me indenken hoe je je voelt . :(:)