Desert:bijzondere auto-imuunziekte en meer,maar wel leerzaam

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

esje01

Re: Desert:bijzondere auto-imuunziekte en meer,maar wel leerzaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:01

dus, lekker wegzetten die druppels. staan ze straks heus nog wel als je ze nodig hebt (tenminste als niemand eraan zit in een vlaag van opruimwoede)

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:57

was de hoefsmid er blij mee, of zit nu nog thuis op de bank te bekomen van de schrik :+

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 21:33

Wat een vrijdoos! Heerlijk....

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:58

Wat geweldig om Desert zo te zien <3

En wat bijzonder en herkenbaar om de verhalen van anderen hier ook te mogen lezen. :j

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 21:55

:wave:
het gaat nog steeds goed,ondanks t slechte weer en slechte energielevel van t vrouwtje...
Ik ga maar een boek schrijven over Desert,ik heb nog nooit zo'n byzonder paard gezien..wat ik vanmorgen meemaakte met haar,gaat al het gevoel en verstand te boven en als ik t neerzet sturen ze een busje voor me....
:)ddd busje komt zo busje komt busje komt zo,eventjes geduld en t busje komt zo :)ddd :)ddd :')

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:42

Ik heb het geloof ik al eerder gezegd, prettig gestoord zijn is niet erg :D
Maar ik snap het wel, vertel ook altijd maar een beetje van wat ik voel, zie en ervaar want er zijn genoeg mensen die er echt geen snars van begrijpen.
Maar zo te lezen was het een fantastische ervaring en doe daar he voordeel mee, of geniet er gewoon alleen maar van :(:)

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 22:59

Esje,jij begrijpt het precies _/-\o_ ,maar ik zit nog te denken hoe dit kan?Dan snapt ze echt meer dan ik ooit bevat heb....
Ik zal als ik even tijd heb het verhaal wel even op pb zetten voor degene die het willen weten..... ;)

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 08:19

ja, hierzo! *steekt hand op en wipt ongeduldig op en neer*

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 08:20

Ik ook graag :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 14:53

En ik ook graag.

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 21:30

Ik ben ook wel een heul klein beetje nieuwsgierig.....

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 21:46

hier nog iemand :o die graag wil weten wat jij voor bijzondere ervaring had.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-12 22:02

Nou dan zet ik het zo wel hier neer,het is toch een raar topic,kan er ook wel bij :')
Maar eerst update van vandaag....

Desert had vandaag een hele slechte dag, ze was heel stram en voelde zich niet lekker in de kudde,dus heb haar lekker met Blonde,die dit helemaal geen straf vindt :D op stal gezet in lekker bedje stro,ze heeft veel gelegen,maar eet wel goed.
Zo moeilijk om dan een vinger erop te leggen en geen gedachte te spiegelen,ik weet dat ik niet lekker in mijn vel zit met gedoe ex etc en ben mijn kids als leeuwin aan t verdedigen..maar dit is altijd goede afleiding,door mijn bezorgheid om haar kan ik alle andere negatieve gedachten los laten,..
zo zie je maar weer elk nadeel heeft zijn voordeel.
Maar het is mij gelukt geen gedachtes op te dringen,ik heb haar lekker vertroeteld en ineens viel t kwartje,ik denk dus dat dit de nasleep is van het bekappen,spierpijn overal....en mocht dit zo zijn dan kan ik een paar van de vorige keren ook plaatsen toen ze zo gerend had, toen kwam het ook pas 2 a 3 dagen erna..... :(:)

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 22:09

maar spierpijn is ook echt heel naar, heb er nu ook last van :( , tikkertje gespeeld met de veulens, maar de hond hielp mee..........
toen lag ik dus op mijn snufferd, vlgs man en dochter was ie goed genoeg voor de funniest home videos :o

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-12 22:15

Nou en hier mijn verhaal,mensen die denken dat ik gek ben,ja klopt of prettig gestoord :+

Maar ik heb ooit reading laten doen over Desert en daar kwam oa dus uit dat ze het zo prettig vindt dat ik haar de dingen uitlegt en dat ze dat dus ook begrijpt en dan weet wat haar te wachten staat en dat geeft haar rust.
Ik praat tegen al mijn dieren tot ze er koppijn van krijgen :+ ,maar zij is de enige waarvan wij ook idd vaak denken dat zij dit nodig heeft en het ook daadwerkelijk begrijpt.

Vandaar dat ik toen ik besloten had om voor haar te gaan heb ik dat in overleg gedaan,zij mag meedenken met behandelwijze zeg maar,klinkt wel erg raar dit :=
Maar goed ze heeft bijvoorbeeld 3 weken op de ab gestaan en erna met longontsteking weer een kuur,maar de laatste dagen viste ze haar peen eruit waar dat spul op zat,raar want ervoor vond ze t zelfs lekker,de dag van koliek heb ik het haar rechtstreeks in mond gespoten en zal toeval zijn maar ze werd zo ziek en diarree etc die dag,dus heb ik de laatste dagen ab niet meer gegeven.

Nou krijgt ze iedere dag voor 9 uur haar prednison capsules voor het eten in een handje voer en ik had eergisteren gezegd,morgen gaan we over op 1 wat denk je ervan?
Gisteren sta ik weer met mijn handje klaar en nooit geen problemen,kijkt ze mij aan en ik zeg,ja er zitten je capsules in,zeg ik nog oh ja ik zou over gaan op 1,nu ja morgen dan maar,kijkt ze mij aan,gaat met haar neus door t voer en wipt er 1 capsule uit en eet die ander wel op met het voer....

En ik?????????????????? Ik stond daar met open mond te kijken,of ze begrijpt echt heel veeeeeeeeeeeel ,kijk en dat is best een feit,maar op deze manier :? of ik ben gek of stom toeval,maar wel erg byzonder vinden jullie niet????
Maar zelfs mijn man denkt dat zij veel meer begrijpt dan menig ander......

Dus goed we hebben een merrie die goed meedenkt over haar behandelplan :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 23:11

Conclusie: Een pony die zichzelf geneest door de baas de weg te wijzen, prachtig toch als je die signalen opvangt en begrijpt, er is veel meer tussen hemel en aarde dan wij kunnen begrijpen,knuf aan die wijze pony.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 08:36

dat heet dus wijsheid.
prachtig toch +:)+

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 12:41

Toch echt geweldig zo'n pony. Het is echt een wijze dame. en nee, ik vind je niet gek en prettig gestoord zijn we allemaal in meer of mindere mate. Het is wel een kunst om de signalen op te vangen die zij uitzendt.
Wij hebben pas geleden ook best wat heftige dingen meegemaakt en de paarden waren daar ook door van slag. We hebben de paarden ook uitgelegd wat er ging gebeuren en waarom. En wat hun te wachten zou staan. Ik weet niet hoeveel ze er van snapten, maar voor ons gevoel hoorde dat erbij. Vooral de arabier van mijn dochter was erg van slag door alles. Zij heeft hem elke dag verteld dat er een einde zou komen aan zijn situatie en dat het beter zou worden. Nu lopen er weer 2 blije paarden door de wei. <3

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 20:43

Geweldig jullie reacties _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ik krijg bijna het gevoel dat ik normaal ben _O- _O-

Maar weet je echt he wat mij opvalt, er zijn echt een hoop gelijk gestemden hier in dit topic :))
Toch maar een meeting in het voorjaar organiseren :j ???

Misty12 mooi om te horen dat je dochter ook dat gevoel heeft en jullie nu weer 2 blije paarden hebben +:)+

esje01 :(:) hoe is het nu?
Ik had het ook wel willen zien O:)
Ja spierpijn is vreselijk,ik heb er al last van sinds mijn 17e en gewrichtsontstekingen,daarom heb ik ook meelij met haar...

Hier heel de dag geregend,dus ik heb Desert voor t eerst van haar leven een regendeken opgedaan,dat koppie in de kudde :') en iedereen dacht er een nieuwe merrie bij te hebben en dook erop,dus ze heeft weer even moeten laten voelen wie er onder dat dek zat en Wynn dacht echt dat er een nieuwe dame was,en maar gillen en uitsloven,...mannen :? |o :=

Astrid_Brann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:50

*Krijgt eindelijk beweging in de meelees-menhir waar ze ondergekropen was*

Pfoeh.. Wat heb jij er een rottige periode opzitten... Wynn ziek, Keet problemen, en dan nog steeds Desert.
Ik heb echt ontzettend veel respect voor je, dat je je gevoel op deze manier durft te volgen. En ook dat van Desert meeneemt en respecteert. Naar haar luistert.
Ken echt heel weinig mensen die in het dagelijks leven zo naar hun intuïtie/gevoel (durven) te luisteren.

En ik hoop dat ik op een dag ook zo'n intuïtie ontwikkelt heb en er op de manier waarop jij er mee omgaat, mee om mag en kan gaan.

En wie zegt dat wij diegene zijn die raar zijn? Wie zegt dat de 'normale' mensen dat niet zijn :7

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:21

Jij gek? Gestoord?? Ben je mal!!! Hahhaha!!

Ik heb kippevel tot op mijn kleine teen! Echt heel mooi! Dieren zijn echt wel slimmer en begrijpen meer dan wij denken...

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 21:39

Astrid,wat een lief compliment,dank je wel!!! en dat is juist mijn bedoeling,ik ga niet voor niets hier mijn ziel en zaligheid neerzetten en met de kans op dat mensen echt denken dat ik gek ben,maar juist om te delen in ervaringen.....
enne super dat je onder je meelees-steen uit bent gekropen +:)+ ,dat er maar meer het goede voorbeeld volgen _/-\o_ _/-\o_

LoesLucky ai dat is wel een hoop kippenvel :brr: :(:)
Maar *\%/* *\%/* ik word niet gek geacht :D

oh ja ze heeft vanmiddag pijnstiller gehad op een boterham,ik spuit nu niets meer onder dwang haar mond in,erbij verteld wat het was en waarom en na lang wikken en wegen,zien jullie het denkhoofd van Desert voor jullie :') ,at ze het op en erna zo'n lief brom hinnikje <3
Maar t heeft haar wel goed gedaan zo te zien op de cam,ze staat stuk actiever op stal....

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:26

Ik lees toch zo graag je topic he, gewoon om je ervaringen. Natuurlijk zeker als het zo goed gaat als nu! Onze instructice leerde ons "echt" te praten met onze pony Sindy. Zeker omdat Tamara hypersensitive is en dus meer "voelt". Toen wij besloten hadden dat het toch echt maar moest, dat we Sindy in moesten laten slapen hebben we het haar verteld. Eigenlijk meteen erna liet Sindy zien en merken dat ze meer last en pijn had dan we wisten. Het maakt het besluit en het verdriet niet minder moeilijk, maar het geeft een heeeeel klein beetje meer rust. Ik geloof er dus ook echt heilig in. We doen het nu ook met onze Kwin. DUS nee je bent totaal niet gek! Geniet van je eigen gave en je relatie met Desert!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:54

ik als nuchtere hollander praat ook met mijn paardjes, ik merk het nu al met glowy ze begint mij al te begrijpen, heel fijn, is echt een intelligent paardje heerlijk <3 , zo kan ik dus ook heel goed begrijpen dat desert wel snapt wat jij zegt san, en ik denk dat het voor haar een hele grote steun is dat jij er altijd voor haar bent :j

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 14:30

Waarom is de 2e dag de spierpijn nog veel erger????? Kan haast een rollator lenen op het werk.

Naar weer voor de paardjes vandaag, mijn veulies vonden de sneeuw eerst wel leuk, maar wilden net maar al te graag terug naar hun box.
Dus vooruit maar, met een pluk hooi extra op stal.
Kreeg wel een dankbare murmelhinnik van onze opa, die net heerlijk in zijn vers opgestrooide box ff een dutje ging doen.
Nu het houtkacheltje maar eens opstoken en wachten met de thee tot mijn meisje uit school komt.

Al reacties gehad op je advertentie San?