Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mireilledons

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 00:19

Ik volg dit topic al even en over het algemeen gaat iedereen respectvol met de situatie om. Maar Chaos, ik irriteer mij nu wel aan jouw lachende smiley. Alsof het leuk is om van stalhouders bevestigd te krijgen dat daar rhino zou zijn.

RWDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 00:23

mireilledons schreef:
Ik volg dit topic al even en over het algemeen gaat iedereen respectvol met de situatie om. Maar Chaos, ik irriteer mij nu wel aan jouw lachende smiley. Alsof het leuk is om van stalhouders bevestigd te krijgen dat daar rhino zou zijn.

Die smiley moet je niet op die manier zien lijkt me. Gewoon een beleefde glimlach, het is niet dat Chaos lachend op de grond ligt van het nieuws uit Driel ;).

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 00:23

Die is al ge edit hoor. Zit op een tablet en die doet zelf aanpassingen erg vervelend.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 00:24

RWDB schreef:
mireilledons schreef:

Die smiley moet je niet op die manier zien lijkt me. Gewoon een beleefde glimlach, het is niet dat Chaos lachend op de grond ligt van het nieuws uit Driel ;).

Helemaal waar. Ons ex paard is drie dagen geleden overleden aan Rhino. Je ziet mij niet lachen.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 00:25

Vit b en lysine voeren schijnt weerstand te verhogen , of t werkt weet ik niet zeker maar baat het niet dan schaad het niet. Vooral in deze regio veel angst nu. Iedere dag temperaturen is wat de dierenarts aanraad

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 00:32

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 00:33

Berendje schreef:
xNicolx schreef:
Ik heb ook gelezen op facebook dat iemand schreef: bij ons op stal in Driel is het ook geconstateerd.

Wilde het eerst voor me houden omdat mensen dit paniekzaaien vinden. Maar vind het toch belangrijk om te melden aan de rest.

Ja dat is gezegd waarschijnlijk door iemand die het van mij heeft gehoord en ik heb het weer gehoord van iemand die het van een DA van Utrecht heeft gehoord. Nu hoor ik weer van mensen die er staan hier niks van weten. Er word gezegd dat er al 3 veulens dood zijn geboren. Maar het is nu toch wel erg vaag dat de mensen die er staan het niet weten. Dus waarschijnlijk klopt het allemaal niet.

Ik hoop dat je gelijk hebt!

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 00:36

heel veel sterkte iedereen!
hopen dat het virus zich niet verder gaat versprijden!

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 00:38

Maggie_Eddy schreef:
Klopt, wij hebben ook vitamine spuiten gegeven. Alles wat een paard te veel krijgt aan vitamines, piest ie toch weer uit.

Filmpje met oa Heumen, De Veerkracht, Alverna, St. Frans (sta ik zelf)
http://www.omroepgelderland.nl/web/Uitz ... 2&id=62212

Pavo merrie brok zit ook lysine en vit b in, ik ga nu filmpje kijken bedankt

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 00:39

Maggie_Eddy schreef:
Klopt, wij hebben ook vitamine spuiten gegeven. Alles wat een paard te veel krijgt aan vitamines, piest ie toch weer uit.

Dat is niet waar hoor, een teveel aan vitaminen kan net zo slecht zijn als een tekort. Bepaalde vitamines plas je uit zoals bijv vitamine C maar lang niet alle.

Voor alle mensen in en rond het besmette gebied heel veel sterkte! Hopelijk helpt het dat veel stallen nu sluiten om meer besmettingen te voorkomen. Het lijkt me heel erg om in die spanning te zitten waar het nu wel en niet is. Ook ik vind dat er een meldingsplicht moet komen bij rhino en droes, er zullen ook pension en manege eigenaren zijn die hun mond (lang ) dicht houden en daardoor meer besmettingen veroorzaken als nodig is. Een vermoeden moet al vermeld worden vind ik.

Gineke
Woonplaats: Vlakbij de Drunense Duinen, de Efteling en mijn pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 00:45

Wij voeren sinds vanavond ook vitamine b6 en L-lysine, gewoon van de tuinen, mensenpillen, even omrekenen hoeveel pillen een paard nodig heeft. Hoef ik niet te wachten op bezorging oid.

Gelukkig eten de paarden de pillen alsof het brokjes zijn, dat wordt dus gelukkig niet twee keer per dag moeilijk doen.

De mevrouw van De Tuinen wist ook al van het virus (nijmegen) en die zei idd dat mensen deze combinatie ook slikken bij herpes of voorkoming van herpes. Het zal niet alles schelen, maar alle beetjes helpen.

Ik snap er trouwens niks meer van. Hoe zit het nou in Driel??

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 00:48

Sassy4barrel schreef:
Maggie_Eddy schreef:

Pavo merrie brok zit ook lysine en vit b in, ik ga nu filmpje kijken bedankt

In Power Plus mix van Havens ook trouwens!

@twin: ok, ik meende dat het overal bij was, maar dan heb ik mij vergist :)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 00:49

Lees net bij de informatie op een startlijst dat er een vervoersverbod geldt in het getroffen gebied. Lees dat voor t eerst... Vraag me dus af of dat echt zo is en tot waar t vervoersverbod dan eventueel strekt...

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 00:51

Gineke schreef:
Wij voeren sinds vanavond ook vitamine b6 en L-lysine, gewoon van de tuinen, mensenpillen, even omrekenen hoeveel pillen een paard nodig heeft. Hoef ik niet te wachten op bezorging oid.

Gelukkig eten de paarden de pillen alsof het brokjes zijn, dat wordt dus gelukkig niet twee keer per dag moeilijk doen.

De mevrouw van De Tuinen wist ook al van het virus (nijmegen) en die zei idd dat mensen deze combinatie ook slikken bij herpes of voorkoming van herpes. Het zal niet alles schelen, maar alle beetjes helpen.

Bij de diervoeder zaak in overasselt verkopen ze t ook voor paarden in grote potten in poedervorm

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 00:53

Loetie84 schreef:
Lees net bij de informatie op een startlijst dat er een vervoersverbod geldt in het getroffen gebied. Lees dat voor t eerst... Vraag me dus af of dat echt zo is en tot waar t vervoersverbod dan eventueel strekt...

Zou wel goed zijn

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 01:03

Is dus niet zo!!
Er is GEEN rhino in Asch!!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 01:04

Idd , maar dan zou het ook handig zijn als een vervoersverbod bekend gesteld wordt en niet dat ik dat toevallig lees op een startlijst. Dat de.wedstrijd niet in de.gevarenzone is, wil natuurlijk niet zeggen dat de deelnemers niet in die zone zitten.. Zelf zit ik niet in dat gebied, maar ik twijfel wel of ik op op pad moet gaan dit weekend...

Berendje

Gineke schreef:

Ja dat verhaal in Driel is vreemd. Via een DA wordt er gezegd dat het er is en er 3 veulens dood zijn geboren en mensen die er staan weten van niks. Afwachten maar of er officieel nieuws naar buiten komt.

kyrkelover

is dat bevestigd door dierenarts oid door middel van onderzoeken of is het ook een vermoeden?
En om welke variant gaat het dan??

MJR_Tjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 01:12

hoorde idd net op t laatste ook al zoiets dat er niks in asch was, maar dat t door snoeiafval kwam?

Edit: do: hoorde je dat net nog dan?

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 01:14

Kun je mij pben met de naam van die stal dan kan ik daar morgenochtend achteraan.

zoExpres

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 01:15

ik vind het maar eng! :n

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 01:17

Weten floris en peggy er ook meer van? Dan contacten we die morgenochtend even.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 01:17

Ik heb naar de manege in Ravenswaay gebeld, en die hebben mij verteld om welke stal in Asch het ging. Vreemd dat het nu ineens om een andere stal zou gaan.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 01:19

_Natasja_ schreef:
Weten floris en peggy er ook meer van? Dan contacten we die morgenochtend even.

die zijn er niet, die zijn op vakantie.