Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 14:52

En bij jullie was dit al na 8 weken ofzo dacht ik toch of niet? Bij mij is het na 12 weken.
Moet wel lachen, normaal in de winter als het erf zo besneeuwd is dan loop ik rondjes en dan kom ik op een gegeven moment op een punt van het erf dat het vrij vlak en meestal schoon is, vaak draaf ik daar dan standaard aan meter of 15 en dan weer naar stap. Nu wil Whizz daar al een paar keer spontaan aandraven; zo van - het is winter en het is glad en we zijn aan het stappen DAN doen we dat toch altijd????

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:01

Mijne mocht niet rennen enzo hoor na 8 weken toen mocht ik pas kleine stukjes lopen.

Nou de mijne heeft het al voor zichzelf verpest, ze heeft het al voor elkaar gekregen om de korf kapot te maken. Dus zo nog hooi eten en dan -helaas- op stal. Ding heeft het welgeteld nog geen week volgehouden :roll:
Ik zag wel vanuit het slaapkamerraam dat ze aan het klooien was, maar goed, ze heeft dus net zolang met het ding tegen de bevroren grond aan lopen stuiteren en schuren tot de onderkant eruit lag }:0

Voordat de stenen paddock wordt gemaakt zal nog wel duren.....

Iemand betere ideeën? :roll: Ze wordt me ook veels te baldadig, ze regeert de hele boel, gedraagt zich als de koningin en oh wee als het haar niet haar de zin is dan gaat ze achterstevoren met een arrogante kop in de stal staan.

Een 2e bestellen ga ik niet doen, elke week 20 euro, lijk wel gek!!

*rotknol*

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 15:10

Bojangles: Maar wel na 8 weken op de echo toch?
De mijne mag nu ook nog niet rennen natuurlijk!
Hè wat vervelend dat ze het masker gesloopt heeft. Je hebt ook van die metalen korven, maar die zijn best grof, die zijn meer bedoeld zodat ze elkaar niet in de dekens bijten geloof ik.

Bojangles

Re: Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:15

Ja daar zijn de gaten weer heel groot van, dan kan ze uit baldadigheid ook zand gaan scheppen enzo.
Ik weet het even niet, ze staat nu mooi te eten en als het hooi op is moet ze maar op stal.
Ik heb nog wel zo een als in de kliniek, dus heel misschien kan ik die aan het breakaway halster van haar kapotte korfje maken......

Bojangles

Ja wel 8 weken na de echo hoor!
Toen ik op 12 weken zat gooide ik haar gewoon naar buiten zonder te longeren van te voren.

damian23

Nou moet ik even heel hard gaan nadenken..... ....Volgens mij zat ik toen ook op 12 weken. Ik mocht er nadat we hadden opgehaald wel mee wandelen, maar dat was geen succes (levensgevaarlijk, ook met worteltjes erbij). En volgens mij mocht hij na 2 maanden los in een klein stukje paddock, maar ook dat was geen succes (racen, slidings maken, steigeren en bokken heel dicht op het lint waarmee we de paddock hadden afgezet). Nee, volgens mij hebben wij die 12 weken op stal moeten uitzingen.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:17

Hahahaha, mijne gaat gelukkig niet meer zo te keer.
Die is wel energiek maar de kantjes zijn er af.
Ze gaat wel met gespitste oortjes en een dribbeldrafje mee naar de paddock, zo van joehoe lekker naar buiten!! :D

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:23

Madam staat nu met de voorbenen in de hooibak "Omnomnomnom" te eten :roll:
Met van die samengeknijpte oogjes van deze smiley :Y) _O-

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 15:41

Bojangles schreef:
Madam staat nu met de voorbenen in de hooibak "Omnomnomnom" te eten :roll:
Met van die samengeknijpte oogjes van deze smiley :Y) _O-

Zie het helemaal voor me, mjammiemjammie :+

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 17:49

Oh, die Indy toch. En jij zeker lachen om het hoekje ;)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 20:28

Hoera het bakje mueslie met half schepje colonflora zit er weer in. Dit gaat de goede kant op, heb het gisteren nog besteld bij de PD zo kunnen we het gewoon rustig opbouwen voor zover het nodig is. Vanmorgen ook gewoon zijn yakultje gehad dus dat komt helemaal goed zo.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:47

Super dat hij het eet :D

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 00:39

En vanavond lekker een slobbertje met stukjes wortel, nog nooit zo snel verorberd, helemaal op terwijl ik zijn kuil aan het wegen was, terwijl hij normaliter stopt OMDAT ik zijn kuil aan het wegen ben. SUPER! Heb denk ik de combi's een beetje door nu ;-) We zullen het zien!

Nog een ideetje voor Indy :D een stuk ducttape over haar mondje :') :o Nee hoor, geintje natuurlijk!!

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:22

Fargo, soms moet je ze een beetje "foppen" om goede dingen binnen te krijgen. Maar lekker dat hij het nu wel eet.

Hier hoop ik ook het wiel te hebben uitgevonden (rantsoen hooi aangevuld/vervangen door bietenpulp+). Ik heb sinds een week geweldige drollen (praatje poep.....). Mooi compact en goed alles verteerd (voorheen had ik toch grote stukken onverteerd hooi er tussen zitten). Zo zie je maar weer. Bij geen een kolieker werkt volgens mij hetzelfde.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 20:36

De colonflora is binnen, ze adviseren schepje van 9 gram of 3 schepjes ervan. Nu zie ik echter dat het schepje dat meegeleverd is 15 gram is. Dan gaat het wel heel snel als je daar 3 van geeft en bovendien geef je dan dus bijna het 2 dubbele per schepje ;-) Apart. Heb nog wel een boel 10 gram schepjes liggen, dus doe die ermaar even in. Dat is makkelijker doseren.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 15:44

Nog even met Paardendrogist gebeld: schepje is 15 ml, afgestreken is dat 7 gram en met een kopje is dat 9 gram. Voorlopig doe ik het toch rustig aan ;-) half schepje ofzo om het langzamerhand op te voeren. Onderhoudsdosis is 9 gram dacht ik.

Gisteren ontwormd, eerst wat luzerne gegeven. FOUT :+ mijnheer gebruikt de luzerne die nog in zijn mond zat om de wormenkuur er weer uit te werken, DOM DOM, dat deed ie vroeger toen ie klein was ook. Helemaal vergeten! Dus volgende keer wel een bodempje geven, maar dan even wachten met de kuur ;-) Grappenmaker is het!

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 03:29

@fargo Wel slim van hem whahahahha

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 11:13

Een slimmerd is het wel ja haha. Gisteren middag is het eerste volle kleine schepje colonflora door de mueslie gegaan en mooi opgegeten. Eerder heeft ie steeds ongeveer half schepje gehad. Dus nu paar dagen een heel schepje en dan uitbouwen naar de echte nog ietsje grotere schep ;-) De colonflora ruikt lekkerder en er zit geloof ik alfalfa in (luzerne) en hij houdt van luzerne. Ik gooi eerst wat luzerne in zijn bak, dan begint ie vast te eten en gooi dan de mueslie met olie en colonflora erbij. De bak gaat schoon op! Daar ben ik echt blij mee~!! _/-\o_

Vanmorgen op stal ons wandelingetje gedaan en toen heeft ie toch een superhoop gemest, zo'n grote portie heb ik nog nooit bij hem meegemaakt denk ik. Goed teken! Hij ging stil staan en keek een beetje bedenkelijk /3 , dus ik had zoiets van huhhh??? Gaat ie staan mesten hahaha en dan dus echt zo'n berg :j :Y) Braaf paard!

Kunnen jullie nog wat met jullie paarden doen behalve losgooien en wandelen? Wij wandelen 3 keer per dag over het erf rondom de stal en beetje in de bak.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 12:48

Goedemorgen allemaal! Hier gaat het nog steeds goed gelukkig. De Yakult en inmiddels het grotere schepje colonflora worden zonder moeite verorberd _/-\o_ _/-\o_ We zijn lekker aan het stappen, ben naar 15 minuten per keer in de middag en avond aan het toewerken. Eergisteren heb ik hem weer een keertje bewonderd zonder deken en hij is me toch aan het verharen, hij had een jeuk en hij was blij dat ik even ging rossen :j :j Dus toch ondanks de kou de deken er maar wat vaker af.
Gelukkig gaat het dooien, dan kunnen de meesten van ons weer wat meer doen!
Laatst bijgewerkt door fargo op 13-02-12 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:50

Super!!

Hier ook goed, gister voor het 1st naar het bos geweest! Foto's & filmpjes volgen :j

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 13:39

Ahh naar het bos, heerlijk lijkt me dat voor jullie allebei! Ben benieuwd naar de foto's.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:15

gelukkig jullie melden alleen maar goed nieuws, het was even zo stil dat ik als stille meelezer me toch een beetje zorgen ging maken. gelukkig gaan de temperaturen omhoog en kunnen we allemaal weer mee met onze paardjes. Op naar de lente!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 14:40

esje01 schreef:
gelukkig jullie melden alleen maar goed nieuws, het was even zo stil dat ik als stille meelezer me toch een beetje zorgen ging maken. gelukkig gaan de temperaturen omhoog en kunnen we allemaal weer mee met onze paardjes. Op naar de lente!

Dank je wel voor je medeleven :j ! In de weekenden ben ik druk met de paarden ;-) Ja het betere weer mag wel komen, maar nog niet te hard met het zomer weer want ik wil wel dat Whizz mee de wei in kan als dat gaat spelen, maar verder laat het goede voorjaarsweer maar komen!

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:16

Joepie beter weer!!!!!!!! Wanner meost je nou weer op controle met Whizz Fargo?

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:39

fargo schreef:
Kunnen jullie nog wat met jullie paarden doen behalve losgooien en wandelen? Wij wandelen 3 keer per dag over het erf rondom de stal en beetje in de bak.

Tot gisteren niet echt veel meer gedaan dan losgooien in de paddock. Die was op zich nog wel te gebruiken, maar cil had zich verstapt en was een paar dagen onregelmatig (loopt inmiddels weer goed !!). Anders had ik denk ik ook de laatste 3 dagen ook niet veel meer gedaan dan losgooien. Wij hebben wel van die AWT, maar de ondergrond was gewoon echt te hard aan het worden om echt wat te kunnen doen. Maar..... ook met niet werken gaat de stoelgang bij Cil gewoon goed door. Dus daar ben ik heel blij om. Voorheen werd hij dan erg gassig en buikig.