Monster_tos schreef:Kan mijn "jeweetwel" hengst nu niet bezoeken ( krijg ruin nog niet mn strot uit :P )
Ik krijg het ook niet mijn strot nog uit
.Maar balen dat je er niet langs kan gaan (wel héél begrijpelijk en respect voor hun beslissing) maar ga er vanuit dat zij wel even oder zijn buik voor je kijken?

@KimberleyE: Op latere leeftijd kan het idd ook. Niet echt ideaal maar het is een stuk gevaarlijker om een losgeslagen hengst te hebben dan een losgeslagen ruin. Al dekt hij de boel, er komt dan niet meer een boel

Gráni's zaakje is nog een stuk meer gezwollen maar sinds gister "stabiel". Gister was hij erg tam, temp was goed, vandaag al wat wakkerder en de temp nog steeds goed
. Blijft spannend
Ik tik waar ik op dat moment het snelst bij kan. Met bijten is dat meestal zn neus. En bij stijgeren zn borst. Daarna laat ik hem altijd nog een paar stappen achteruit gaan zodat weer even duidelijk is wie ook alweer de baas is. Bijten is kudde gedrag, iets wat een kudde leider doet om een lager geplaats paard op zn plek te zetten of te zorgen dat ze aan de kant gaan voor hem. Als een paard jou bijt word je niet voor vol gezien, maar gewoon als een lager kudde genootje.
Meestal maak ik me groot en doe een stap naar hun richting en zegt ook heee!!
) niet meer over meepraten.
denk niet dat er veel verschil zal zijn.