Leedebee schreef:@Ponyzotje
Misschien ligt het er aan welk gedeelte je hebt weggehaald? Ik haal alleen de middelste-dwars-band weg, maar niet wat onder zn kin zit. Bij deze is dat best een flink stuk, maar ik heb ook korven gehad met 4 banen en dan is het open stuk wel wat minder. Maar het blijft volgens mij altijd luchtiger dan als ie helemaal dicht is.
Edit: wat je ook niet moet vergeten is dat als ze aan het grazen zijn, de korf veel meer van de neus af hangt dan dat ze met hun hoofd omhoog staan.
Precies zo heb ik het weggehaald, als ze dan haar hoofd optilt liggen die rubbers echt in haar neusgaten omdat die band errond ze niet meer "omhoog" houdt (haar neus komt tussen de rubbers door). En natuurlijk begrijp ik dat dat bij het grazen minder erg is; maar dat is het 'm nu juist: ik wil dat ze het leuk vindt haar hoofd omhóóg te doen ook

Nee echt, ik vond het niet aangenaam uitzien. Inderdaad wel tijdens het grazen, maar niet met de neus omhoog. Maar ik ga even experimenteren om die rubber er ook nog uit weg te halen.... Zal wel wat aan stevigheid inboeten maar als het comfort echt vergroot, waarom niet.