is mijn paard gewoon overbouwd of blijft dit zo??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 09:14

Tjee, hoe moeilijk kan het zijn om vervoer te regelen. :?
Wat nu als je paard ineens met spoed naar een kliniek moet ivm koliek ofzo? Dan heb je ook geen weken/maanden de tijd om vervoer te regelen.
Vind het een beetje slappe boel....

maralyn

Re: is mijn paard gewoon overbouwd of blijft dit zo??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:11

Nadita

Niet iedereen heeft veel paardenvrienden, een trailer of een E-B rijbewijs...

En een paardentaxi bellen voor een koliek, kan het vaak ook niet redden om op tijd te komen hoor...?

Daarnaast, als het echt hoge spoed is, is mijn DA bereid om het paard te vervoeren tegen enige kosten.
Maar daar moet je net geluk mee hebben

140509

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 10:34

Er was vaker gezegt dat dit door een val kwam
normaal kan ik rijden maar omdat ik geopereerd aan me schouder mag ik niet rijden
normaal was het ook geen probleem
trailer huren in de buurt is ook geen probleem zijn er genoeg maar iemand vinden die zelf een auto heeft en kan/wil rijden
naar zo'n afstand is een probleem want het is niet om de hoek

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:42

Jeetje ik zit je topic te lezen en ik schrik best van de foto's. Ik heb ook even op googlemaps zitten kijken maar het is idd best een afstand. Zelf rijd ik niet graag lange afstanden omdat ik moeite heb om me te concentreren, anders had ik graag met je meegegaan naar de kliniek.

140509

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 10:47

capopjekop schreef:
Jeetje ik zit je topic te lezen en ik schrik best van de foto's. Ik heb ook even op googlemaps zitten kijken maar het is idd best een afstand. Zelf rijd ik niet graag lange afstanden omdat ik moeite heb om me te concentreren, anders had ik graag met je meegegaan naar de kliniek.

Dankje het is niet makkelijk

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:59

De kliniek in Vorden kan toch ook foto's maken? Dan weet wat er is en of het überhaupt de moeite waard is om naar Utrecht te gaan.
Heb je de osteopaat er bij gehad die op de kliniek in Vorden werkt?
Zeddam is natuurlijk ook een optie, daar zitten wel goede paardenartsen, die kunnen iig foto's maken.
Je kunt ook nog naar Hochmor in Duitsland, ook een goede kliniek, wellicht nog wel beter als Utrecht.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:06

140509 schreef:
ze gaat naar utrecht en daar worden foto's gemaakt en dan kijken hoe het veder gaat en dat er iets gedaan moet worden met de rug
ik moet alleen even vervoer regelen voordat ik een afspraak kan maken omdat mijn moeder geopenreerd is aan haar schouder mag ze nier rijden dus ik hoop dat ik snel iemand vind die kan rijden dan kan ik eindelijk een afspraak maken

en nu ben je zelf geopereerd aan je schouder???????

140509

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 11:09

Zoals vaker gezegt is het geen optie om in omg vorden naar de kliniek gaan
want daar heb ik het al over gehad met de da

140509

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 11:15

yvonnedv schreef:
140509 schreef:
ze gaat naar utrecht en daar worden foto's gemaakt en dan kijken hoe het veder gaat en dat er iets gedaan moet worden met de rug
ik moet alleen even vervoer regelen voordat ik een afspraak kan maken omdat mijn moeder geopenreerd is aan haar schouder mag ze nier rijden dus ik hoop dat ik snel iemand vind die kan rijden dan kan ik eindelijk een afspraak maken

en nu ben je zelf geopereerd aan je schouder???????

mijn moeder is geopereerd aan haar schouder sorry voor de onduidelijkheid
omdat ik het vaak moest schrijven ging ik. ik gebruiken namens mijn moeder

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:21

rapido schreef:
hoezo waar baseer je dat laatste op?? moet je er perse ofwel koste wat kost op willen rijden dan als het zo blijft?

Koste wat kost?? Hoe kom je daarbij; heb je het hele topic wel gelezen..? Heb je zelf zo'n paard gehad en er dus ervaring mee of roep je maar wat (je zult niet de enige zijn trouwens hoor)? :? Het ziet er raar uit, maar dat wil nog niet zeggen dat het paard afgeschreven is.

Wij hebben WEL zo'n paard gehad, dus ik vind dat ik wel enig recht van spreken heb en dan is het jammer dat er allemaal mensen hier komen negatief te doen, terwijl ze er geen benul van hebben. Vond ik ook altijd zwaar irritant op wedstrijd, al dat gefluisterd hoe zielig dat paard wel niet was, maar des te leuker als mijn toenmalige schoonzusje en later een vriendin van mij iedereen eruit reed. Ze hebben echt heel veel gewonnen. :)

140509

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 11:31

Lante schreef:
rapido schreef:

En waar baseer je dat laatste op..?

hoezo waar baseer je dat laatste op?? moet je er perse ofwel koste wat kost op willen rijden dan als het zo blijft?[/quote]

Koste wat kost?? Hoe kom je daarbij; heb je het hele topic wel gelezen..?[/quote]

ik wil haar helpen als ze pijn heeft pijnvrij laten wezen
en ik wil van de onduidelijkheid af
ik kan haar wel een paar jaar laten lopen en kijken hoe het dan gaat maar dan weet ik nog niet wat ze heeft of pijn heeft
en ok al mag ze nooit gereden worden vind ik niet erg ik help liever het paard dan dat ik perse egow wil gaan rijden
De dierenarts weet toch het beste over het paardl

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:40

Dat vind ik helemaal okay; bij ons paard had de vorige eigenaresse dat alles helemaal uitgezocht en haar helemaal na laten kijken, dus wij wisten dat ze met een passend zadel gewoon bereden kon worden; ze was al onder het zadel toen we haar kochten.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 12:01

TS, heb je zelf al contact gehad met Utrecht over wat er mogelijk is dan? Als je alleen duidelijkheid wil hebben dan kan dat ook op een andere manier..

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 13:25

snap niet dat ik nog reageer maar doe het toch. Ik heb nu al heel wat jaren ervaring met mijn paarden die ik heb en gehad heb om te zeggen dat je ergens beter geen geld meer in kan steken omdat het wss uitzichtloos is hoe veel je ook van het dier houd. Klinkt in Lante dr oortjes heel negatief schijnt maar mss is het wel eens verstandig te luisteren naar mensen die er nuchter t.o staan. Kun je ook een hoop van leren namelijk. Daar ben ik zelf ook veel te laat achter gekomen.

En neen geen haar op mijn hoofd die er maar aan denkt om op een paard met een veel te holle rug te gaan zitten. Denk dat niemand met een gezond verstand dat zou willen maar dat terzijde

ik wens de eigenaar veel succes en wijsheid.
Laatst bijgewerkt door Popstra op 24-07-12 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 13:32

Ik zou liever luisteren naar zeer nuchtere en realistische ervaringsdeskundigen met concreet bewijs dat bovenstaande onzin is (zie ook b.v. het paard op blz 12) :+

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 13:34

het is maar wat jij nuchter en realistisch noemt.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 13:34

Ik heb bewijzen dat het wel kan, wat voor bewijzen heb jij?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 13:37

hoezo bewijzen? ik ken vooralsnog geen idioten in mijn omgeving die zo nodig op een mismaakt paard moeten gaan zitten. Wat wil jij nu eigenlijk en wat ben jij nu eigenlijk??

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 13:40

Ik heb ook bewijzen dat het wel kan, niet alleen Lante heeft deze. Het paard in kwestie heb ik vaak gereden en liep z dressuur, goed zadel is wel echt noodzakelijk. Het paard zelf had er geen last van en was de vrolijkheid zelf!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 13:43

Gewoon iemand die al heel wat paarden heeft gezien in haar leven en toevallig ervaring heeft met een dergelijk 'mismaakt' paard. Ik werk ook met mensen met een beperking en ben zodoende altijd op zoek naar mogelijkheden i.p.v. beperkingen.

Ik vind het eigenlijk getuigen van arrogantie dat je de ervaringen van meerdere ervaringsdeskundigen zo in twijfel trekt, terwijl je zelf er helemaal niks van weet en nog nooit mee te maken gehad hebt.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 13:48

maralyn schreef:
Ja klopt...

Maar maakt het ook uit als ze eerst tot hun 5e voor de kar word gezet?

ligt eraan hoe intensief, maar gewicht trekken is voor een paard natuurlijker (natuurlijke stuwkracht) en dus makkelijker dan dragen.
recreatief ritjes maken is altijd minder belastend dan zware sportgerichte training.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 13:56

noem jij me maar wat je wilt lante.
Zie dat je het met heel veel mensen on eens bent in dit topic zegt dus meer over jezelf dan over mij.
Zo heb je ook filmpjes geplaatst over speciale pads voor paarden met een ingezakte rug waarmee je ze dan toch kan rijden echter gaat dat over oude paarden waarvan door ouderdom de rug zakt en niet om een 2 jarige die misvormd is.

Ik vind het eigenlijk heel arrogant dat jij jezelf ervarings deskundige noemt!! kan iedere idioot wel over zichzelf zeggen namelijk. En helaas doen ook velen dat

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 14:02

Nogmaals, ik ken iemand met zo'n paard met dezelfde bouw en dat paard wordt nog steeds gereden zonder problemen (wel moeite moeten doen om een passend zadel te vinden)! Is inmiddels 19 jaar oud! Dus het kan wel, maar het kan ook nog een eind wegtrekken; paar d van ts is nog jong. Meteen zo'n paard afschrijven, dat is het handigste, dat wil ts niet dus respect dat ze het paard een kans geeft.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 14:13

je ziet mij overigens nergens schrijven dat de TS het paard MOET afschrijven. Ik adviseer haar het paard de kans te geven nog een tijd op de wei te laten staan en te laten groeien en dan verder te kijken.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 14:14

rapido schreef:
noem jij me maar wat je wilt lante.
Zie dat je het met heel veel mensen on eens bent in dit topic zegt dus meer over jezelf dan over mij.
Zo heb je ook filmpjes geplaatst over speciale pads voor paarden met een ingezakte rug waarmee je ze dan toch kan rijden echter gaat dat over oude paarden waarvan door ouderdom de rug zakt en niet om een 2 jarige die misvormd is.

Ik vind het eigenlijk heel arrogant dat jij jezelf ervarings deskundige noemt!! kan iedere idioot wel over zichzelf zeggen namelijk. En helaas doen ook velen dat

Nou ja, jij hebt je punt hier wel gemaakt denk hè? ;) Ik denk dat jouw taalgebruik voor zich spreekt...

Het is een zeldzame afwijking en daarom zijn er gelukkig niet zoveel mensen die ervaring hebben met paarden die dit hebben. :)