[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xkimmx

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 09:22

Hmm nog nooit van gehoord eerlijk gezegt. :o

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 09:30

Ik zou ook niet weten wat het is? Ik heb er nog nooit van gehoord.

Drainage....Culicum?

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 09:36

zo, heb net Cavalesse besteld via een online dierenapotheek. Had eerst da gebeld, die wilde wel bestellen maar wist niet waar, dus ik zou even leverancier zoeken. Liep ik er online tegenaan. Ben erg benieuwd hoe dat hier gaat werken.
Hij heeft voor z'n IR nu ook Gluco Balance en wilde straks een kuur Drainage gaan geven, maar denk nu...wat is wijsheid als die Cavalesse ook komt. Denk dat ik sowieso even 1 kuur Drainage doe, na nu 1,5 maand Gluco Balance al en tegelijk met Cavalesse beginnen en dan na die 1e kuur Drainage doe ik dat gewoon even niet meer. Even zien hoe ie gaat dan deze zomer.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 09:36

Drainage denk ik alleen nog maar aan die buizen in de grond om het water af te voeren enzo ?

Ik zelf zou niet te veel tegelijk geven. Maar het ligt eraan wat voor spul het is..

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 09:40

nee maar de Gluco Balance krijgt ie nu voor z'n IR en moet ie hele zomer door. Daar beter niet mee stoppen. Keer kuur drainage erbij was niet verkeerd voor afvalstoffen. Vorig jaar hele zomer door drainage gegeven, en dat ging heel goed (minder jeuk naar mijn idee), maar ben gewoon erg benieuwd naar berichten hier hoe die Cavalesse is en wil dat graag proberen bij Shathu.
Maar stop dan wel weer na 1e kuur met drainage. Kijken of ie nog beter is met Cavalesse als met de Drainage Comp.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 11:28

opisop_shop schreef:
Zoals je ziet zit die achterkant weer zo ver naar achteren, iemand daar een tip voor??

maak de achterste buikriem van de buikflap vast op een ander stuk op de rug.
zo schuif je de deken wat naar voren toe.
deken is eigenlijk te lang waardoor hij zo weg zakt.
of naai een stukje dubbel?

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 12:45

IndianaJones schreef:
nee maar de Gluco Balance krijgt ie nu voor z'n IR en moet ie hele zomer door. Daar beter niet mee stoppen. Keer kuur drainage erbij was niet verkeerd voor afvalstoffen. Vorig jaar hele zomer door drainage gegeven, en dat ging heel goed (minder jeuk naar mijn idee), maar ben gewoon erg benieuwd naar berichten hier hoe die Cavalesse is en wil dat graag proberen bij Shathu.
Maar stop dan wel weer na 1e kuur met drainage. Kijken of ie nog beter is met Cavalesse als met de Drainage Comp.

Volgens mij moet je niet stoppen met de Cavalesse en na de drainage weer beginnen. Als ik het met goed herinner staat er in de bijsluiter dat je het volledige seizoen moet geven. Ik heb geen bijsluiter meer maar kijk maar even goed als je Cavalesse er is. Een vraag die ik heb is of de drainage de werking van de cavalesse niet verstoort.... Misschien een mailtje naar de fabrikant aan wagen???

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 12:50

Een stukje dubbel naaien heb ik vorig jaar bij de pagony ook gedaan ellepel.
Eerst zat hij zo

Afbeelding

toen heb ik een strook dubbel genaaid
Afbeelding

en toen zat hij zo
Afbeelding

Maar daarbij bleef Wisse over de achterkant poepen, was echt net een drollenvanger!
Moet ik hem dan op deze plek dubbelnaaien of meer richting de kont?

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 12:57

wuswa schreef:
IndianaJones schreef:

Volgens mij moet je niet stoppen met de Cavalesse en na de drainage weer beginnen. Als ik het met goed herinner staat er in de bijsluiter dat je het volledige seizoen moet geven. Ik heb geen bijsluiter meer maar kijk maar even goed als je Cavalesse er is. Een vraag die ik heb is of de drainage de werking van de cavalesse niet verstoort.... Misschien een mailtje naar de fabrikant aan wagen???

nee, ik wilde ook niet stoppen met de Cavalesse hoor!! Met de Drainage na 1 kuur bijvoorbeeld. Ik kan eens even navragen inderdaad, wel goed idee even

_hill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 13:47

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 13:58

Ik ben momenteel ook bezig met een kuur drainage comp. 30 druppels 1x per dag.
Als ik klaar ben stop ik er ook mee. Ik wil gewoon een kuur doen, misschien dat ik erna wel Puur Culico ga voeren.

Klaartje heeft ook de deken nog niet op. Ik ga vanavond even kijken hoe ze er bij loopt met zonsondergang, maar tot nu toe gaat het goed. Ze staat ook op kort gras, dus dat scheelt ook. Zodra het beter weer wordt, ga ik de weide weer opnieuw afzetten. Ze hebben de hele winter de beschikking gehad over de hele wei ivm stuk lopen. Dus nu wordt de wei weer afgezet en krijgen ze strookbegrazing anders worden ze te dik.

Ik heb de Mastall dealer gemaild over uitleg, het voer klinkt goed. Hij adviseerde Isi-robust en daarnaast Force als supliment. Ik was alleen aan het kijken naar marstall Vito, en daarnaast marstall ExZem-Plus. Nu twijfel ik dus heel erg.. :=

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:01

marstall IJslander Robust-muesli
- havervrij
- eiwitarm
- rijk aan kruiden
- veelzijdig en compleet als in de natuur
- verzadigende structuur
- voor alle sobere paardenrassen
- 50% ontsloten graan (0/35/15)
- RE 10,0%, RC 10,1%, EWpa 0,86

marstall Vito

- suikerarm en zetmeelarm
- lage glycemische index
- melassevrij
- op basis van niet zetmeelkoolydraten (NSP)
- rijk aan ruwe celstof
- volledig voorzien van alle benodigde vitaminen en mineralen
- voor paarden met zetmeelintolerantie en stofwisselingsproblemen
- RE 10,6%, RC 19,0%, rest suiker 3,9%, EWpa 0,8

marstall Force
- Premium multivitaminen- en mineralenvoeder
- zeer smakelijk
- kleine pellets (brokjes)
- aminozuren en electrolyten
- eenvoudig te doseren
- ter aanvulling van ieder rantsoen
- RE 9,5%, RC 3,0%, Ras 42,0%, EWpa 0,55

marstall ExZem-Plus
Een natuurlijk kristallijn mineraal (bentonit-montmorillonit). Ieder kristal bindt in het maag-darmkanaal storende en schadelijke stoffen (toxinen, allergenen, vrije radicalen, zware metalen) aan zich. Het lichaam wordt daardoor ontgift, de stofwisseling van het allergie-gevoelige paard ontlast en versterkt.
ExZem-muesli en ExZem-Plus – het sterke duo in de strijd tegen zomereczeem!

Wat betekent precies gesloten graan, en wat betekent dit precies voor een eczemer?
Wat zouden jullie nemen?

_hill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:05

bevalt die drainage steffie89?

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:17

Ik ben er nu 6 dagen mee bezig, dus ik kan nog geen resultaat zien. Ik denk ook niet dat je het direct ziet. Maar het is gewoon goed om een keer goed te reiningen.
Andere mensen zagen overigens goed resultaat, minder schuren :j

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:30

[quote="opisop_shop]
Citaat:
Zoals je ziet zit die achterkant weer zo ver naar achteren, iemand daar een tip voor??

Er zitten toch meerdere lusjes op de rug, kan je hem niet door een lus verder naar achteren halen? Die van mijn paard doe ik soms door de allerlaatste!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:54

volgens mij helpt dat niet om de deken op de plek te houden, als je paard rolt is dat sterker dan een lusje die hem op zn plek moet houden?

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:06

Kan je dan niet beter een stuk in laten nemen?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:14

maar op welke plek? innemen kan ik zelf wel, heb een naaimachine :)

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:21

Bij mijn ruin hielp het door de sluiting op de schouder korter te zetten. Je haalt dan zeg maar het ruggedeelte naar voren.
Op jouw foto zitten de riempjes nog op de langste manier vastgegespt.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:23

Ik zou hem inderdaad ook zo ver mogelijk van voor innemen, zo neem je hem in zijn geheel mee naar voren ;)

Ontsloten granen wil zeggen dat de granen ontsloten zijn d.m.v. pletten, malen etc. De granen zijn dan beter te verteren.
Het belast het verteringsstelsel dus minder.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:32

Volgens mij ben k n beetje te laat dit jaar :o maar jullie hebben allemaal al een eczeemdeken opliggen?

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:35

Hier nog niet hoor, zolang het goed gaat laat ik hem zonder lopen. Ik merk het gauw genoeg, wanneer hij kriebelen in de manen heeeeeeeeel erg lekker gaat vinden.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 16:49

Jep hier al wel.

starlet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 16:51

Ik ben een meelezer, ik heb een pony gereden met erge ZE. Vorig jaar heb ik een deken gekocht voor mijn New Forest merrie, meer tegen de vliegen, maar hij paste toch niet goed. Dus na een week of twee heb ik hem weer afgedaan. Het is een Bucas Buzz Off, ik heb er ook een masker bij, deken is maat 175. Ik heb er 100 euro voor betaald, ik wil er minstens de helft voor terug hebben. Hij is gewassen en op 1 vlek na ziet hij er nog nieuw uit.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:41

He balen Arlette net 1 maatje te groot voor Rosalinde...