Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yatooch3x schreef:@[*olduser*]
ik bedoel ook te zeggen dat je vast gelijk zal hebben.
Ik heb het over handelaren die rustig doorfokken met mini's met kromme benen en vergroeiingen ed, dus zij die het wel weten en zich er geen bal van aan trekken. al eens op paardenmarkten geweest waar ze ook minis verkopen?
einde van de markt blijven er rsutig zo'n 100 staan, groot deel met kromme benen, worden niet eens meer mee terug genomen.
en dan komt er maar 1 wagen ze ophalen die van het slachthuis....
sjeik schreef:Dwerggroei bij Friezen komt ook bijna niet voor.
Bij shets en bij Friezen is het het zelfde verhaal. ga je binnen het kwpn met een te smalle bloedspreiding fokken dan krijg je het zelfde.
Kimmie. Zoetjes is niet van plan met dit dier een paar uur te gaan reizen. Die heeft andere plannen.
Equidea schreef:Valt me op dat de hele bokt meute op dit tijdstip nog wakker is!?
Net zo geboeid in vorderingen als dat ik ben? (slecht, slecht, ik weet het).
janflicka schreef:Jeetje wat een topic.....(Me net door tig pagina`s heen gelezen)![]()
Valt me wel op dat TS eerst alle lof krijgt,maar na de uitlatingen van een aantal bokkers(die blijkbaar meer weten of beweren te weten) nu plots in een ander licht word gezien.
Het lange vervoer van zo`n shettenveulen lijkt me inderdaad niet zo handig(voor een gezond veulen is het al een onderneming)....maar stel dat er nog iets aan te redden is(lijkt me haast niet..) maar stel!
Dan zou het veulen toch ook vervoerd moeten worden,naar een plek die dat mogelijk maakt(dus dat zou ook vervoer betekenen!).
In laten slapen op het terrein van de fokker of verkoper,is wel een ludieke actie....maar lijkt me ook niet erg handig.(sterker nog,vind het een dom idee!).
Lijkt me niet dat hij daarop zit te wachten,en je loopt het risico dat er grote bonje of gedoe uitbreekt,daar is het beestje ook niet bij gebaat!
Voor zover ik het begrijp,is TS bereid de hulp van zoetje aan te nemen,dus zie het probleem niet zo?
Het beestje krijgt dan een eerlijke kans(word nagekeken,en als het niet te redden,slaapt het in).
Snap best dat sommige mensen wat wantrouwend reageren,maar je kan het ook overdrijven. (lijkt op een persoonlijke vete,hier en daar).
Kan er gigantisch naast zitten,en mischien wel heel naief zijn,maar tot nu toe ,lijkt het mij dat TS de beste bedoelingen heeft.
Dat ze in het snelle regelen wat dingen over het hoofd ziet kwa vervoer,aanbiedingen en of het handig is voor het beestje,wil niet zeggen dat ze het niet heel goed bedoeld.
kimmie1 schreef:Waarom is het wel oke als Zoetjes een paar uur met hem zeult op de trailer, maar als Prissie dit wil doen wordt ze aan alle kanten afgefikt. Ik begrijp nl dat Zoetjes op de grens Nederland/Belgie woont. Lijkt me net zo een pokke eind voor dit dier als naar Leiden toe!