laten inslapen nu ze nog goed is?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cheyentic

Re: laten inslapen nu ze nog goed is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:50

hoop het ook voor je :(:)

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:04

Muiszje dat is wel heel hard balen, hopelijk krijg je hem morgen te pakken!!
Alweer kan ik je de hand schudden want mijn DA is herstellende van een ongeluk en doet momenteel alleen maar kleine huisdieren.
Kan ook nog ff duren voordat ze weer grote huisdieren gaat doen.

Wij hebben gisteren weer geprobeerd de knoop door te hakken nu het slechter weer begint te worden.
Ben alleen wel laf genoeg om niet zelf te gaan bellen met de kliniek, die taak heb ik aan mijn vader over gelaten omdat ik het blijf uitstellen.
Heb alleen geen idee wanneer mijn vader gaat bellen, die is diep in zijn hart net zo weekhartig als ik.
Blijf het een k*t besluit vinden, wie zijn wij om deze beslissing te nemen maar denk dat als het achter de rug is dat ik wel achter het besluit sta, alleen is het nu ff verrekte hard.

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:05

Een moeilijke beslissing.

ook wij hebben een 21 jarige groninger die erg versleten is (hoefbeenverkanteling en erge haken (arthrose) op de kogel), Hij loopt (stapt) nog voor de kar. Die vindt hij en wij nog erg leuk.

De dag dat het leven uit zijn ogen is of iets anders ernstigs overkomt krijgt hij zijn laatste spuit.

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:06

ps. weet dat een dier geen toekomstperspectief heeft!! (tot dusver nog niet bewezen, tenminste)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:19

Muiszje, ik vind het niet zo gek dat je een bepaalde veearts wilt hoor, dat wilde ik ook per se bij het inslapen van mijn paard. Mede daardoor is het allemaal heel erg fijn en rustig gegaan, terwijl ik van te voren niet goed wist hoe het zou zijn (eerst keer eigen paard). Nu kijk ik er op een prettige manier op terug en eerlijk is eerlijk, wij moeten ook door met die herinnering en die mag dus best prettig zijn.
Welke praktijk zit je? Ik weet wel een paar artsen waar ik zo door zou laten doen en ook een paar juist weer niet. Er zijn ook wat praktische dingen die ze voor je moeten doen en die ik per se zou willen, je kunt dat van tevoren vragen.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 19:21

ik zit bij Gooiland.. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar heen ben gegaan om de dierenartsen die een paar jaar geleden daar werkte, "de oude garde" dus. Toen die allemaal weg waren heeft pepper geen "grote" dingen meer gehad en heb ik verschillden over de vloer gehad, zonder echt notitie te hebben genomen welke ik nou echt fijn vond. Nu sla ik mezelf daarvoor voor mijn kop, maar aan de andere kant is een enting geven iets totaal anders dan een bijna fatale koliek, dus dan leer je je DA pas écht kennen denk ik. Bij de dierenarts waar ik het over heb heb ik echt een super goed gevoel, ookal is het alweer een ruime tijd geleden dat ik die heb gezien. Hij heeft zich enorm ingezet voor Pepper toen ze koliek had en gaf er niet om om 3 keer op een nacht te komen controleren. Hij heeft me toen ook al voorbereid op een eventueel afscheid en dat deed hij heel erg fijn. Uiteindelijk zijn we toen in utrecht beland en is alles goed gekomen dus was het niet nodig.. Op dit soort kritieke situaties wordt het opeens duidelijk (voor mij althans) aan wie je écht wat hebt en wie niet. Ookal is het alleenmaar geestelijke steun.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 19:24

Paul zit nog bij Gooiland en met Jeroen zou ik het ook zo samen doen, maar ik kan me voorstellen dat als je ze niet goed kent, dat het dan een iets te grote stap is en dat je liever een bekende erbij hebt. Vanessa heeft mijn paard ingeslapen en dat ging heel fijn, ik vind het jammer dat ze weg is.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 19:28

Ik heb nu ook een afspraak staan met Jeroen, mocht Frans morgen zeggen niet te kunnen/willen. Ik heb Jeroen nog maar 1 keer gezien maar had wel al een "klik". Het enige is, is dat Jeroen degene is die zei dat ze nog te goed was (Zie openingspost) en daarom weet ik niet zo goed wat ik moet verwachten als hij Vrijdag(dan staat de afpsraak, mocht ik niet afbellen omdat Frans kan)komt voor de "intake".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 19:34

Aha Frans, ja die is alweer een tijdje weg bij de praktijk geloof ik. Als het goed is, dan stemt Jeroen zich af op wat jij wilt en laat hij zijn eigen persoonlijke mening voorlopig even varen :). Wat ook kan is dat hij je toen een steuntje in de rug wilde geven en om je zelf tot de conclusie te laten komen dat nog een winter te hoog gegrepen zou zijn. Probeer vrijdag in ieder geval duidelijk te zijn in wat je wilt en dat hij goed vertelt wat de gang van zaken is en hoe hij het aan gaat pakken. Het is voor jou 1000 keer belangrijker dan voor Jeroen :). Maar zoals ik hem ken, zal hij echt zijn best doen voor je. Neem je wel nog iemand mee?

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:12

pff wat een gedoe weer allemaal zeg! Sterkte muis!

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:41

Sterkte meis. Ik ben het helemaal eens met je beslissing. En heb er toch veel bewondering voor dat je dit op dit forum durft te zetten/vragen.

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:43

Sorry maar ik vind dit echt 'stom'.
Ik ken pony's van 45 die nog goed zijn.
Waarom een gezonde pony laten inslapen??

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:48

Wil je misschien ook even LEZEN?? Hij is niet goed meer. We hebben 20 pagina's lang mensen gehad die niet lezen en alleen maar dingen roepen over zielig!! Vind jij het maar lekker stom.
De beslissing is gemaakt!
Laatst bijgewerkt door M3lisss op 30-09-09 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:50

er zijn zat mensen die hun paard niet kunnen laten gaan en waarbij het paard tot op het laatst moet lijden en als het echt niet meer anders kan dan wordt het paard uit zijn lijden verlost.
Ik denk dat je pony een prachtig leven heeft gehad en laten inslapen op haar 30ste nu ze nog goed is ( daar ga je dan maar van uit) heb ik geen problemen mee, ik vind het dapper van je. Sterkte !

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:52

Ik vind ook dat je zo maar wat roept Romyjuh_Xx. Vind dit ook zeker niet het onderwerp om zomaar wat te gaan zeggen.

Heel veel sterkte nogmaals .

Even een vraagje. Je zegt dat Jeroen je pony nog te goed vind. Maar jij hebt je beslissing genomen. Helpt hij dan wel met het laatste spuitje geven. Sorry als het een domme vraag is

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 21:05

Allereerst alle sterkte meis/Muis. Het is een zware beslissing, maar als je hart aangeeft dat het zover is, dan is het zo. Ik hoop zelf deze beslissing nog lang niet te hoeven maken. Mijn paardje staat sinds vorig jaar in het Oosten met pensioen met zware artrose (bij dezelfde stal waar mijn moeder staat, dus ik laat haar niet aan haar lot over). Daar staat ze nu 24/7 indien mogelijk in een kudde, met zowel jonge paarden die ze opvoedt en oudere paarden die ze gezelschap houdt. Hoewel ze er absoluut niet uitziet als ze een sprintje trekt, heeft ze nog wel de sparkle in haar ogen en de levenslust om door te gaan.

Voor mezelf heb ik dan ook een grens gesteld dat mocht ze al in de problemen komen aan het begin van het herfst/winterseizoen, dat het dan over is. Voorlopig is het nog niet zover, maar doordat ik die grens gesteld heb, weet ik dat als het moment komt, ik de rust kan vinden in die beslissing.

Ik hoop dan ook van harte dat jij ook de rust kan vinden in dat jouw besluit de juiste is. Jij kent het paard en jij weet wat het beste/eerlijkst is. Ongeacht wat 40 bokkers mogen roepen.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 21:06

ik zat me laatst nog af te vragen hoe het nou met je pony ging... maar ben alweer op de hoogte. kan me heel goed voorstellen dat je voorkeur hebt vor een bepaalde DA... is niet niks wat je gaat doen hoor!

heel veel sterkte!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 21:14

Het is helemaal niet gek een voorkeur voor een bepaalde dierenarts te hebben, je hebt toch ook een voorkeur voor een bepaalde tandarts/huisarts, etc.? Ik vind dat juist heel goed, je weet precies wat je wilt.

Heb je hem al te pakken gekregen? Anders moet je even zien dat je de naam kunt vinden op de website van de KNMvD paardenafdeling, staan alle bij de KNMvD geregistreerde paardenartsen geloof ik op volgorde. In ieder geval zoiets vertelde mijn docent bij zijn lezing over die tak van het beroep. Had een folder meegekregen, dus als je wilt kan ik het adres wel even zoeken?

iloon25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 21:17

Hey,
Je vraagt onze mening dus zal ik hem ook geven. Ik zou hem niet laten inslapen. Zeker als je nog merkt dat ze gelukkig is. Ik snap dat je misschien een jonger paardje wil maar het oude inlaten slapen. Ik zou het niet doen en denk dat je er spijt van krijgt. Kun je haar geen fijne oude dag bezorgen bij een pensionstalling of haar gewoon laten staan als weimaatje.
Veel succes met je keuze, het is en blijft natuurlijk jou beslissing.
groetjes Ilona

hinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 21:26

iloon25: óf je hebt niet alle pagina's gelezen, óf je bent erg blond.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 21:35

Iloon, ik raad je aan ALLE pagina's te lezen in een topic met een belangrijke vraag als deze. Of in ieder geval er een beetje overheen te lezen wat de TS zegt als het te veel werk is want dat kan ik me heel goed voorstellen. ;)

Het paardje is niet erg gelukkig gebleken met de situatie, dus is besloten haar te laten inslapen voor de winter echt inzet. Nu is alleen de dierenarts een probleem.
*samenvatting!*

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 21:44

Weer zo iemand die niet leest. zooooo irritant!
Blijkbaar heeft ze niet eens de moeite genomen om ook maar de laatste pagina door te lezen..

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 21:51

... HAI MELISS! *zwaait* Maar inderdaad, dat is ook een soort tunnelvisie en daar moeten we de wereld gewoon vanaf helpen, dat voorkomt een hoop leed door onbedoelde ongevoeligheid.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 21:57

Nemurin! maatje! :D

Vet gezellig!

Zijn wel lekker bezig zo hè ;)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 21:58

Ja joh, stalker. ;)