Pony zwaar gewond na poging tot natuurlijke dekking

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 00:45

waterlelie48 schreef:
EN WE HOUDEN HOOP!!!

Wij ook , en we duimen voort ;)

Gewedig dat Mesitran de zalf sponsort *\o/* +:)+

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 01:10

pfff dan denk je toch wel ff na als ik ooit mn merrie natuurlijk zou dekken, weet niet of ik die alleen durf te laten nu :S

idd als t mijn hengst was werd er nooit meer in de wei natuurlijk gedekt met hem!

wens je veel sterkte met dr, verwen dr idd maar goed ze heeft je nu hard nodig als steun! pffff heftig!

kannie

Re: Pony zwaar gewond na poging tot natuurlijke dekking

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 02:15

pfff ben best geschrokken van de foto's zeg.
vind dat je goed bezig bent!
heel veel sterkte ermee!

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 07:06

Waterlelie wat zal jij blij zijn en wat een heerlijk gevoel moet dat geven en dan ook nog de zalf erbij. Hier worden we een beetje vrolijk van.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 07:54

paar positieve updates en een meevallertje.
Fijn dat er nog mensen zijn die je willen helpen ipv enkel geld verdienen aan de paardenmens die een goed hart heeft voor zijn dier.
Van de hengstenhouder zal ik niet veel verwachten zover je hem hengstenhouder kan noemen imo is het enkel een particulier met een hengst die makkelijk geld wil verdienen, ik betwijfel het of zijn verzerkering wel iets uitkeert.
Succes vandaag met je benadering

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:18

Positief nieuws goed zo :D *\o/*

En wat fijn dat mesitran sponsert.

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:17

Wat heerlijk om positieve berichtjes te lezen. Al zijn het kleine stapjes, het zijn wel stapjes voorwaarts! Fijn dat Mesitran wil sponsoren.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:35

waterlelie48 schreef:
Hallo lieve mensen,

Ik wilde jullie even laten weten dat ze daarstraks zelfs weer wat gras gegeten heeft!! Misschien triest om t melden maar ik ben er ZOOO blij mee :D
Ook wilde ik even laten weten dat de fabrikant van Mesitran idd gaat sponsoren, maar dit in deze fase van het herstel beter nog niet te gebruiken is...later wel en het pakket kan ik morgen verwachten.
Laten we er het beste van hopen.
Tot de volgende update

Ik kan me heel goed voorstellen dat je staat te springen als een blije kleuter die zijn lievelingssnoepje krijgt als jij je paard ziet grazen. :D
Is toch ook helemaal geweldig nieuws!

En wat goed dat die fabrikant mee wil helpen.
Echt top!

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:58

OOOO wat fijn om wat positieve berichten te lezen!!

En waarom triest om te vermelden dat je paardje wat grassprietjes heeft gegeten??
Dat is gewoon heel wat waard!!

En wat lief dat je wordt gesponsord door de frabikant!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:15

Nou meis, handjes op elkaar voor Medeco... super dat ze je willen sponseren... en waarom is het triest om te melden dat ze grassprietjes heeft gegeten.. meid ik zou een gat in de lucht springen... dat is toch helemaal goed... betekend dat er weer wat beweging in zin...

Sterkte en op naar de volgende update...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:25

Wat ontzettend sneu, denk je leuk een veulentje te gaan fokken.
Is je merrie helemaal de vernieling in geholpen.
Hoop dat je paardje weer opknapt.
Wat aardig overigens dat ze je willen sponseren.
Nogmaals heel veel beterschap met je paardje.

Wat betreft dekken en risico's. Mijn merrie heeft jaren geleden ernstige dekverwondingen opgelopen.
(Echter daar werd aan de hand gedekt, dus anders dan bij jou. (goedgekeurde dekhengst, gebeurde anders nooit,
jammer genoeg wel bij mijn merrie, heeft ook gewoon doorgedekt dat jaar en andere jaren. 1e dekking waren
we bij, niets aan de hand, 2e dekking waren we niet bij, stond toen bij hengstenhouder, die is misgegaan.)
Ze had een vuistgroot gat bij de baarmoeder mond en haar kruis was ernstig beschadigd (kan je nog zien, zit bult op)
Resultaat doodziek, zielig, niet etend, hoopje ellende dat ook nog eens niet kon lopen met haar achterbenen.
Is allemaal goed gekomen! (heeft uiteraard tijden geduurd) Echter risico lag gewoon bij de merriehouder.
Nu jaren later, de stoute schoenen aangetrokken en haar weer laten dekken. Dekken is goed gegaan. )

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:42

Elke milimeter vooruit is er één! Super dat ze weer gras staat te eten zeg! Vreselijk eigenlijk, dat wij met zijn allen niet meer kunnen doen dan alleen maar met je mee hopen en duimen. Maar met jouw tomeloze inzet, al die duimende bokkers achter je, en de hulp van de sponsoring, MOET het gewoon helemaal goed komen.

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 12:56

Oh, ik vroeg me trouwens nog iets af. Is het nu niet mogelijk dat de merrie al bevrucht is? Want als dat het geval is moet je er op tijd bij zijn, zou je het vruchtje weg willen halen. Misschien dat ik nu iets heel stoms zeg hoor, maar ik vroeg het me gewoon af!

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 12:58

Toch snap ik een ding niet helemaal, is het niet gebruikelijk om eerst de tijd te nemen om de merrie "te schouwen" bij de hengst om te kijken in hoeverre ze hengstig is? Naar mijn idee moet er eerst goed geschouwd worden voordat er tot dekken of bij de hengst inzetten wordt overgegaan.......
En dan nog wat anders een beetje hengstenhouder die wijs met z'n klanten is neemt in ieder geval de helft van de kosten die hieruit voortvloeien voor z'n rekening. Dit heeft er niet zoveel mee te maken wie er nu verantwoordelijk is maar wel alles met een beetje moreel verantwoord zaken doen........

Ik hoop echt van harte dat het allemaal weer goed komt en dat er geen blijvende schade is, heel veel succes met de pony!

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 14:00

Ik wens je heel veel sterkte met het herstel van je pony. Ik hoop dat ze goed gaat opknappen.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 14:19

BKS:

Dat hebben ze wel gedaan.....ze hebben er 2 uur bij gestaan en dat ging hartstikke goed......

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 14:31

Ook ik ben enorm geschrokken van de foto's. Wat zo'n hengst kan aanrichten. Ik wens je heel veel sterkte met de genezing van je pony. Ik vind dat je tot nu toe geweldig werk hebt verricht. Ik hoop en duim voor je dat ze spoedig opknapt.

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 14:32

zo wat een verhaal zeg :(:) .... mazzel dat je er optijd bij was
(srry als het al gevraagd is maar is het gebruikelijk dat de merrie bij de hengst in de wij gaat ipv andersom? of hoort een hengst een (hengstige) merrie niets te doen? )

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 14:34

ik heb het verhaal in het begin gelezen en toen leker de wonden op de foto mee te vallen
Mijn god hoe ziet het er nu uit zeg

Ik hoop dat de man nog contact met jullie opneemt en dat de verzekering wil meewerken, al ben ik daar bang voor, aangezien de pony er door jou zelf erbij gezet.

Heel veel sterkte en beterschap, en super voor de fabricant en bokker die je geholpen hebben

Ik duim voor je pony

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 14:35

Wow, dat is weer goed nieuws. En zéker zijn zulke stapjes het vermelden en blij zijn waard! Hee, daar weet ik alles van, ik was al in juich stemming toen m'n paard voor't eerst uit een bak wilde eten die ik vast hield of toen ik hem voor't eerst aangeraakt had nadat'ie al een paar maanden van mij was. In zulke situaties zijn dat gewoon mijlpalen dus *\o/* :):) *\o/* +:)+ voor het gras eten!

En even een vet compliment voor de fabrikant van Mesitran, wat heerlijk dat er toch ook nog bedrijven met medemenselijkheid zijn die onbaatzuchtig willen helpen en niet eerst aan de omzet denken. Fijn zeg, honing en koninginnengelei is al vaker heel heilzaam gebleken dus ik denk dat je daar een heel goed middel mee hebt om straks het vervolg van de genezing mee in te zetten.

Jullie komen er wel, dat vertrouwen had ik vanaf het begin en wordt alleen maar sterker. En ik zei het je al... je kon nog wel eens verbaasd staan over het uiteindelijke resultaat... ;)
Succes en keep those updates com'n ;)

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 14:58

jeetje ik heb de 20 pagina's mete kippenvel op mijn armen en mijn mond open zitten door te lezen!
dat soortgenoten dit elkaar aan doen!

geen woorden voor!

Ik heb super veel bewondering voor jou en hoe jij hier nu mee om gaat! petje af!
gelukkig gaat het met muizenstapjes voor uit en straks wordt je werk beloond!
succes

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:08

Ohh geweldig dat mesitran sponsort!! *\o/* (of hoe je dat ook schrijft) :o
En ook super dat ze al gras gegeten heeft! Fijn om te lezen dat 't al wat beter gaat met haar.
Hopelijk slaat de zalf ook aan bij haar. Wanneer mag je het precies gaan gebruiken dan? Of heb ik daar nou overheen gelezen? :+

waterlelie48

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 16:44

Daar ben ik weer...met plaatjes van een grasetende pony!
De wonden zien er op zich best heel goed uit.
Alleen de bovenste laag vet...die dus los ligt van de spierlaag is helemaal koud en al enigzins zwart aan het worden dus ik denk dat we die toch gaan verliezen, vrijdagmorgen komt de dierenarts weer en hebben we opnieuw overleg.
Bovenin aan de linkerkant van de hals zit er zelfs weer een stukje huis VAST!!
We zijn er nog lange niet...maar ben er nu al wel bijna helemaal van overtuigd dat we het gaan redden!!!
Voor wie mee wil kijken ze staan in link...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4KDUETNZ-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-L8AXBNFP-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TOGHN88H-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZL3ERMQ3-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8XHZK87U-D.jpg

HOOP DOET LEVEN!!!!!

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 16:46

Heel veel sterkte wat een rotwonden. Heb wel het idee dat het er "rustiger" uit gaat zien.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 16:46

Zooo, jeetje zeg. Ik denk dat iemand die dit voor het eerst ziet zich echt helemaal kapot schrikt. Maar als je zag hoe het eerst was...
Het genezingsproces is dus gelukkig op gang gekomen. En gewoon doorzetten hè nu? Gaat helemaal goedkomen met je meisje. Geef haar af en toe een extra'tje (vitamientjes enzo) dan komt ze er zeker weer boven op.

Echt top wat je allemaal doet!