Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
XxSultanxX schreef:maar sultan heeft al een dekensingel om ... en daarover heen heeft hij de buikflap .. dan zou het tog extra stevig moeten zitten ?
Dendie schreef:Ik zou toch bijna mn pony naar t strand verhuizen... Hij heeft daar afgelopen week gestaan en nergens last van jeuk!! Heerlijk even paar dagen zonder deken, erg fijn voor hem
XxSultanxX schreef:
zo haal ik hem dus elke dag uit het land ...
hij wou ook nog ff gewoon op de foto
D_Ijslander schreef:Heyy.
Wij hebben een ijslander met staart en manen- eczeem. Ieder jaar proberen we iets nieuws en dat werkt weer niet dus dat word weer een nieuw middeltje zoeken en dat werkt ook niet enz. enz. Het is zo vervelend dat je paard jeuk heeft en je niks kan doen.
Wij zitten deze keer op de veluwe met vakantie, dus, horzels, zandvliegjes, vliegen enz. Toestand. Goed, wij naar een winkeltje met paardenspullen vragen om een nieuw middeltje. En ja hoor, iets nieuws op de paardenmarkt, eindelijk. Wij de volgende keer toen wij er waren toch maar kopen. Het was duur dat geef ik toe, maar het is tot nu toe wel heel effectief. We gebruiken het nu een week. Dat spul is een soort cement-achtig iets en dat zorgt voor een beschermend laagje op de schuurplekken. Mijn pony ze boven staart was helemaal kaal! Nu groeit er weer nieuw gras op de woestijn met de verschrikkelijke zandvliegjes..
Het moet gemengd worden voor gebruik en het is best een werkje, maar het werkt heel goed en onze pony is gewoon ook veel minder nijdig als we de wei inkomen, hij laat zich bijna nooit vangen als je zijn halster om doet enzo, maar sinds een week loopt hij zelf naar je toe en is hij veel blijer.Het heet lifeaid sioskin en het is denk ik wel ergens te bestellen ofzo. Dus als je paard ook zo'n last heeft van eczeem raad ik het je aan te proberen.
Volgende week hoor je meer van mij.
Reacties altijd welkom.
Vriendelijke groetjes Djoeke
Gianna schreef:Ik heb ook die deken voor mijn paard, en hij is echt veelste groot voor je paard....
Misschien kan je hem verkopen op marktplaats en een andere halen.......
Succes....
Ik zal anders is een foto maken en dan kan je zien hoe die bij mij haflinger ligt....