[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

shera

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 13:33

whahahaha ROFL dat had ik nog niet door...bokt houdt het netjes. Ik had namelijk iets anders dan banketstaaf ingetypt... Nou, eigelijk wel goed Haha!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 13:48

zo heb ik ook ooit es iets niet gekregen,degene had het wel verstuurd zei ze,,tja dan weet je het nooit natuurlijk.
maar als shera voor je wil gaan kijken dan is het natuurlijk wel heel mooi Tong uitsteken

sultan ik weet niet of die deken te groot is,maar als hij steeds naar achter zakt zou je dat wel gaan denken.
en dus wel schuurplekken op de borst?

maar maak idd een paar fotootjes,is altijd leuk Haha!

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 17:27

Afbeelding

Afbeelding

zo haal ik hem dus elke dag uit het land ...

Afbeelding
hij wou ook nog ff gewoon op de foto Clown

hellgirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 18:43

Mijn pony toont vandaag terug wat tekens van zomer exzeem. Begin de zomer schuurde hij zijn staart, maar is dan overgegaan eenmaal hij het gras gewoon raakte. Maar nu zijn het zijn manen + staart die hij begint te schuren. De kloven en hardheid zitten al op zijn manenkam.
Hij is wel dinsdag verhuisd van weide. Vanop een afgegeten weide naar een weide waar het gras een handlengte hoog staat, dit heeft er waarschijnlijk ook mee te maken?
Werkt een vliegendeken met hals met fijne mazen hetzelfde als een boettdeken?

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 19:00

xxsultanxx: En als je hem nu ook vastmaakt met een dekensingel ipv met de buikflap. misschien verschuift hij dan niet zo naar achteren.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 19:53

hij heeft een dekensingel en de buikflap om , snap niet hellemaal wat je bedoelt Bloos

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 19:58

Net als die van ellepel en mij, Zie foto's een eindje terug in het topic. Dus de buikflap eraf en een dekensingel om. Onze pony heeft ook een deken met buiflap en die trekt ook zo naar achteren. die ga ik dus ook verbouwen zodat ie zonder buikflap kan.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 20:03

maar sultan heeft al een dekensingel om ... en daarover heen heeft hij de buikflap .. dan zou het tog extra stevig moeten zitten ?

M_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 20:12

XxSultanxX schreef:
maar sultan heeft al een dekensingel om ... en daarover heen heeft hij de buikflap .. dan zou het tog extra stevig moeten zitten ?

Is de buikflap niet juist het probleem van het naar achteren trekken? of begrijp ik dat verkeerd..?

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 20:34

mischien dat dat het is ja ... zal eens proberen zonder dan
bedankt voor de tips Lachen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 20:38

hoe groot is jouw dier nou eigenlijk?
volgens mij is die deken echt te groot. Knipoog

en de riempjes die bij de borst zitten,als je die wat strakker doet,zouden die dan de deken niet beter op hun plek houden?
hij schuift over de schoft heen he naar achter toe

en inderdaad..die buikflap er af. die zit echt te ver naar achter volgens mij,vind het zowiezo een waardeloos diing die buikflap.ik smeer ap zijn buik elke keer gewoon vol met anti vliegenspray

en dan de dekensingel vastmaken aan de riem die tussen de voorbenen zit.die zit er toch wel aan bij jou deken?
ik heb er twee stukjes schoenveter aan gebonden, en die dus aan dat riempje weer vast.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 21:07

We worden aardig crea bea van die jeukende knollen.... Haha! Haha!

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 21:57

die van mij heeft ook de hoofdkap en schoonmama heeft de bevestiging van de hoodkap aan de binnenkant van de deken vastgenaaid met daaroverheen een stuk van een oude bodywarmer, zodat ie niet gaat schuren en nou blijft alles netjes op zijn plaats Knipoog Ik moet wel zeggen dat die van mij een halster over de hoofdkap heeft en daar bevestig ik de deken ook nog eens aan vast, tja het is een hoop werk, maar alles blijft nu perfect zitten

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 23:21

Ik zou toch bijna mn pony naar t strand verhuizen... Hij heeft daar afgelopen week gestaan en nergens last van jeuk!! Heerlijk even paar dagen zonder deken, erg fijn voor hem Lachen

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 23:27

Dendie schreef:
Ik zou toch bijna mn pony naar t strand verhuizen... Hij heeft daar afgelopen week gestaan en nergens last van jeuk!! Heerlijk even paar dagen zonder deken, erg fijn voor hem Lachen

nou als ik de kans zou krijgen, zou ik direct mijn biezen pakken en richting kust vertrekken............. heeft ook te maken met mijn heimwee terug naar mijn "roots" Bloos En het zou voor Veertje ook nog beter zijn ook

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:48

wat een broeierig pokkeweer vandaag zeg. Ik was net even op de wei. Ik moet het ongedierte echt van me af slaan. Ook maar een eczeemjurk aan... Haha! Vandaag gaan de dames op tijd op stal!

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:57

ja het is egt broeierig ! was net ook op het land Tong uitsteken ik dagt dat het vandaag zulk piep weer werd ?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:35

ik kijk altijd op buienradar.nl zo te zien zit er wel wat regen,maar het is niet veel.
wilde eigenlijk rijden vandaag,maar heb liggen slapen op de bank Haha!
misschien vanavond nog. maar denk met dit broeierige weer wel dat er extra dazen zitten

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:41

Mijn pony heeft een deken van de meulenkamp.nl op. Die mensen hebben de boett deken veranderd en verbeterd!!ze gebruiken dezelfde stof als de mensen die de boett deken maken(komt uit zweden). Mijn pony heeft in elk geval geen last meer van jeuk zolang hij de deken maar op heeft

Gianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 23:18

XxSultanxX schreef:
Afbeelding

Afbeelding

zo haal ik hem dus elke dag uit het land ...

Afbeelding
hij wou ook nog ff gewoon op de foto Clown

Ik heb ook die deken voor mijn paard, en hij is echt veelste groot voor je paard....
Misschien kan je hem verkopen op marktplaats en een andere halen.......

Succes....
Ik zal anders is een foto maken en dan kan je zien hoe die bij mij haflinger ligt....

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 18:51

D_Ijslander schreef:
Heyy.
Wij hebben een ijslander met staart en manen- eczeem. Ieder jaar proberen we iets nieuws en dat werkt weer niet dus dat word weer een nieuw middeltje zoeken en dat werkt ook niet enz. enz. Het is zo vervelend dat je paard jeuk heeft en je niks kan doen.
Wij zitten deze keer op de veluwe met vakantie, dus, horzels, zandvliegjes, vliegen enz. Toestand. Goed, wij naar een winkeltje met paardenspullen vragen om een nieuw middeltje. En ja hoor, iets nieuws op de paardenmarkt, eindelijk. Wij de volgende keer toen wij er waren toch maar kopen. Het was duur dat geef ik toe, maar het is tot nu toe wel heel effectief. We gebruiken het nu een week. Dat spul is een soort cement-achtig iets en dat zorgt voor een beschermend laagje op de schuurplekken. Mijn pony ze boven staart was helemaal kaal! Nu groeit er weer nieuw gras op de woestijn met de verschrikkelijke zandvliegjes..
Het moet gemengd worden voor gebruik en het is best een werkje, maar het werkt heel goed en onze pony is gewoon ook veel minder nijdig als we de wei inkomen, hij laat zich bijna nooit vangen als je zijn halster om doet enzo, maar sinds een week loopt hij zelf naar je toe en is hij veel blijer. Haha! Het heet lifeaid sioskin en het is denk ik wel ergens te bestellen ofzo. Dus als je paard ook zo'n last heeft van eczeem raad ik het je aan te proberen.
Volgende week hoor je meer van mij.
Reacties altijd welkom.
Vriendelijke groetjes Djoeke

Ik heb de producent van dat Sioskin opgebeld om wat meer informatie. Wat het kost en waar het te koop is etc.
Ze zouden voor mij uitzoeken bij welke zaak bij mij in de buurt het te koop is zodat ik het daar zou kunnen kopen.
Ze zouden me een dag later terug bellen. Niks meer van gehoord.
Maar vandaag werd er een pakketje bezorgd met een fles Sioskin er in. Verder geen briefje of rekening niks, maar wel een hele fles van dat spul..
ga het vanavond voor het eerst aanbrengen...

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:07

Gianna schreef:
Ik heb ook die deken voor mijn paard, en hij is echt veelste groot voor je paard....
Misschien kan je hem verkopen op marktplaats en een andere halen.......

Succes....
Ik zal anders is een foto maken en dan kan je zien hoe die bij mij haflinger ligt....

kleiner zal hem waarschijnlijk egt niet passen , mijn paard heeft een beetje een rare bouw Clown

korte rug , breed gebouwt en lange stevige hals , een maat 185 heeft hij nog nooit gepast ( kwa lengte weer wel , maar dan past zijn buik er weer niet in Clown )

het deken blijft nu ook al beter liggen , me moeder heeft de singels van de buikflap wat ingenaait Lachen
en er komt waarschijnlijk een stukje extra hals bij zodat hij dat weer wat langer heeft Lachen

ik kan wel een andere kopen , maar dan denk ik zo hij is nu net 4 en zal nog wat groter worden en meer spieren krijgen ... en dan kan ik weer een nieuw halen ... tog ?

Gianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:17

kleiner zal hem waarschijnlijk egt niet passen , mijn paard heeft een beetje een rare bouw Clown

korte rug , breed gebouwt en lange stevige hals , een maat 185 heeft hij nog nooit gepast ( kwa lengte weer wel , maar dan past zijn buik er weer niet in Clown )

het deken blijft nu ook al beter liggen , me moeder heeft de singels van de buikflap wat ingenaait Lachen
en er komt waarschijnlijk een stukje extra hals bij zodat hij dat weer wat langer heeft Lachen

ik kan wel een andere kopen , maar dan denk ik zo hij is nu net 4 en zal nog wat groter worden en meer spieren krijgen ... en dan kan ik weer een nieuw halen ... tog ?[/quote]

Welke maat is dit nu dan als ik vragen mag?? Bloos
Mijn knol heeft maat 175 maar die is dan ook wel echt stevige Knipoog
Wat je misschien kan proberen is een ander model.........
Ik had eerst ook een verkeerde maat voor mij paard maar heb het toen gelijk terug gestuurd en kreeg me geld terug...
Maar als je even zegt welke maat je nu hebt dan kan ik je miscchien verder helpen want ik heb nog 2 dekens (wel met een schuur) maar dan kan je die wel even passen om te kijken hoe die staan... Ik gooi ze namelijk toch weg want ben niet echt van de dekens repareren Slapen

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:20

maat 195 is dit nu

Gianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:22

ik heb een maat 175 nog en een 165 maar misschien kan je een beetje "spelen"met die buikflappen etc om de deken toch een beetje beter te laten zitten...

Als je wilt kan ik ze wel naar je toesturen hoor....