[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ControlFreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:34

Ik gebruik druppels van Puur Culico. Hiermee heb ik zeer goede resultaten en is een eczeemdeken overbodig geworden!

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:44

ControlFreak schreef:
Ik gebruik druppels van Puur Culico. Hiermee heb ik zeer goede resultaten en is een eczeemdeken overbodig geworden!

En hoe geef je dit? Elke dag?

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:55

we hebben 3 pony's en een paard. een van die pony''s heeft zomerexceem. dat is de moeder van mijn pony. en mijn pony heeft geen zomerexceem en schuurt bijna niet. maar tog heeft hij op zijn borst heupen en vooral op de plek bij de singel echt heel veel schilvers. ze zitten egt vast en het doet hem pijn als je ze eraf trekt. hij hheeft het al heel erg lang! we hebben het gevraagt aan iemand die er best wel wat verstand van had. en die zij dat ik mild compositum moest geven. heeft iemand hier ervaring mee?

saskiamax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:16

Nivada schreef:
ControlFreak schreef:

En hoe geef je dit? Elke dag?

hier ben ik ook wel benieuwd naar! Mag ook via pb eventueel

marietje1000

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:34

Dat is homeopathie. Ik maak die druppels zelf (ben homeopaat). Dan bouw je weerstand op tegen de allergeen.

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:37

lelberse schreef:
we hebben 3 pony's en een paard. een van die pony''s heeft zomerexceem. dat is de moeder van mijn pony. en mijn pony heeft geen zomerexceem en schuurt bijna niet. maar tog heeft hij op zijn borst heupen en vooral op de plek bij de singel echt heel veel schilvers. ze zitten egt vast en het doet hem pijn als je ze eraf trekt. hij hheeft het al heel erg lang! we hebben het gevraagt aan iemand die er best wel wat verstand van had. en die zij dat ik mild compositum moest geven. heeft iemand hier ervaring mee?

Zomereczeem is een allergie. De aanleg of gevoeligheid voor een allergische constitutie is erfelijk. Het lijkt erop dat je pony dus een probleem heeft (geërfd) met zijn immuunsysteem. Mogelijk gaat hij in de toekomst wel zomereczeem ontwikkelen.
Het immuunsysteem herstellen met (mijn stokpaardje) alternatieve behandeling is in mijn ogen het beste.

MXLISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:09

Ik ben ook benieuwd over de druppels hoe en wat, misschien dat ik het zelf dan ook wel wil geven!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:20

Ik wil daar ook graag meer over weten. Zelf denk ik nog steeds dat het de enige oplossing tegen de allergie voor vliegjes is. Heb er zelf een tijd aan meegedaan via injecties en daarna is het zeker verbeterd maar als ik het langer had kunnen doen was het wellicht wel helemaal weggegaan.

MXLISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:19

Injecties van de dierenarts?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:35

ik gaf jaren culico en allergitum maar.....kon echt niet zonder eczeemdeken,misschien als ze niet meer buiten zou komen(dichte manegestallen ofzo) en niet meer in aanraking zou komen met de knutten

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:36

Ik heb afgelopen zomer ook Puur Culico geprobeerd, bij mij hielp het niet.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:12

Puur culico claimt ook niet dat het direct werkt. Het middel kan echter, zeker na twee jaar gebruik, de reacties op vliegjes verminderen.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 20:55

Nee idd dat is waar. Ik heb het ook maar 1 seizoen geprobeerd. Dit jaar ga ik toch maar dekens aanschaffen. Ik heb twee Friezen die elk jaar meer beginnen te schuren in de zomer. De ene met name aan de staart en de ander met name in de manen. Ik heb nu 1 RSIH in de opruiming kunnen kopen. Ik denk dat ik nog een RSIH erbij koop en dan de exceemdeken van EJ als reserve. Verder wil ik dat Derfen ook eens gaan proberen.

pony33

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:24

Derfen werkt hier echt perfect :j

pony33

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:30

Bij de paardendrogist is nu 15 % korting op 1 artikel naar keuze, scheelt toch weer als je nu een rsih aanschaft :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:33

Barbara88 schreef:
Nee idd dat is waar. Ik heb het ook maar 1 seizoen geprobeerd. Dit jaar ga ik toch maar dekens aanschaffen. Ik heb twee Friezen die elk jaar meer beginnen te schuren in de zomer. De ene met name aan de staart en de ander met name in de manen. Ik heb nu 1 RSIH in de opruiming kunnen kopen. Ik denk dat ik nog een RSIH erbij koop en dan de exceemdeken van EJ als reserve. Verder wil ik dat Derfen ook eens gaan proberen.

Bij mijn Fries heeft verandering van voer ook al veel geholpen :)
Ik weet niet wat hij nu krijgt? Misschien dat je daar eens naar kunt kijken aangezien je ook zegt dat het telkens erger wordt. en bloedonderzoek zou misschien ook een goede optie zijn?

Ik heb afgelopen seizoen een RSIH gekocht voor 'm(jaar daarvoor zo'n deken gehad die je over t hoofd aantrok, maar die vind ik echt niet fijn. hals gedeelte schoof telkens omlaag en buik flap bleef ook niet fatsoenlijk zitten), die is helaas kapot gegaan. Daarna de EJdeken geprobeerd en die bevalt super en kost een heel stuk minder.
Dus die kan ik je zeker aanraden aan te schaffen, en nog niet zozeer als reserve. Als eerste deken zeg maar voldoet die ook echt super! :) Zeker tov de RSIH. Al blijft de RSIH ook gewoon een super fijne deken en zal misschien kwalitatief wat langer meegaan, maar heb zelf momenteel die van EJ en die ga ik me ook als reserve bijhalen komend seizoen :)

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:37

einafets schreef:
hallo,
is er iemand van jullie die het dieet volgt uit het boekje zomereczeem opgelost met voeding?
Ik wil nl graag bietenpulp met zemelen voeren, maar waar in België kan ik zemelen vinden??
Iemand een ideetje??
Mijn tinker heeft heel veel last van gevoelige manenkam en het is het ergst als ze paardig is en ja ze is het zelfs nu nog!! en er zijn bijna geen mugjes, het moet toch wel aan verschillende factoren liggen niet???

Ik heb het de hele zomer gevolgd met zeer goeie resultaten. Helaas werd ze na de zomer ziek.
En moest ik stoppen met de bietenpulp en zemelen. en ik ga in feb weer beginnen.
Ik heb me er heel strak aan gehouden de hoeveelheid pulp mix is even uitvissen vond ik zelf.
De hoeveelheid in het boekje was veel te veel voor mijn pony. Ik heb nu 3 handjes pulp & 2 handjes zemelen.
En dan zet dan uit tot ongeveer 6-9 handen in totaal.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 23:29

Ik weet om eerlijk te zijn niet wat voor voer ze nu krijgen. Zal het eens navragen bij de stalhouder. We zijn in 2008 verhuisd van Noord-Holland naar Drenthe. Ik kan wel duidelijk merken dat hij na de verhuizing meer jeuk heeft gekregen. In NH jeukte hij vrijwel niet en hier wordt het elk jaar erger. De jongste van de twee stond afgelopen zomer voor het eerst op stal nadat hij uit de opfok kwam. Hij heeft in die zomer meteen zijn bos manen om zeep geholpen. Aankomend seizoen gaan we dat hopelijk voorkomen. Welke Derfen gebruiken jullie? Zag op de site van de Paardendrogist dat er meerdere varianten zijn.

Edit: typefout

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 06:01

Zou ook goed door verandering van voer of iets kunnen komen. Zou inderdaad eens even navragen wat ze nu krijgen, en anders al eens van voer veranderen. Kunt altijd ook eens de DA laten komen voor een bloedonderzoek, kan nooit kwaad.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 09:53

Ik sta inmiddels al weer vijf jaar op deze stal. Ik weet dat ze op mijn vorige stal Pavo voerden.

MXLISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 12:55

Ik gebruik de derfen lotion,
En ik voer pavo muesli,
Maar ik ga binnenkort weer over op brok!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 13:08

Ik gebruik ook de derfen lotion
een 3/4 schep sportbrok en een 0.5 schep havens natural balance
ook staat ze dan onder een deken

En op een weide zonder bomen of beek

pony33

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 14:47

Hier ook de Derfen Lotion.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 14:50

Idd Derfen, een goede deken die helpt tegen de vliegjes en tussen zons op- en ondergang naar binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 17:21

*Komt weer eens binnenvallen*

Er is nu officieel d.m.v. een bloedtest bevestigd dat mijn pony eczeem heeft. Ze heeft het vrij erg en ik sta in Brabant dus dit is gewoon geen goede plek voor haar. Met deken en derfen is het hier niet voldoende onder controle te houden helaas.

Hebben jullie enig idee of er mensen aan de kust zijn die dit soort paarden willen opvangen?