Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
lelberse schreef:we hebben 3 pony's en een paard. een van die pony''s heeft zomerexceem. dat is de moeder van mijn pony. en mijn pony heeft geen zomerexceem en schuurt bijna niet. maar tog heeft hij op zijn borst heupen en vooral op de plek bij de singel echt heel veel schilvers. ze zitten egt vast en het doet hem pijn als je ze eraf trekt. hij hheeft het al heel erg lang! we hebben het gevraagt aan iemand die er best wel wat verstand van had. en die zij dat ik mild compositum moest geven. heeft iemand hier ervaring mee?
Barbara88 schreef:Nee idd dat is waar. Ik heb het ook maar 1 seizoen geprobeerd. Dit jaar ga ik toch maar dekens aanschaffen. Ik heb twee Friezen die elk jaar meer beginnen te schuren in de zomer. De ene met name aan de staart en de ander met name in de manen. Ik heb nu 1 RSIH in de opruiming kunnen kopen. Ik denk dat ik nog een RSIH erbij koop en dan de exceemdeken van EJ als reserve. Verder wil ik dat Derfen ook eens gaan proberen.
einafets schreef:hallo,
is er iemand van jullie die het dieet volgt uit het boekje zomereczeem opgelost met voeding?
Ik wil nl graag bietenpulp met zemelen voeren, maar waar in België kan ik zemelen vinden??
Iemand een ideetje??
Mijn tinker heeft heel veel last van gevoelige manenkam en het is het ergst als ze paardig is en ja ze is het zelfs nu nog!! en er zijn bijna geen mugjes, het moet toch wel aan verschillende factoren liggen niet???