[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 07:36

Ik ook :j De staldeuren zijn snachts wel dicht, maar dat vind ik geen geruststelling. Daarbij ben ik er niet bij als sochtends de deuren weer opengaan en doe ik zelf het liefste de deken op.
De deken zit hem tot nu toe niet in de weg dus die kan mooi omblijven hoor!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 07:43

femmie1996 schreef:
Die Summerfit koeken voer ik ook 1/2 per dag:

Van de PAVO-site:
SummerFit is een smakelijke koek die evenveel vitaminen en mineralen bevat als 2 kg krachtvoer. Pavo SummerFit zit vol met vitaminen, mineralen en sporenelementen maar dan zónder de energie en caloriën die in krachtvoer zitten. Daarnaast bevatten de koeken nauwelijks eiwit. De ideale aanvulling op de dagelijkse voeding.

Sommige mensen lezen niet goed en denken dat de koeken gelijk staan aan 2 kg krachtvoer, maar je ziet, het bevat evenveel mineralen en vitaminen gelijk aan 2 kg krachtvoer.

Stel, je paardje krijgt per dag maar een halve bak krachtvoer (zo'n bak van 750 gram) dan kom je volgens mij aardig wat vitamines tekort. Of zie ik dat verkeerd? :o

ligt aan je paard en aan je voer.
ap krijgt nu bijna een kilo muesli plus vitaminepoeder en dat gaat goed,maar hij is 17 en vanaf die leeftijd hebben ze ook wat meer nodig.
plus dat hij dus die evrminderde pname heeft waardoor hij wel extra vitamines gebruiken kan.
als hij straks in nhet gras staat krijgt hij wel minder hoor,dan gaat hij terug naar muesli na het werken,dan zo 4x per week denk ik

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 08:27

die van mij staat 24/7 buiten, dus die heeft haar deken op. De deken blijft goed liggen!

Nicolet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:09

die van mij haalde ik snachts wel de exceemdeken af (zo rond 22 uur, en smorgens rond 7 uur weer op).
tot nog toe ging dit heel goed, maar kzag vanmorgen dat ie toch weer ietwat geschuurt had aan zn manen. zn staart blijft ie vanaf, maar ht zijn gewoon 2 plekjes bij de manen, waar ie schuurt...

kwil vnamiddag ff naar de ruitersportzaak
weten jullie nog een GOED middeltje, wat ik bijvoorbeeld 1x per dag fso op die 2 plekken kan smeren zodat het schuren afneemt?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:15

zag op de site van paardedrogist dat helosan niet meer verkocht word, weten jullie nog winkels, hier in haarlemmermeer niet bij drogist, ruitersportzaak of reformhuis te krijgem (apotheek ook niet)
heb bij agradi maar weer TKC97 lotion besteld,werkt super, maar erg agressief spul, maar beter voor sun

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:16

ellepel schreef:
ik weet dat wij een jaartje of 20 geleden alweer ook een pour on hadden.
( switch pour on meende ik? )
maar dat was er een die op een gegeven moment uit de handel genomen is omdat er eens tof in zat die niet goed was.

Goed nieuws van de fabrikant van Switch pour on

Citaat:
Geachte mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht!
Switch Pour-On is op dit moment niet geregistreerd en dus niet verkrijgbaar. Waarschijnlijk is het vanaf volgend jaar weer geregistreerd in Nederland en zal het volop verkijgbaar zijn.

Met vriendelijke groeten,

Jaap Floris

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:19

waar ik me met dit soort dingen (geregistreerde middelen) me wel eens zorgen over maak...tegenwoordig is een mokzalfje al doping bij wedstrijden,wat zal al deze lotions, zalfjes tegen ZE doen met controles?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:21

happytime schreef:
zag op de site van paardedrogist dat helosan niet meer verkocht word, weten jullie nog winkels, hier in haarlemmermeer niet bij drogist, ruitersportzaak of reformhuis te krijgem (apotheek ook niet)
heb bij agradi maar weer TKC97 lotion besteld,werkt super, maar erg agressief spul, maar beter voor sun

Staat nog gewoon op hun site hoor http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... ctID=35471

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:25

ff naar de onderschrift kijken : dit produckt is niet meer leverbaar ;)

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:25

goedemorgen!

Shathu staat ook dag en nacht buiten.
Met deken en kap. Gisteraaf heb ik z'n pagony Eczema weer opgedaan, want ze voorspelden regen. Heb het idee dat ie zich er ook fijner in beweegt enzo als in de Rambo, maar?!
Nieuwe hoofdkap gekocht en die ook weer op. (heeft ie altijd). Wel jeukerig, maar nergens plekjes etc.
Hopen maar dat het zo blijft.

Als ik sommige zo hoor dan denk ik, op die manier verzorgen heb je er een dagtaak bij. Ik heb hem zomers niet thuis staan en naast m'n werk is dat gewoon niet te doen voor me...hoe knullig ook.

Trouwens, de PAVO Summerfitkoeken!! Let er mee op. Vorig jaar gaf ik ze ook. En onze kruising Tinker Reilly had vorig jaar enorme jeuk, ik was bang dat hij ook eczeem aan het ontwikkelen was. Kreeg ik op gegeven moment mailtje van een vriendin van me die zei "ik ben gestopt met Summerfit, mn paard leek wel eczeem te hebben, nu ben ik gestopt en jeuken is gestopt." Dus ben ik ook gestopt en dit jaar hebben ze het nog niet gehad...jeuken is sindsdien over!
Tis maar tipje en zal zeker niet voor ieder paard gelden, maar je weet het niet?!?

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:27

Oz heb ik nog niet echt betrapt op schuren, maar hij was wat gevoelig op de schoft. Gelijk de Boett deken erop gedaan en een hoofdkap. Op dit moment staat hij 24-7 op het land ik een kudde met nog 5 ruinen. De deken en hoofdkap blijven perfect liggen. Oz krijgt geen suplementen en krachtvoer! Alleen gras die een beetje bemest is. Het gaat tot nu echt super.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:27

happytime schreef:

bij de paardendrogist is de 100 gram tube niet te krijgen, maar als je de grotere tube (300 gram) kiest , is ie gewoon weer leverbaar :j

happytime schreef:
ff naar de onderschrift kijken : dit produckt is niet meer leverbaar ;)
geld dus alleen voor de 100 gram tube :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:34

zo, twijfel even een beetje wat ik moet doen

Ed heeft momenteel vrij weinig last . plekjes op haar hoofd zijn rustig/weg
houd het wel bij met de helosan voor de zekerheid , hydrateren is soieso wenselijk dus,

maar zit een beetje met de dracht en bevalling in mijn hoofd,
Edda is laagste in rang bij de ijsjes., zeker sinds de haf in de andere groep staat
de merrie die erbij staat in een echt alphamerrie, Saets wil is wet...
en de ruin is sinds dat saeta vorig jaar een tijdje ergens anders heeft gestaan ook best wel het mannetje
Ed verlaat dus de schuilstal zodra 1 van beide aan komt lopen , gaat ergens anders naartoe als ze eraan komen etc etc
dus de rust is soms een beetje ver te zoeken

ik weet dat ze op stal staan erg interresant/leuk vind, ik poets haar altijd in een box en daar krijgt ze ook extra brok en staat ze dan een uurtje en dan krijg ik haar met moeite weer de box uit :+

dus niet zozeer een eczeemdillemma, maar ja ...mmm, moeilijk moeilijk

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:40

mijn fjordje,doe ik behandelen met azijn,
zijn staart heeft hij tot nu toe niet meer geschuurd,alleen zijn buik en voren aan het hoofd,
hij staat 24/7 op de wei,
heeft een deken om maa die heeft hij kapot gemaakt.

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:48

mijn haflinger behandel ik met vlooiendruppels voor honden. begin maart mee begonnen, 1 pippet in zn manen en 1 in zn staart en dat om de 5 a 6 weken. vorig jaar ging het super en tot nu toe gaat het ook goed,hij heeft niet meer geschuurd :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:49

sonja ik snap niet goed wat je dilemma is?
ze is dus hoogdrachtig als ik naar je onderschrift kijk?
wij zetten de merries apart als ze bevallen moeten of net bevallen zijn,het geeft vaak toch net teveel onrust in de groep

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:53

vlooie druppels kan ik inderdaad ook eens proberen,
lijkt me inderdaad dat dat de muggen weg houd.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:56

ellepel schreef:
sonja ik snap niet goed wat je dilemma is?
ze is dus hoogdrachtig als ik naar je onderschrift kijk?
wij zetten de merries apart als ze bevallen moeten of net bevallen zijn,het geeft vaak toch net teveel onrust in de groep

oeh, merk dat ik lekker wazig ben := ben niet echt duidelijk idd

maar tis idd, zet ik haar snachts op stal voor haar eigen rust , of laat ik haar staan ...ik neig een beetje naar op stal zetten snachts
kwa gevoel

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:06

sammy1 schreef:
vlooie druppels kan ik inderdaad ook eens proberen,
lijkt me inderdaad dat dat de muggen weg houd.

kreeg het vorig jaar voorgeschreven van de da en bij mijn pony helpt het super. was echt wanhopig, had al zoveel middeltjes geprobeerd...

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:09

vlooiendruppels?? Jeetje zeg...hoe ben je daar op gekomen??

Ik ben nu net begonnen met Gladiator plus maar dacht net direct, ooow dat ga ik proberen, vlooiendruppen!
Maar is het niet zo dat van vlooiendruppels de vliegen (net als vlooien) wel bijten maar dan doodgaan? Ik bedoel...zit hier te denken "hoe weerhouden vlooiendruppels vliegen om te gaan bijten?"
Gewoon een vraag hoor, want vindt het wel een interessant iets! :D

En...wat voor vlooiendruppen/welk merk etc??

Nicolet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:29

hier ben ik ook benieuwd naar!

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:22

die van mij pikt het dus niet meer als ik de manenkam insmeer. ze gooit haar hoofd helemaal omhoog en wordt mega nijdig.... is best lastig als je zelf nog geen 1.60 groot bent en paard 1.74

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:23

die van mij staat op de wei van 9.00 tot 18.00 en daarnaast in haar box van 4x3 met vrije uitloopje van 6x6

krijgt musesli: horse flox van een belgische fabrikant en hooi en graszaadhooi

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:43

kim1207 schreef:
die van mij pikt het dus niet meer als ik de manenkam insmeer. ze gooit haar hoofd helemaal omhoog en wordt mega nijdig.... is best lastig als je zelf nog geen 1.60 groot bent en paard 1.74

gebruik je dan iets wat prikt??

ik ken niet anders dan dat ze het heerlijk vinden als je lekker aan het masseren bent in de manenkam met een antijeuk middeltje er bij.
misschien wat anders proberen?

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 13:10

Inderdaad vind die van mij het ook heerlijk! Misschien gebruik je inderdaad iets wat irriterend op de huid werkt. Dat kan dit soort reacties teweeg brengen.

Die van mij houdt deken continue op, als ze in de avond op stal gaat, dus ook (open hoekstal), stal waait nog wel behoorlijk door, maar een schuurbeurtje met alle gevolgen van dien is zo gebeurd.

Als ik zo hoor wat anderen smeren en doen, tja, ik vertik het.
Gewoonweg omdat merendeel het tegenstrijdige doen.
Ik lucht de deken, behandel haar staart en manen 1x p.m. klitwortel, en smeer ongeveer 1x p.w. uiercreme rond haar ogen, that's it.
Voer krijgt ze in de ochtend hand en in de avond.
Pavo's nature best.
Pas geleden gestopt met vitaminepoeder, omdat ze het niet echt eten wou. Verder krijgt ze 1x daags drainage (als onderhoudsdosis) en dit doet prima zijn werk.