Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
petitparis schreef:ondertussen al een eerste tegenvaller. Permax is ondertussen ook al van de Belgische markt gehaald. Dus apotheker ging proberen in het buitenland te bestellen. Volgens DA gebruikt zij altijd Lisodrain (?) uit Frankrijk en dat kost zo'n 400 euro... Daar gaat de vriendin niet mee kunnen lachen en ook nooit doen en dan is het vrees ik einde verhaal...
JP is dat echt nodig? Willy staat ook nog gewoon op bix en de meeste paarden komen toch weer op orde ook qua suikerhuishouding door het geven van pergolide? Is er een speciale aanleiding dat je dit voor het paard van PP haar vriendin aangeeft?Het is echt niet zo dat als je je paard nou maar pergolid geeft, de zaak daarmee opgelost is. Men moet sowieso zien te voorkomen dat het paard suikerpieken krijgt zoals bv door granen. Anders ben je toch een beetje water naar de ze aan het dragen.Citaat:JP is dat echt nodig? Willy staat ook nog gewoon op bix en de meeste paarden komen toch weer op orde ook qua suikerhuishouding door het geven van pergolide? Is er een speciale aanleiding dat je dit voor het paard van PP haar vriendin aangeeft?
petitparis schreef:In België was tot vorige maand alleen Permax nog te verkrijgen. Nu dus ook niet meer. Apotheker ging nog eens rondhoren en anders moet ik idd in Nl bestellen. Iemand ervaring met een apotheek die niet moeilijk doet over een recept opsturen en een vooruitbetaling?
petitparis schreef:hé wat jammer... Maar gezien de omstandigheden is de kans reëel dat ze de komende periode idd niet "goed" doorkomt en je ze dit beter kan besparen... Als ik zie hoe compleet over de zeik het paard van m'n vriendin gaat als ze een uur later buiten gaan, zelfs al blijven alle weidegenootjes ook binnen... Heel frustrerend, maar ook "zielig".
Geerke: paard van mijn vriendin stond bij 15°C te puffen of stal en is zelfs nu als het 's avonds boven 7°C is aan't zweten op stal... Dus denk niet dat het abnormaal is, zeker gezien een paard zich optimaal voelt tussen -5°C en 15°C en sommigen zelfs beweren dat boven 12°C een deken opleggen dierenmishandeling is...
En dat zou heel vriendelijk zijn