Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
einafets schreef:hallo mijn da zegt ook zomereczeem, de homeopaat zegt magnesium, omega 3 vetzuren en look te kort. Maar wat geef je je paard dan om zijn lever en nieren weer optimaal te laten werken?
Ik hoorde ook al dat de hormonenhuishouding jeuk kan verergeren, maar hoe weet je dat???
Sammyoo schreef:Tja, mijn paard heeft in de zomer eczeem, niet in de winter. Jeuk in zijn manenkam, staartwortel, hoofd, liezen, buik en zelfs benen. De oorzaak zijn bomen, geen knutten. Naast het de-sensibiliseren wat we doen, is de behandeling van de jeuk exact hetzelfde als bij paarden die een knutten allergie hebben. Dus voer aanpassen, smeren met de bewezen middeltjes en een goede eczeemdeken. Heeft hij dan geen zomereczeem? Heeft iedereen in dit topic haar paard op allergien laten testen?
Sammyoo schreef:Tja, mijn paard heeft in de zomer eczeem, niet in de winter. Jeuk in zijn manenkam, staartwortel, hoofd, liezen, buik en zelfs benen. De oorzaak zijn bomen, geen knutten. Naast het de-sensibiliseren wat we doen, is de behandeling van de jeuk exact hetzelfde als bij paarden die een knutten allergie hebben. Dus voer aanpassen, smeren met de bewezen middeltjes en een goede eczeemdeken. Heeft hij dan geen zomereczeem? Heeft iedereen in dit topic haar paard op allergien laten testen?
_KaWi_ schreef:Ik heb vorig jaar eigenlijk heel weinig gewassen. Behalve als de manen echt bruin waren i.p.v wit.
Zijn er nog meer mensen die veel wassen met speciale producten?
Ik heb altijd het gevoel dat ik de huid juist onrustiger maak door veel wassen?