Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anoniem schreef:Bij mijn wei in de buurt wonen kleine meisjes die altijd de weide in gaan om de paarden te aaien.
Kruidenpotje schreef:Nee nee luckystory, beide virussen worden Rhino genoemd! Voor de duidelijkheid is dat overigens wel jammer.....
demo_love schreef:graag zou ik dus ook willen weten in welke skaatsen het in friesland bevestigt is! Dit omdat er veel geruchten gaan. Waar ik helaas niks mee kan. Ik ben vorige week met mijn paarden verhuist van stal. Graag via pb aangezien het toch verwijderd word als 't hier staat!lis1989 schreef:Heb het topic even in grote lijnen doorgelezen.
Vind het onzin dat er geen plaatsen genoemd mogen worden waar het
rhino virus (mogelijk) opgedoken is. Snap dat namen van stallen privacy gevoelig is
maar plaatsen kunnen toch geen kwaad? Lijkt me juist handig om elkaar op de hoogte te houden
en eventuele verdere verspreiding waar mogelijk tegen te kunnen gaan.
Ik vind het belangrijk om te weten waar het heerst, ook voor onze klanten.
Wij hebben al maatregelen genomen op stal.
Omdat de plaatsen op topics geblokkeerd worden en aangegeven met *****, doe ik het via deze weg...
Mocht er iemand plaatsen weten waar het rhinovirus (mogelijk) heerst, dan zou
ik van die bokkers graag een pb ontvangen. BVD
Ga er maar vanuit dat je box nu volstroomt.
Mimichelle schreef:Ik heb geruchten gehoord over dat de Rhino nu ook al in *** geconstateerd zou zijn... Weet iemand daar iets meer van?
Bloodymary schreef:[naam] schreef:Bij mijn wei in de buurt wonen kleine meisjes die altijd de weide in gaan om de paarden te aaien.
Snap niet dat je dat eerst wel toeliet. Kinderen moeten gewoon leren dat ze van andermans terrein weg moeten blijven tenzij ze toestemming hebben. Ook al zijn ze nog zo klein. Of misschien juist dan wel.
schotjes schreef:het is al in *** en **** en ik geloof ook ****, maar gelukkig is het op onze manege in *** nog niet gekomen. Veel mensen die verzorgpaarden hebben (ik dus ook) moeten nu kiezen. of verzorg of manege..
Luckystory schreef:Kruidenpotje schreef:Nee nee luckystory, beide virussen worden Rhino genoemd! Voor de duidelijkheid is dat overigens wel jammer.....
En toch staat mij bij dat het niet hetzelfde is.![]()
Ik vind zelf niet zo snel terug waar ik het gelezen had maar ik heb even de zoekfunctie van bokt erop los gelaten.
En de schrijver van dit stukje vind ik toch ook een behoorlijk betrouwbare bron:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=1293584&p=59003121&hilit=EHV4#p59003121
Anoniem schreef:Bij mijn wei in de buurt wonen kleine meisjes die altijd de weide in gaan om de paarden te aaien.
Kruidenpotje schreef:Volgens de officiële indeling van de virussen bestaan er negen verschillende equine herpesvirussen (EHV 1 tot en met EHV9). Bij paarden zijn alleen EHV1 en EHV4 van belang zijn. Beide virussen zijn nauw aan elkaar verwant, maar hebben wel duidelijke genetische, virologische, pathologische en antigenische verschillende.
Luckystory schreef:Kruidenpotje schreef:Volgens de officiële indeling van de virussen bestaan er negen verschillende equine herpesvirussen (EHV 1 tot en met EHV9). Bij paarden zijn alleen EHV1 en EHV4 van belang zijn. Beide virussen zijn nauw aan elkaar verwant, maar hebben wel duidelijke genetische, virologische, pathologische en antigenische verschillende.
Meer een kwestie van interpretatie dan.![]()
Ik had het alleszins over abortussen en dan mag ik wel redelijk 'veilig' zeggen dat het meer dan waarschijnlijk wel om EHV1 ging.
Marijuhhhhh schreef:Kreeg gisteren een mail van mij rijvereniging.
Ze wilden de lessen van vanavond en morgenavond wel door laten gaan.
Ik heb lopen twijfelen en twijfelen en vervolgens de stal eigenaar even gevraagd.
Het leek hem niet verstandig. We hebben paarden van verschillende eigenaren op stal staan en ik zou dan niet alleen risico voor mezelf lopen maar ook voor de rest. Heb dus besloten om niet te gaan. Hoe lang moeten we rekening houden met de uitbraak van het virus? Een week? Twee weken? Een maand?
Kruidenpotje schreef:Luckystory schreef:Stef, Dat is volgens mij dan niet 100% correct.
Alleen EHV1 is de zogenaamde rhino.
EHV4 is een ander virus.![]()
En ik had eerder wel degelijk over EHV1
Nee nee luckystory, beide virussen worden Rhino genoemd! Voor de duidelijkheid is dat overigens wel jammer.....