Maagzweer, Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 23:08

Ik kon het niet heel helder vinden, maar voor diegenen die Gaviscon als 'diagnostiek' hebben gebruikt: hoeveel ml gaven jullie en hoe ver voor het rijden? En merkten jullie direct verschil?

Xritt

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:43

Ik lees dat veel van jullie bestellen via Abler. Hebben jullie daar ook wel eens wat anders besteld? Ik zie dat ze ook "Dewormers" en "Probiotics" hebben. Iemand ervaring mee? Die korrels hebben wel lekker felle kleurtjes.
Mijn paard heeft nu voor 3 weken Pepticure. Mijn gevoel zegt dat ze ook last van haar darmen heeft. Ik wil haar ook graag wat geven om haar darmen te ondersteunen.
Tips zijn welkom :)

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 19:41

Ik lees al een poosje mee :o :o Heeft iemand nog interesse in 5 spuiten Ulcergold?

Wiske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:01

Ik heb wormenkuur besteld, 4,50

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 19:43

Ik lees al een poosje mee; ik ben ook aan het behandelen.
Hoe ziet jullie voer schema er nu uit? Wat en hoe voeren jullie en waarom?

Ik voer al maanden Bonpard Muscle, maar dat vind hij echt niet meer lekker. Nu Havens Gastro+ besteld, kijken of hij dat beter wil eten.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 19:47

Mijn paard heeft een tijd gestaan op Gastro+. Kreeg er veel energie van. Wel wat schrikkerig. Ik was er erg tevreden mee alleen ging hij wel enorm veel luchtzuigen en dat doet hij gewoon (bijna) niet op voer met minder suiker. Ik ga nu een tijdje de muesli van Vitalbix proberen icm. luzerne en olie.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 22:15

Ik geef nu nog 2 schepjes abler per dag na ruim een maand volledige dosis, eerst ulcer gold en daarna abler.

Hij krijgt qua voer Pure feed balance en Pure feed easy, verder wat extra vitaminepoeder omdat hij in niet al te beste staat verkeerde, veel huidproblemen en slechte hoeven had/heeft.
Daarbij krijgt hij nog wat speedibeet, aan het afbouwen, omega 369 mix en nog een beetje lucerne, ook aan het afbouwen.
Verder voordroog en hooi en de ochtend in de wei,
Sinds we zijn gaan behandelen met de ulcer gold en daarna de abler is hij met sprongen vooruit gegaan, opgetrokken buik is helemaal weg en hij wordt nu vlot dikker.
Dierenarts was er gisteren en die was echt soort verbaasd hoe goed hij er nu uit ziet!

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 15:17

Ook ik lees al een tijdje mee en ben aan het behandelen. Voer al Gastro en speedibeet, maar vooral die laatste wordt slecht gegeten. Sinds een dag of twee voer ik healthy Tummy van Dengie en de eerste indruk is goed. Iemand anders ervaringen met deze luzerne?

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 15:31

Geen ervaring met healthy Tummy. Wij geven speedibeet met gewone lucerne. De pony eet het bij ons ook niet heel graag en vindt de geweekte pulp veel lekkerder met wat zemelen erdoor heen. Dan staat ze te smullen (en likt haar bak helemaal uit ;-). Ook heel handig als je Abler korrels wilt voeren trouwens.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 15:39

_Woodstock schreef:
Mijn paard heeft er ook last van gehad, maar toen gaf ik hem dit: https://www.horsefitshop.nl/type-paard/ ... 12271.html
Nou nergens meer last van.
Ben altijd verbaast wat zulke middeltjes kunnen doen *\o/*

Vind ik in dit geval niet vreemd.
Het grootste deel van dat spul bestaat uit Natriumbicarbonaat en calciumcarbonaat.

Dat zijn beide stoffen die zuur énorm bufferen. (veel minder zuur maken dus)

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 21:11

_Woodstock schreef:
Mijn paard heeft er ook last van gehad, maar toen gaf ik hem dit: https://www.horsefitshop.nl/type-paard/ ... 12271.html
Nou nergens meer last van.
Ben altijd verbaast wat zulke middeltjes kunnen doen *\o/*

Je zou ook in plaats van gastriaid bakingsoda kunnen geven. Scheelt je 40 euro. Nadeel van deze middelen is dat ze alleen verlichting geven, zou het ook niet te lang voeren.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 23:17

Dat voer ziet er ook goed uit Nouvel, waarom heb je voor de Balance/easy gekozen? Kun je het bestellen bij hun, of?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 07:05

Mijn lusitano krijgt al een tijdje de balance omdat ik zuiver voer zonder lucerne zocht voor zijn huidallergieproblemen.
Ik ben toen voor het langzamer eten (beter kauwen) de easy erbij gaan geven, sprietjes zonder lucerne.

Toen we in dec de arabo fries erbij kregen is die ook gelijk op dat voer gegaan met daarbij wel lucerne omdat hij erg schraal was.
Nu hij er een stuk beter uit ziet ben ik de lucerne gaan minderen en wat meer easy gaan geven, omdat hij dat ook heel graag eet.
En het is makkelijk als ze allebei hetzelfde voer kunnen krijgen.

Ik vind het fijn voer, want het is zuiver en hoog in vitamines, dus je hoeft er in verhouding weinig van te geven.
Wat fijn is voor mijn lusitano die snel te dik is.

Er zijn nog meer varianten:
http://www.purepaardenvoeding.nl

Wij gaan om de paar maanden een aantal zakken halen, volgens mij kun je ook wel laten verzenden, maar dat zou je even na moeten vragen.

De paarden doen het er hier heel goed op en glimmen je tegemoet.

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 10:00

Ik meld me ook maar weer even.
Dikke terugslag, wisselende partijen hooi doen hem de das om.
Hij staat op de combi Fibra met een beetje fiber force want de Fibra vind ie maar zozo. En dat gaat eigenlijk heel goed met de majestic. Nu na een uitschieter van langer op de wei door omstandigheden en dan het wisselende hooi heeeeel veeel water en ongemak.

Lastig. Ik zit nu te kijken naar hoveler pro balance om erbij te geven? Maar mogelijk iemand anders nog een idee, heb overwogen eigen hooi aan te schaffen maar kan het niet kwijt en voor mijn paard 1.85 word het wel een zeer dure aangelegenheid. Toen dacht ik doe ik Sam Sam maar aan verpakt hooi is ook nauwelijks te komen, bietenpulp eet ie niet en losse luzerne anders dan in Fibra gaat mis.
Heeft iemand nog een idee?

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 16:52

En iets als compact gras? Voor als je net een slechte baal hebt dat je dat kan voeren?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 17:14

Compactgras of grasmat van Hartog inderdaad, volgens mij zijn er van meer merken tegenwoordig gras en lucerne mengsels in zakken, ook van Havens volgens mij en van Pavo.

Ik geef zelf de easy van pure feed voor het ruwvoer dat daar in zit en daarnaast gaf ik de hartog lucerne, probeer nu even zonder lucerne.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 10:32

Het houdt ook niet op voor jullie, Chess! Ik weet het ook soms niet meer voor mijn paard dus heb helaas geen tips op dit moment.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 13:05

Chess, ken je KPU ?? Een stofwisselingsziekte die in Duitsland wordt herkent bij paarden. Geen idee waarom niet hier in Nederland, misschien toch een beetje vaag ??? Is in ieder geval hetzelfde als HPU bij mensen, en gaat om een tekort aan B6 en P-5-p oa. Bij paarden te genezen met een aantal supplementen. Is vooral gericht op de darmen.

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 14:40

Maris schreef:
Chess, ken je KPU ?? Een stofwisselingsziekte die in Duitsland wordt herkent bij paarden. Geen idee waarom niet hier in Nederland, misschien toch een beetje vaag ??? Is in ieder geval hetzelfde als HPU bij mensen, en gaat om een tekort aan B6 en P-5-p oa. Bij paarden te genezen met een aantal supplementen. Is vooral gericht op de darmen.

Nee ken ik niet. Ik ga me erin verdiepen!
Ik heb gisteren de probalance aangeschaft van hoveler ook uit Duitsland, hier hebben ze heel gelei ervaringen mee met dit soort problemen. Hij is gelukkig heel vrolijk dus dat helpt wel mee.

Hoe is het met je paard henshem?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 14:43

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:46

Wie van de langere termijn gebruikers van Gastro + is er nog steeds tevreden over na langere tijd? Voeren jullie het nog steeds? Zou je niet juist een enorme terugval krijgen doordat de natriumbicarbonaat het maagzuur buffert?
Ben wel in de verleiding het een kans te geven.... maar heb een zeer sober ras...

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:55

Ninx, ik voer het nu sinds begin maart en ben er tot nu toe ruim tevreden over. Mijn paard doet het er goed op :)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 11:40

Suiker/ zetmeel gehalte hik ik nog wat tegenaan..

E_D_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 13:27

Ik heb het gegeven van januari tot gisteren.
Mijn paard is sowieso heel snel dik en met de gastro + bleef die ondanks zijn werk toch een "hang/grasbuik" houden.
Sinds gisteren ben ik overgestapt op iets anders om te proberen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 13:30

Okay, jij bent er dus toch een beetje minder enthousiast over?
Verder ook aanpassingen aan het beleid gedaan?