[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 19:40

ja ik sta van dat andere paard ook versteld dat het nog steeds zo goed gaat,als ik haar binnen haal voor eten dan schuurt ze ook helemaal niet.

appie ziet er op zich wel goed uit,maar hij heeft momenteel wel wat moeite om goed op gewicht te blijven.
ik kan echt merken dat de voedingswaarde van het gras nu bijna weg is.
we hebben nog wel een paar stukken met gras staan dus ik kan hem nog wel wat heen en weer schuiven,maar de voedingswaarde loopt echt wel flink terug nu.
en anders een plakje hooi erbij,dat kan natuurlijk ook

Breghje

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 19:42

Ik gooi er ook makkelijk een plakje hooi extra bij idd. Bregh heeft niet echt moeite om op gewicht te blijven (understatement, zal binnenkort eens foto's maken. Ze is niet te zwaar ofzo denk ik, maar ja die hangbuik blijft natuurlijk hihihii) maar idd er zit nog maar weinig in het gras waar ze nog wat uit kunnen halen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 19:46

hij werd eerder nog dik van lucht en dit jaar moet ik hem zelfs wat voller in het gras zetten,kan je nagaan hoe dingen kunnen veranderen

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 17:27

Manen gaan hier goed, alleen door verveling v/d week op stal (wegens omstandigheden enkele dagen binnen gestaan, wat uit den boze is voor een pony die helemaal niet van binnen staan houdt :P ) wel wat minder voorpluk en daar kale plekjes en de staart net zo. Manen komt ze niet aan gelukkig!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:14

vandaag zagen beide eczemers er zo uit:

Afbeelding
appie :D

en ik denk dat de andere hier vast wel mag staan,ze ziet er zo goed uit nu *trots*
Afbeelding
en haar staart:
Afbeelding

bovenop nog kort,maar nog steeds weinig teken van jeuk,al zag ik wel dat er een plukje uit haar manenkam was.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:20

Zien er beide goed uit Ellepel. :j

Hier ook even een paar foto's. :)

Afbeelding

Wind waaide de manen mooi omhoog.
Afbeelding

Andere kant manenkam;
Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:28

ook a zo'n mooi paard!!!
:D :D

hoe oud is ze nou?
je zit bij haar nog wel die ribbels op de manenkam heel duidelijk op de onderste foto he.
dat heeft appie ook nog wel steeds

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:34

Ze is nu 3. Wordt momenteel echt steeds mooier en begint echt uit te leggen. :)

Jah die ribbels blijf je wel zien, maar het zijn geen harde stukken gelukkig. :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:49

zijn ook hele mooie foto's
wat voor toestel gebruik jij eigenlijk?

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:14

Mooie paardjes op de foto en wat ben ik jaloers op die staarten en manen ....

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:16

Prachtige foto's en wat een mooi resultaat!!!

Ik zit hier weer met de handen in het haar...Jana is vermagerd met de summerfitkoek en Pavo dailyPlus maar ze is enorm beginnen schuren ;(
Niet alleen der manen, die laat ze momenteel met rust maar haar achterhand schuurt ze erg.
Haar manenkam is weer soepel en ze heeft minder spekrimpels aan de staartaanzet.

Ik ga denk ik best stoppen met de koeken en dacht aan pavo's natures best....wat denken jullie hiervan?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:18

mooi he?

de staart van die van mij zag er 3 jaar geleden zo uit:
Afbeelding

en nu dus zo
Afbeelding

*\o/*

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:19

Wauw ellepel!!! Daar mag je trots op zijn!!!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:19

wat zien ze er mooi uit dames, fijn zeg!

iana waarom voer je summerfit?
Veel eczemers kunnen daar niet tegen wegens het hoge suikergehalte! Misschien vervangen voor iets andeers, wat ook geschikt is voor eczemers?

Met Wisse gaat het weer goed, vlechtjes blijven weer zitten dus hij heeft geen kriebels meer. Blijf nog wel tot einde seizoen om de dag smeren met de Derfen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:27

:wave:

Sorry dat ik zo kom binnenvallen, ik wil straks nog het een en het ander gaan lezen.

Mijn pony heeft ook zomereczeem en staat in de zomer met deken op(Nu ook maar dan ivm dat ze anders een haarbom wordt). Het is een haflinger en ze schuurt aan haar manen, staart en buik. Haar staart is ze dit jaar vanaf gebleven, haar manen zijn nu weer aan het groeien alleen haar buik is iedere keer tot bloedens toe open, de deken werkt niet.

Ik vindt het zo sneu en weet echt niet wat ik kan doen. Iemand hier de gouden tip?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:31

@opisop_shop

ik ben het beginnen geven omdat ze alleen maar zemelen krijgt met lijnzaadolie gemengd met dailyplus om haar wat te knabbel te geven als de rest hun voer krijgt.
Ik was van het idee dat ze zo te weinig voedingsstoffen binnen krijgt, ons gras is opgeschoten en droog.
's nachts krijgt ze hooi.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:33

Wat zien jullie poownies er allemaal goed uit! Super!
Ik zal eind komende week weer eens wat foto's van Dunla maken. Ze staan nu nog op de zomerwei maar komen donderdag weer voor de winter naar huis. Dus dan kan ik d'r even wat opkalefateren ( :') ) voor de foto :D

@ Desiree: ik ben onderhand groot fan van Derfen. Stinkt meerdere uren in de wind maar mijn Tinker loopt sinds ik Derfen gebruik (in combinatie met Cavalesse) zonder deken 24/7 buiten en ze heeft sindsdien niet meer geschuurd :)

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:59

iana schreef:
Prachtige foto's en wat een mooi resultaat!!!

Ik zit hier weer met de handen in het haar...Jana is vermagerd met de summerfitkoek en Pavo dailyPlus maar ze is enorm beginnen schuren ;(
Niet alleen der manen, die laat ze momenteel met rust maar haar achterhand schuurt ze erg.
Haar manenkam is weer soepel en ze heeft minder spekrimpels aan de staartaanzet.

Ik ga denk ik best stoppen met de koeken en dacht aan pavo's natures best....wat denken jullie hiervan?

Senna krijgt onwijze jeuk van Pavo. Vorig jaar in oktober heb ik haar Daily plus en Sportsfit gegeven, toen kreeg ze een jeukexplosie en heeft ze een heel stuk manen en staart weggeschuurd. Ik dacht dat het van de Daily plus kwam, want de sportsfit heeft ze eerder gekregen en toen had ze geen jeuk. Deze zomer kreeg ze weer sportsfit, maar ze bleef maar jeuk houden (waren ook wel andere reden voor). Tijdje terug gestopt met de pavo en na een week was de jeuk weg. Dus ik vermoed toch dat het de sportsfit is geweest. Ik ga nu Marstall Faser Light uitproberen.

@Ellepel en Muzefee: Als je jullie paarden ziet staan dan zou je niet denken dat ze ZE hebben. Ze zien er echt super uit!

Senna gaat ook goed. Ze staat nu alweer een week 's nachts op stal, maar heeft nog helemaal niet geschuurd. Vanavond had ze wel wat jeuk, maar stond ze ook zonder deken en werd gek van de vliegjes. Dus hoop dat ze morgen nog helemaal heel is. Manen en staart beginnen weer mooi bij te groeien. Nu alleen nog een kilo of 50 afvallen.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 22:08

Het zielige voorplukje van onze Bobo |(
Afbeelding

Staart en manen gaan goed

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 22:08

Die voorplukken ook he... :(:) Die van Heaven stelt dus indd ook weinig meer voor... :+

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 22:09

ellepel schreef:
zijn ook hele mooie foto's
wat voor toestel gebruik jij eigenlijk?

Nikon D300 met een Sigma 70-200mm f2.8. Deze laatste is wel nodig aan vervanging toe, maar hoest maar even € 2000,- euro zo even op. :D Dus moet het er nog even mee doen. :)

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 22:15

Hebben jullie je deken al weer af?

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:03

Ben ook wel benieuwd naar mensen die de deken al af hebben. Het is wel weer warmer, mijn pony blijft veel jeuk hebben aan haar buik, ze stapt veel met haar benen. Met de manen en staart gaat het goed! Ik laat de deken zeker tot eind oktober nog op. Hoop dat het snel kouder wordt, begin die deken zat te worden! Mijn pony denk ik ook wel!

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:09

Ik heb de deken al af.
Guus is pas mee naar zee geweest en daar heb ik de deken toen afgelaten. Hij heeft daar toen niet geschuurd.
Maar toen ik terug kwam was zijn manenkam wel weer harder (ik denk van het hooi daar)
Thuis heeft hij nog een paar dagen met zijn deken gelopen, maar heeft deze zo gemold dat hij niet meer op kon.
Toen heb ik hem afgelaten (nu een kleine week) en het gaat super!

Zo zijn Guus zijn manen nu:
Afbeelding
Misschien niet zo heel goed te zien, maar ze komen ruim tot aan zijn schouder <3

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 13:37

ziet er mooi uit die Guus :D En wat fijn dat hij daar dus toch zonder deken kon staan!
Fijn om ze weer even lekker bloot te kunnen zien met mooi weer he :D

Hier gaat het nog steeds goed. Heb Wisse vandaag gewassen, gevlochten en weer met Derfen gesmeerd. Hij had vanacht ietsjes gekriebeld want er waren wat vlechtjes los.