Pelryo schreef:Het gene wat koetjeboe's paard op zijn hoofd heeft, heeft mijn shetlander ook. Helaas is de mijne een schimmel en valt het meer op. Kwam er gisteren achter dat hij zich aan de waterbak schuurt met zijn hoofd. Het is zo'n speciekuip. Iemand ideeen?
En met de Rambo oortjes daar rijg ik zijn halster doorheen, blijft zo ook goed zitten.
Zal eens kijken of ik binnekort foto's kan plaatsen
Ja dat doet Daantje ook, aan de drinkbak, ook een speciekuip.
Ik weet niet wat ik er aan kan doen, ik heb nu wel een speciekuip waar de randen wat ronder zijn.
Heb ook al zitten denken om de kuip in de grond te graven, maar ben bang dat ze er een keer in stapt.
Maar het is al veel beter als dat het was.
Daarom heb ik nu ook een boett gekocht nu kunnen ze haar niet meer rond de ogen steken.
Ik smeer nu zo vaak als ik kan meestal 2 of 3 keer per dag helosan zalf en het gaat goed, de eerste haartjes zitten er weer, en het is niet meer open.
Daan heeft het eczeem gewoon heeeel erg.Zie je die witte haren of de schoft, dat was vorig jaar een en al wondjes, er werd toen ook niks er aan gedaan, achter de oren heeft ze ook witte haren en op de kont ook.
Ik doe er al het mogelijke aan en ben denk ik een uur per dag kwijt aan alles te verzorgen.
Het is overigens echt van het eczeem en is geen schimmel, Da heeft er vorige week na gekeken.