[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sunke

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 09:39

Hier de deken net eraf gehaald, vandaag gaat het de hele dag regen
Morgen gaat ie weer op

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:04

Bij mij staat paardlief nog steeds bloot. Tot gisteren nog geen enkel teken van jeuk, maar de dekens liggen wel al klaar

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:30

Wegens regen heeft mijn vriend het deken bij mijn paard er ook even afgehaald... Vanavond leg ik hem weer op voor zonsondergang.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:54

Hier blijft hij op, nog steeds met liner eronder. Knutten houden van nattigheid.

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:14

Jotoma schreef:
Hier blijft hij op, nog steeds met liner eronder. Knutten houden van nattigheid.

Ik had hem ook liever op gelaten, maar het probleem is dat ik geen liner eronder had gedaan gisteren, stom |o . Meneer vindt het zelf niet nodig om binnen te gaan staan, dus ondertussen was hij kletsnat onder zijn deken. Daarom toch af gedaan. Is altijd moeilijk om te beslissen wat het beste is %)

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 15:10

Ik kan die van mij al niet buiten zetten met haar exzeemdeken op. Ze raakt onderkoeld als ze nat wordt hiermee, heeft iets te maken met het rechtzetten van de haren, het fijne weet ik er ook niet van, maar is wel jammer in de zomer

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 15:53

debravanesch schreef:
Ik kan die van mij al niet buiten zetten met haar exzeemdeken op. Ze raakt onderkoeld als ze nat wordt hiermee, heeft iets te maken met het rechtzetten van de haren, het fijne weet ik er ook niet van, maar is wel jammer in de zomer

Mijn paard krijgt het dan ook altijd super koud, daarom heb ik sinds afgelopen jaar een regenliner, echt ideaal.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 16:34

Precies wat Moniek zegt :)
Zonder liner zou ik hem ook niet in de regen zetten.

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 16:58

TinePine schreef:
Irisje2 is je paard al eens getest op PPID/ Cushing?

Nee nog niet getest! Als ik zo kijk naar de symptomen zie ik niet iets terug in mijn eigen paard.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 17:18

Hier nog 0 jeuk.

Paard hoeft niet perse symptomen te laten zien. Testen kan in oktober altijd gratis

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 17:40

@car0linee mooie deken!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 17:49

Eczeemshet Barbie heeft nóg geen dekentje op, hier in Noordoost Drenthe, maar ik ben nu wel waakzaam. Heb haar nog niet zien schuren, maar het wordt wel zo'n beetje tijd, nu.

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 19:25

Die van mij hier ook nog zonder deken. Het weekend schijnt het wel warmer te worden dus twijfel of ik m morgen zal opleggen

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 22:28

irisje2 schreef:
TinePine schreef:
Irisje2 is je paard al eens getest op PPID/ Cushing?

Nee nog niet getest! Als ik zo kijk naar de symptomen zie ik niet iets terug in mijn eigen paard.

De symptomen die genoemd zijn bij cushing zijn vaak de dingen die je aan de buitenkant gaat zien als ze het al een tijdje hebben. Bij ppid zorgt de tumor op de hypofyse voor ontregeling van veel hormoonsysteme en dus de interne organen. Eierstokken, nieren, alvleesklier, gevoelig voor suikers en extreem afvallen zijn Volgensmij gelinkt aan ppid. Kijk maar eens in het centrale topic.
En huisproblemen en jeuk ook.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 23:59

Wij dachten een jaar geleden ook niet dat Blacky cushing had, tot hij een paar keer ziek was afgelopen zomer en najaar en in de zomer een dikke-suiker-nek kreeg. Bij testen bleek hij toch cushing te hebben en hebben we al afscheid van hem moeten nemen.
Toen ik het im topic voor hem maakte zag ik duidelijk de verandering door de jaren heen en was hij behoorlijk cushy aan het einde (zie onderschrift voor foto's)
Waarschijnlijk had hij ook insuline resistentie, dat zouden we dit voorjaar testen... Helaas niet meer nodig.

Hij had al ZE toen wij hem kochten 6 jaar gelden, niet direct te relateren aan cushing maar wel allebei een relatie met de suikerstofwisseling.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 09:18

Tja ik weet niet hoor,ik laat appie ook niet testen voor cushing omdat ik niet vind dat die symptomen heeft.

Over de fell pony van irisje, dat rijtje met waardes komt van een lecherantenne?
Heb ik bij appie ook oooit eens laten doen,daar waren alleen darm en lever niet goed geloof ik.

Pony zo min mogelijk op het gras zetten, en voer hem maar een goed mineralensupplement bij en ruwvoer laag in suiker.
En lekker gaan bewegen, is goed voor de stofwisseling :j

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 11:02

@irisje, zie mijn post bij IR topic.

Laten testen, zeker op IR, dacht bij die van mij aan PPID maar was IR.
Sinds ik ik daar naar handel, zijn alle problemen verdwenen, ze hoestte, kortademig, had huidproblemen, geen energie, heel sjago.

Die van jou is in de winter te mager in de zomer te dik, dus zou zo maar kunnen dat ze IR heeft.

PeterVH72

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 11:59

Ik ben eerlijk gezegd hard aan het twijfelen. 8)7 De paarden staan niet bij ons aan de deur, dus ik kan er niet constant bij zijn om dekens aan en af te doen. Ze voorspellen de komende dagen 12 graden maar ook regelmatig regen en harde wind. Ze staan wel sedert enkele dagen op een nieuwe wei waar veel gras op staat.
Het wordt 's nachts ook al rond de 6 à 7 graden, dus niet meer zo koud voor de vliegjes en zo.
Deze namiddag ben ik de ganse namiddag bij de paarden, maar morgen maar eventjes, gewoon om te checken.
Wat zouden jullie doen? Eczeemdeken erop of nog niet? /3

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 12:16

Kun je niet exceemdeken opdoen met regendeken eroverheen?

PeterVH72

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 12:30

regendekens heb ik niet...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 14:37

Een paar buien is niet erg, die eczeemdeken droogt tussendoor wel op.
nadeel met langdurige regen is dat de dekens dan zo zwaar worden.
dan liever zonder zetten of een regendeken met eventueel een halsje er aan.

Ik heb eventueel een QHP maat 175 te koop.is een met ringen aan de hals waar je een losse hals aan kunt bevestigen. Deken had een scheur bij een buiksingel, maar dat heb ik genaaid. En is dus prima te gebruiken. Ik vraag er 10 euro voor ex verzendkosten

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 15:07

PeterVH72 schreef:
regendekens heb ik niet...

Eentje aanschaffen dan? ;) Je moet toch wat, he ...

Nu de nachten nog behoorlijk koud zijn zou ik mijn paard niet graag met een kletsnatte exceemdeken laten lopen. Die droogt dan ook niet snel en het kost je paard extra energie om zich onder zo'n natte kledde warm te houden. Dat is toch anders dan in de zomer.

marijedublin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 19:51

Twijfel twijfel.. Vanochtend dekens op gedaan maar twijfel of ik ze op laat vannacht of niet. Wat zou ik doen? Ze staan wel uit de wind!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 20:55

Ik heb drie weer appjes die per uur of per vier uur aangeven wat er gebeurd qua regen en met welk percentage. Hier vanaf 4 uur vannacht regen en morgen een deel vd dag ook.
Dus zonder liner onder de deken zou ik hem niet in t land laten staan.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:05

Eczeemdeken ligt op van gisteren :( Het is best aangenaam buiten en zie zo ongelooflijk veel vliegen dat ik het niet aandurf hem lager af te laten.

Boehoe...