Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
intel_1x schreef:Hou er wel rekening mee, dat EJ 140 cm ruglengte heeft. Bij mt 185. Rambo heeft ook lengte maten. Dus geschikt voor korte ruggen.Voor een kort paard zoals haf is de ej in de rug veelal te lang. Of je moet de 175 nemen, maar bij koudbloeden kan dat weer te krap zijn bij borst en hals. Ook adement vermogen is van rambo zeer goed. Is dat bij ej ook zo?
Voor een hele erge excemer beschermen beide dekens niet optimaal. Dan moet je echte exceemdekens nemen die je over het hoofd trekt en ook buik geheel beschermen. Ik vind de rambo wel fijn met die verlende flappen bij staart en benen. Mijn paard heeft juist altijd last van vliegjes bij zijn benen.
M_hartje_M schreef:o0melis0o schreef:Ik kan je aanraden de deken van epplejeck te halen!
Die lijkt in veel opzichten op de RSIH, voelt iets anders aan maar de stof is kwalitatief , wat ik tot nu toe heb ervaren, goed vergelijkbaar. Zitten ook dezelfde bevestigingen aan, hij is alleen een heeeeel stuk goedkoper. Ik heb zelf aan het begin van afgelopen seizoen een nieuwe RSIH gekocht, maar die is helaas kapot gegaan omdat paardlief ergens aan is blijven hangen :s. Toen heb ik die van de epplejeck gekocht en die is echt super, ligt ook prima op mijn Fries! En ik heb er al heel veel positieve reacties over gehoord
er staat vliegendeken, maar deze is voor eczeempaarden
http://www.ej.nl/products/10000028/3310 ... +ITCH+FREE
Die ziet inderdaad ook erg goed uit !
Pfoe lastig.. welke moet ik nu gaan kiezen he.
aisie schreef:Ik moet voor mijn Friese ruin ook nog een nieuwe exceemdeken voor de zomer. Heb de rsih voor hem maar die zit hem veel te krap bij de borst. Had het zelf al breder gemaakt maar was alsnog niet ideaal. Ook heeft hij betere buikbescherming nodig. Ik overweeg ook die van Ooteman maar vraag me nog steeds af of die hals wel bedekt blijft met grazen. Die van EJ ziet er goed uit maar ben bang dat die ook niet gaat passen om de brede borst van mijn fries. Iemand nog andere suggesties=
EquiPhoto schreef:aisie schreef:Ik moet voor mijn Friese ruin ook nog een nieuwe exceemdeken voor de zomer. Heb de rsih voor hem maar die zit hem veel te krap bij de borst. Had het zelf al breder gemaakt maar was alsnog niet ideaal. Ook heeft hij betere buikbescherming nodig. Ik overweeg ook die van Ooteman maar vraag me nog steeds af of die hals wel bedekt blijft met grazen. Die van EJ ziet er goed uit maar ben bang dat die ook niet gaat passen om de brede borst van mijn fries. Iemand nog andere suggesties=
Hier ben ik ook erg benieuwd naar...
marietje1000 schreef:Paarden schuren ook omdat ze verzuurd zijn. Doordat lever en/of nieren minder goed werken worden afvalstoffen minder goed afgevoerd en raken ze vervuild. Dit toont zich vaak als eerste aan de huid, dus schuren. Heeft niets met eczeem te maken, maar tegenwoordig wordt de conclusie zomereczeem aan ieder paard met jeuk gegeven lijkt wel.