Ik ben dit topic ook al even aan het volgen. Mijn paard hoest af en toe en ook af en toe met een piepend geluid, al is dit de laatste tijd minder. Een tijdje geleden had hij elke ochtend een klodder dik wit slijm voor zijn stal liggen, en hoestte hij volgens anderen dan een keer vroeg in de ochtend. De rest van de dag eigenlijk niet. De dierenarts heeft toen naar zijn longen geluisterd en die klonken goed. Het hoesten en snotteren hield weer op maar nu heeft hij sinds de laatste week weer wat wit snot na het rijden, pas als hij weer op stal staat. Ik vond de laatste keer zijn ademhaling ook niet goed. Dinsdag komt een dierenarts van esmp uit België een scopie op stal doen. Ben erg benieuwd en hoop dat het allemaal meevalt. Ook fijn dat ze aan huis komen omdat mijn paard ook nogal bang is op de trailer. We hebben dat met grondwerk goed geoefend dus hij gaat er braaf op maar vindt het rijden echt dood eng. Ik begreep dat ze na mij nog door moest naar noord Nederland dus misschien voor anderen nog een tip.