Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fabster schreef:Bloeduitslagen op IR zijn niet altijd even betrouwbaar. Als hij allesymptomen heeft, zou ik toch gewoon even alle leefregels voor IR-ers aanhouden. Kan dan geen kwaad
Qizz schreef:Fabster schreef:Bloeduitslagen op IR zijn niet altijd even betrouwbaar. Als hij allesymptomen heeft, zou ik toch gewoon even alle leefregels voor IR-ers aanhouden. Kan dan geen kwaad
Ja ik ga zeker door met hetzelfde voer. Kan nooit kwaad. En verder idd goed oppassen.Jee idd in NL lijken we dan echt achter te lopen.. kost je wel weer 100 euro waardeloos. Caroline interessante link. Had ik m maar eerder.
CarolineCF schreef:IngridM - ik heb hetzelfde meegemaakt bij de Universiteitskliniek Utrecht - pas later leerde ik dat dat vasten dus echt niet moet. De ECIR is in Nederland helaas te weinig bekend, maar staat onder leiding van de absolute expert op het gebied van ppid en ir, Dr Kellon. Het is een not voor profit organisatie (stichting) en hun adviezen op het gebied van dieet, wijze van bekappen etc. zijn maar op 1 ding gericht: de paarden zo goed mogelijk krijgen en hoefbevangenheid voorkomen.
Jotoma schreef:Ook bij negatieve uitslag, maar wel alle symptomen, zou ik ook als IR blijven behandelen.
Jotoma schreef:Interessante site van ECIR.
Ik kreeg ook tegenstrijdige advies vwb vasten. De assistente zei van niet, de betreffende dierenarts die kwam zei dat t wel had gemoeten.
Overigens had mijn paard hiervoor alle symptomen al, dus die behandelde ik sowieso al als IR patient. Het is dat ze kwamen testen op cushing dat ik IR ook maar gelijk liet meten.
Ook bij negatieve uitslag, maar wel alle symptomen, zou ik ook als IR blijven behandelen.
Overigens is mijn paard erg afgevallen door pijn en stress. Ik weet dat hij moet aankomen, maar er gaat nu zo bizar veel hooi in.. waar hij tm januari altijd dik werd van lucht... Gaat erg tegen mn gevoel in, maarja, een te mager paard moet je ook niet willen natuurlijk.
Jotoma schreef:Wauw, wat een fijne tip. Dank je wel!!
Hij eet uit slowfeeder met 3cm nog razend snel. Zo'n 8 kilo in 2 uur tijd![]()
Hij is nog aan het herstellen van een bevangenheid van januari, toen hebben we onbeperkt hooi geprobeerd, maar daar ging hij toch weer slecht op lopen. Nu krijgt hij onbeperkt stro en 2x10 kilo hooi uit net per dag en nog een losse plak en nu eet hij mooi rustig.
Verder krijgt hij verse lijnzaad, magnesium en glucosamine/msm (zonder toevoegingen) gemeng door zn vitalbix heen.
Toevallig krijgt mijn paard sinds vandaag echt top hooi. De buren hadden ook een IR paard en hooiden zelf. Nu hebben ze geen paarden meer, maar hooien nog wel, mooi voor mij, want krijgt hij dat. Zag er echt super goed uit en klonk ook goed aan grassoorten die er door zitten. Gelukje!