Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
timokyana schreef:Ik heb zojuist de uitslag van mijn paard ontvangen.Zij had acth 52 (normale waarde schijnt onder de 46 te zijn)
Geadviseerd werd over een half jaar weer te controleren.
Kan iemand mij misschien iets meer hierover vertellen?Volgens mijn dierenrtas is het geen cushing,helaas had ik hem liever even persoonlijk willen spreken.De verhoging zegt toch iets neem ik aan.
timokyana schreef:Ik heb zojuist de uitslag van mijn paard ontvangen.Zij had acth 52 (normale waarde schijnt onder de 46 te zijn)
Geadviseerd werd over een half jaar weer te controleren.
Kan iemand mij misschien iets meer hierover vertellen?Volgens mijn dierenrtas is het geen cushing,helaas had ik hem liever even persoonlijk willen spreken.De verhoging zegt toch iets neem ik aan.
timokyana schreef:Volgens mijn dierenarts geen cushing,wel het advies na 6 maanden weer te controleren.
Heh,ik baal er altijd zo van mijn eigen onkunde..Je neemt aan dat als ze testen op cushing ze dan een 'volledige 'test doen.
Ik kopieer even de uitslag:
Patiënt
Paard: Merrie, Kyana
BIJNIER
_______
ACTH + 52 ng/L 0 46
+ 11,4 pmol/L 0,0 10,1
November-juli <29
Augustus-oktober <47
jomaro schreef:Is de cortisol waarde in urine betrouwbaar?
_Roosmarijn_ schreef:Bij Max moest het ook voor 9 uur 's ochtends afgenomen worden en daarna werd het direct naar Utrecht gebracht.![]()
Max was vanavond trouwens niet bezweet!Duimen jullie mee dat dat zo blijft??