Ik zat wat rond te neuzen en kwam toen dit topic tegen. Ik heb zelf ook een luchtzuiger. Ik zou graag wat tips/advies willen over de voeding die ik geef/wil gaan geven. Zij doet het luchtzuigen eigenlijk alleen met eten, maar merk dat ze op steeds meer momenten wilt gaan luchtzuigen. Nu zit ik een beetje te tobben met wat voor voer ik wil gaan geven. Ik zal even een overzichtje plaatsen van wat ze nu te eten krijgt:
3x per dag kuil/hooi
1,5 schep muesli per dag
1 schep lucerne per dag
vitamine E met selenium
Ik zag al voorbij komen dat lucerne wat zuur is, dus ben al van plan om over te stappen naar de nieuwe lucerne van hartog (lucerne mix digest). Daarnaast wil ik een supplement gaan geven voor haar maag. Nu twijfel ik tussen 'groene os maag compositum paard' en 'puur stomac (maag)'. Iemand ervaring met 1 van de twee? Of weet wat waarschijnlijk beter werkt? Van de muesli wil ik haar ook afhalen. Ik heb ergens gelezen dat muesli ook luchtzuigen kan stimuleren (door de granen die er in zitten).
Graag hoor ik of er iemand tips/advies heeft

(Moet er wel bij zeggen dat ik niet heel actief meer ben op bokt, dus sorry alvast als ik laat reageer