Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
simodi schreef:@hoipiepeloii, mijn merrie heeft ook vaak alkergische plekjen due ze kaal schuurt, met name in voorjaar en najaar. Ze heeft ooit haar billen zo helemaal kaal geschuurd tot het stuk ging. DA kan ook de oorzaak niet vinden, net als jij van alles onderzocht en uitgeprobeerd, maar niks helpt.
Enige oplossing is de symptoombestrijding en dat lukt met hydrocortiderm zalf. Dat stopt de jeuk, en daarmee het schuren waardoor de plekken genezen en de haartjes weer aangroeien.
Heb net weer zo'n sessie achter de rug met haar, net inmiddels weer onder controle en haarhroei terug voordat ze haar SIH weer op moet ...
PS worden je dekens toevallig met een bepaald wasmiddel gewassen?
Mijn merrie is idd ook alkergisch voor stro, als ze erop ligt, daar kan haar huid niet tegen, ze staat mu op zaagsel.
MoniekV schreef:Heb je foto's van hoe de kale plekken eruit zien? Ik denk aan een allergie en zou eigenlijk geen Pavo natures best gaan voeren omdat daar veel kruiden etc inzitten wat weer een reactie kan veroorzaken.
ellepel schreef:Hoipiepeloii ( wat een naam haha)
Ja jee kan zoveel zijn he.
Staat je paard veel binnen?
Allergie voor schimmel komt namelijk ook nog wel eens voor, dan zou buiten zetten moeten helpen
Jotoma schreef:Ik word eigenlijk gelijk getriggerd door waar je mee begint: de reactie op gras. Echter staat de pony zomers 24/7 buiten en s winters overdag.
Ik zou mijn pony gelijk van het gras afhalen (zeker nu met voorjaarsgras) en eens kijken hoe het gaat op onbeperkt hooi.