[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 19:35

opisop_shop schreef:
(ruim) voor het eczeemseizoen aan in elk geval! Eigenlijk had je het beter vorige maand ook al kunnen doen denk ik aangezien je hem in het voorjaar ook wilt laten castreren, wat ook weer een belasting (en soms trigger) kan zijn.

Mee eens ik vind het najaar beter dan het voorjaar wat sommige voorstellen

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 11:40

opisop_shop schreef:
(ruim) voor het eczeemseizoen aan in elk geval! Eigenlijk had je het beter vorige maand ook al kunnen doen denk ik aangezien je hem in het voorjaar ook wilt laten castreren, wat ook weer een belasting (en soms trigger) kan zijn.

Oke maar een maand terug vond ik hem conditioneel te slecht. Veel jeuk, niet lekker in zijn vel zitten.... Vandaar dat ik gewacht heb. Momenteel is hij kiplekker, dus naar mijn gevoel kan hij het dan beter aan. Als ik het deze week doe, kan hij eind januari de herhaling krijgen...

Elfenor

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:58

Heeft er iemand ervaring met de maten van een Rambo Sweet Itch hoody? Mijn pony is 1m50 groot, redelijk stevig gebouwd en ook een best lange rug. Volgens haar lengte zit ik net tussen maat 175 en 183, neem ik dan best 183?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:05

Elfenor schreef:
Heeft er iemand ervaring met de maten van een Rambo Sweet Itch hoody? Mijn pony is 1m50 groot, redelijk stevig gebouwd en ook een best lange rug. Volgens haar lengte zit ik net tussen maat 175 en 183, neem ik dan best 183?

Zou ik wel doen,
ik merkte bij mijn paard dat zijn gebruikelijke maat in de sweet itch toch wat krap zat.
Was wel nog te doen maar een maatje groter was dus beter geweest.
Stalgenoot van me heeft ook een maatje groter voor haar paard en die zit perfect.
Aangezien je tussen de 175 en 183 zit, zou je het beste denk ik de 183 kunnen nemen.

Elfenor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:28

Oke bedankt! :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:38

Malou9 schreef:
Een liksteen heeft de merrie ook. en die is ook binnen de korste keren op. DA houdt vol dat het zomerexceem blijft. We hebben voer van PAVO speciaal voor de vacht. En ze zit ook beter in haar velletje. Helaas blijft het schuren aanwezig

nu schuren??
dat is geen zomereczeem,maar een ander soort eczeem.
geef je ook andere vitamines dan de liksteen?
tekorten kunnen ook voor jeuk zorgen.

appie loopt gewoon 24/7 op de wei, en die ziet er zo uit:
Afbeelding
een heleboel gras! haha *\o/*
geen jeuk, meneer zit prima in zijn velletje.
terwijl hij dus een zware zomereczemer is.
er ligt bij hen ook een liksteen.
en hij krijgt 3x per week een halve schep subli dieetmix met een schepje magnesium en twee scheppen veteranensupplement
gister ging hij helemaal uit zijn dak in de bak, rennen,bokken en gek doen, dus hij is goed gezond :D

ik ben wel benieuwd wanneer hij begint met schuren gezien de temperaturen,als dat allemaal zo blijft en het word wat droger komen die vliegjes ook wel weer,nu is het daar denk ik te nat voor

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:48

ellepel: dat ziet er mooi groen uit...wauw enne wat het weer betreft...laat de mugjes maar uit hun eitjes komen en dan een hele strenge vorst eroverheen,voor ze zelf eitjes kunnen leggen...zouden we ze zo kunnen uitroeien? {:)-:

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:57

happytime schreef:
ellepel: dat ziet er mooi groen uit...wauw enne wat het weer betreft...laat de mugjes maar uit hun eitjes komen en dan een hele strenge vorst eroverheen,voor ze zelf eitjes kunnen leggen...zouden we ze zo kunnen uitroeien? {:)-:

Die krengen kunnen beter tegen vorst dan langdurige nattigheid (gaan hun coconnen van schimmelen).

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 23:06

Aha, eindelijk een voordeel van al die regen. Dat het dan nog lang mag blijven regenen!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 18:39

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 18:49

Kan ik je helaas niet vertellen... die van mij gaat er dit jaar voor et eerst 1 dragen dus ben zelf ook nog zoekende :=

Mij werd dagelijks groene thee door het voer doen aangeraden en een middel voor koeien... laat ik nou net de naam vergeten zijn

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 18:56

justin4ever schreef:
Kan ik je helaas niet vertellen... die van mij gaat er dit jaar voor et eerst 1 dragen dus ben zelf ook nog zoekende :=

Mij werd dagelijks groene thee door het voer doen aangeraden en een middel voor koeien... laat ik nou net de naam vergeten zijn

Tectonic of Butox misschien?

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 18:59

Het was een goedje wat je over de rug moest uitsmeren en dan niet dagelijks maar om de zoveel tijd.
Bij de 1 werkte het 2 weken en de andere 6.
Schijnt ook wel prijzig te zijn en "werkt" tegen alle beestjes?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 19:00

justin4ever schreef:
Het was een goedje wat je over de rug moest uitsmeren en dan niet dagelijks maar om de zoveel tijd.
Bij de 1 werkte het 2 weken en de andere 6.
Schijnt ook wel prijzig te zijn en "werkt" tegen alle beestjes?

Derfen lotion ?
http://www.paardendrogist.nl/product/de ... on/101848/

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 19:08

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 21:23

Groene thee, die heb ik nog niet eerder gehoord!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 22:01

Het is tecktonic! gif blauw spul zei ze... iemand ervaring?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:24

justin4ever schreef:
Het is tecktonic! gif blauw spul zei ze... iemand ervaring?

:j ja werkt hier goed, hij is niet jeukloos maar schuurt een stuk minder als zonder.

Hij heeft wel een RSIH op maar vooral zijn hoofd behandel ik gemiddeld 1 keer per 5 weken met tecktonic, nadeel is dat hij een week blauw is (schimmel)

Het is wel even een aanschaf maar ik doe er al vanaf 2009 mee en de fles is nu bijna leeg.

MXLISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:01

Hoi!
Ik ben op zoek naar een gedoe en prijs gunstige deken voor voor mijn hafje,
iemand suggesties?

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:58

De RSIH is verreweg de beste prijs kwaliteit deken wat mij betreft !

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:15

Ik kan je aanraden de deken van epplejeck te halen!
Die lijkt in veel opzichten op de RSIH, voelt iets anders aan maar de stof is kwalitatief , wat ik tot nu toe heb ervaren, goed vergelijkbaar. Zitten ook dezelfde bevestigingen aan, hij is alleen een heeeeel stuk goedkoper :). Ik heb zelf aan het begin van afgelopen seizoen een nieuwe RSIH gekocht, maar die is helaas kapot gegaan omdat paardlief ergens aan is blijven hangen :s. Toen heb ik die van de epplejeck gekocht omdat ik daar veel positieve verhalen over hoorde en hij een heel stuk goedkoper was dan de RSIH en ik moet zeggen dat ik 'm echt super vindt, ligt ook prima op mijn Fries!

er staat vliegendeken, maar deze is voor eczeempaarden

http://www.ej.nl/products/10000028/3310 ... +ITCH+FREE
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 06-01-13 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:17

o0melis0o schreef:
Die lijkt in veel opzichten op de RSIH, voelt iets anders aan maar de stof is kwalitatief , wat ik tot nu toe heb ervaren, goed vergelijkbaar. Zitten ook dezelfde bevestigingen aan, hij is alleen een heeeeel stuk goedkoper :). Ik heb zelf aan het begin van afgelopen seizoen een nieuwe RSIH gekocht, maar die is helaas kapot gegaan omdat paardlief ergens aan is blijven hangen :s. Toen heb ik die van de epplejeck gekocht en die is echt super, ligt ook prima op mijn Fries! En ik heb er al heel veel positieve reacties over gehoord :)

Die ziet inderdaad ook erg goed uit !

Pfoe lastig.. welke moet ik nu gaan kiezen he.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:21

M_hartje_M schreef:
o0melis0o schreef:
Die lijkt in veel opzichten op de RSIH, voelt iets anders aan maar de stof is kwalitatief , wat ik tot nu toe heb ervaren, goed vergelijkbaar. Zitten ook dezelfde bevestigingen aan, hij is alleen een heeeeel stuk goedkoper :). Ik heb zelf aan het begin van afgelopen seizoen een nieuwe RSIH gekocht, maar die is helaas kapot gegaan omdat paardlief ergens aan is blijven hangen :s. Toen heb ik die van de epplejeck gekocht en die is echt super, ligt ook prima op mijn Fries! En ik heb er al heel veel positieve reacties over gehoord :)

Die ziet inderdaad ook erg goed uit !

Pfoe lastig.. welke moet ik nu gaan kiezen he.

ja da's erg lastig inderdaad.
Ikzelf zou je echt die van epplejeck aanraden, want ik heb ervaring met de RSIH en de epplejeck deken en ik heb tot nu toe echt niks gemerkt aan de EJ deken waardoor hij onder doet voor de RSIH.
Maar is ook heel persoonlijk natuurlijk. Er zijn ook genoeg mensen die de RSIH bv. niet fijn vinden op hun paardje. als de deken van epplejeck er niet was geweest had het ook bij de RSIH gehouden, maar voor mij nu geen ander meer dan die van EJ :). Vind het fijn aan deze dekens van de RSIH en die van EJ dat je ze al niet over het hoofd hoeft aan te trekken en ik vind dat het halsstuk veel beter blijft zitten. Bij die andere dekens wat je ziet zakte bij mijn paard het halsstuk altijd naar beneden omdat dat met klittenband achter het halster vastgemaakt moest worden en bleef bij de mijne echt niet zitten. Daar heb ik nu ook geen last meer van :).

MXLISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:36

Helaas is die van epplejeck niet meer in de maat van mn pony :(

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:38

Hou er wel rekening mee, dat EJ 140 cm ruglengte heeft. Bij mt 185. Rambo heeft ook lengte maten. Dus geschikt voor korte ruggen.Voor een kort paard zoals haf is de ej in de rug veelal te lang. Of je moet de 175 nemen, maar bij koudbloeden kan dat weer te krap zijn bij borst en hals. Ook adement vermogen is van rambo zeer goed. Is dat bij ej ook zo?
Voor een hele erge excemer beschermen beide dekens niet optimaal. Dan moet je echte exceemdekens nemen die je over het hoofd trekt en ook buik geheel beschermen. Ik vind de rambo wel fijn met die verlende flappen bij staart en benen. Mijn paard heeft juist altijd last van vliegjes bij zijn benen.
Laatst bijgewerkt door intel_1x op 06-01-13 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt