Stro eten ze hier niet, te grof hooi ook niet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
assebassie schreef:Zinzi_jewel schreef:Gister een paar heel spannende uren .
Omdat hooi eten vertraagd wordt door dubbel slow net is ze met iets meee trek de weide op gegaan .
Gevreten tegen 110
En koliek gekregen .
Vandaag op paddock met hooinet
En ga maar een green guard halen voor haar
http://www.bokt.nl/markt/ad/444391/tk-g ... -zgan-full
misschien iets voor jou? geen green guard maar lijkt me ook wel een goeie
hier nog een paar
http://www.bokt.nl/markt/ad/440266/gree ... -maat-full
Janique29 schreef:Ik weet niet helemaal wat er in alle 187 pagina's voorbij is gekomen, maar ik dacht laat ik mijn ervaringen maar gewoon delen
Mijn pony is al zeker 10 jaar lang insuline resistent. In die jaren hebben we dan ook van alles geprobeerd. Zodra er ook maar iets veranderde was ze al hoefbevangen. Onderstaande hebben we geprobeerd:
- Gluco Balance: deed ze het een aantal jaar redelijk goed op. Jammer genoeg nam dit effect af en was er na een jaar of 5 helemaal geen effect meer. Ook is ze hiermee nooit helemaal beter geworden en bleef ze toch wel 10 keer per jaar terugvallen houden.
- Hooi weken: dit is altijd veel werk geweest, terwijl ze het niet bepaald lekker vond. Heb niet het idee gehad dat dit resultaat gaf.
- Podo comp: dit moest in combinatie gegeven worden met de gluco balance, maar had eigenlijk geen invloed.
- Speedie beet: vond mevrouw al snel niet meer lekker, maar ze deed het er erg goed op.
- Seniores priores: vond ze lekkerder dan de speedie beet en ook hier deed ze het erg goed op.
- Geen gras meer, alleen maar hooi. Het is zo lastig om te bepalen wat er in het gras zit, dat ze dit eigenlijk helemaal niet meer krijgt.
- Blijven bewegen!
- Natuurlijke klei in de waterbak als ontgifting: gaf geen resultaat.
- Geen preventieve wormenkuur meer geven: dit brengt haar systeem weer uit balans.
- Geen inentingen meer geven aangezien ze toch nooit meer van ons terrein af komt: dit bracht haar systeem namelijk uit balans.
En dan nu het laatst ontdekte wondermiddel:
- Marstal Hufregulator
Dat werkt zo goed! Ze zit er nu al weer een paar jaar op en sinds dien heeft ze denk ik nog maar 3 tot 5 terugvallen in een jaar. Deze worden dan uitgelokt doordat ze ontsnapt en gras eet of met extreme warmte of kou. Hierdoor is ze zo opgeknapt dat ze zelfs weer rond galoppeert en bokt en gek doet op zijn tijd
SuperRoos schreef:Ook bij Meine klinken de kenmerken erg herkenbaar..
Maar ik zeg het nogmaals, we hebben eerder paarden in het topic gehad die alle kenmerken bezaten maar niet IR waren..