Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nickeltje schreef:Shera, Wat is dat TKC97 dan voor spul?
En het paard waar ik die Sioskin voor ga proberen verdraagt geen deken of iets dergelijks, dus ik weet niet of jouw spul dan wel gebruikt zou kunnen worden?
atreyuevita schreef:TKC97 is heel agressief en werkte bij mijn paard helemaal niet jeukstillend.. ik mag van haar nu zelfs niets meer in haar manen smeren door dit spul. Ik zou eerder de anti jeuk spray gebruiken van Silverlinde, wordt ook niet zo'n rotzooi omdat het niet plakt of vettig is.
Alicia2u schreef:Ik sta voor een raadsel! Mijn nieuwe paard (heb hem nu 5 maanden) is een paar weken terug opeens gaan schuren, maar enkel aan de staart. Binnen twee dagen was al het haar van zijn kont eraf. Het gekke was dat het ontzettend slecht weer was; kouder en veel regen. Niet echt ideaal voor beesten op de wei. Na nadere inspectie ontdekte ik een aantal kleine wondjes aan de zijkant van zijn billen en anus, waar de staart langsligt. Ik heb veel gewassen met betadineshampo en er huisherstellende zalf opgesmeerd.
Het werd weer warmer en meer beesten, maar ik kon geen nieuwe tekenen van schuren ontdekken.
Deze week waren bijna alle haren teruggegroeid, de wondjes genezen en ik was blij. Maar eergisteren ontdekte ik weer nieuwe wondjes op dezelfde plek als eerst (Ik was/ben trouwens nog niet gestopt met wassen en zalf smeren) en gisteren zag ik dat hij weer geschuurd had. Het weer is weer slechter geworden en er is weer meer regen en wat kouder.
Mijn paard draagt geen deken en ook geen staartriem. Ik vraag me af waar deze wondjes vandaan komen en of ze de oorzaak zijn van de jeuk (lijkt me wel), of dat het toch zomerexzeem of steekbeesten zijn. Iemand hier ervaring mee?
petrahin schreef:Ik heb hier op 10 april jl een berichtje geplaatst dat ik met mijn arabier begonnen was met Omega 3-6-9 te gevn. Tvens ben ik al langer overgestapt op Pavo Nature's best ( hier zit geen suiker in) Ik kan jullie vertellen dat het super gaat. Zijn manen zijn nog nooit zo lang geweet en hij schuurt niet meer. Vandaar dat ik het jullie toch nog even wil melden. Ik heb nu de Omega 3-6-9- van de paardedrogist deze is een styk goedkoper en wekt dus ook prima.
Groet Petra
Kinke schreef:Aline4, ik ben het helemaal met je eens. Zolang er nog steeds geen duidelijkheid bestaat over het wel of niet erfelijk zijn vind ik ook dat je niet moet fokken met eczeempaarden. Waarom het risico nemen? En ik vind het helemaal not done als die paarden de handel in gaan.
Citaat:Gewaarborgde gehaltes
Energie (EWPa) 0,8 Eenh./kg
Energie (VEP eXp) 760 Eenh./kg
DE 11,5 MJ/kg
Verteerb. ruw eiwit 7%
Ruw eiwit 10,5%
Ruw vet 3,5%
Ruwe celstof 15%
Ruw as 7%
Suiker 2%
Totaal Zetmeel & Suiker 32%