[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:52

Dat kan ik me voorstellen - ze ziet er goed uit!
Om het 'over de rug lopen' wat effectiever aanpakken, wat balkjes neerleggen!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:45

Precies, dat is de volgende stap! *\o/*

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 15:40

Dimple schreef:

ziet er goed uit...af en toe zakt ze zelf,en schrikt daar zelf van :D Hoe kun jij nu filmen en longeren tegelijk?
Dat is mij echt nog nooit gelukt.Opa heeft meteen in de gaten dat ik met iets anders bezig ben en zet het op een bokken.. :7

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 15:49

geerke schreef:
Dimple schreef:

ziet er goed uit...af en toe zakt ze zelf,en schrikt daar zelf van :D Hoe kun jij nu filmen en longeren tegelijk?
Dat is mij echt nog nooit gelukt.Opa heeft meteen in de gaten dat ik met iets anders bezig ben en zet het op een bokken.. :7

Haha mijn oma doet dan precies het tegenover gesteld en gaat lekker stil staan. Veel makkelijker :Y)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 15:54

Hebben jullie de film al geluisterd ? Duurt iets van 55 minuten .... Ik ben erg benieuwd watvoor info jullie eruit halen !

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 16:55

Ik heb deze week de paarden voor het eerst de wei opgedaan. Alleen 's middags en dat gaat goed.
Quince is weer geschoren (door de PPID komt hij dus niet goed door zijn haar) die stond te zweten in de wei.
Hij krijgt nu zo'n 4 weken medicijnen, dus hopelijk groeit het nu niet zo snel weer aan.

Dit kwam er af:
Afbeelding

Zo ziet hij er nu uit:
Afbeelding

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 16:57

hij is knap! <3 Goed op gewicht!

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 17:15

Dank je! Ja eerder te dik :o

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 20:05

Die ziet er goed uit!

Mischien is het al eens gevraagd..maar heeft iemand ervaring met stijfheid en coordinatieproblemen bij cushing? Onze fjord {24}kan daar nogal eens last van hebben, ene dag is er niks aan de hand en de andere dag is bovenstaande erg aanwezig. Hij heeft nu ongeveer driekwart jaar pergolide en is daar al erg door opgeknapt..maar goed, nu kwamen we dit tegen..

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 20:31

Fiek ook geschoren vanavond, stond met verhoging op we wei van de hitte, smetplekken tussen zijn billen al.. Hij zat al super goed in de verharing maar het was gewoon zo enorm veel dat ik hem maar geholpen heb even.. Dan kunnen we nu hopelijk rustig aan wat met hem aan het werk zonder dat hij overhit raakt.

Mayflower, hij ziet er mooi uit zeg!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 09:11

@mayflower mooie bonte kleurenmengeling heb je daar op de grond liggen ! :D
Quince ziet er goed uit !

@elisa nee, gelukkig geen ervaring mee.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 11:58

Jeetje wat een haar komt er nog van af. Ik hoef gelukkig niet te scheren.

Geerke, de merrie loopt gewoon lekker door :D (daaraan merk ik ook dat ze zich goed voelt :j ). Ze zakt heel veel uit zichzelf (methode van longeren) maar dat krijg ik even niet voor elkaar als ik film.

Gister met rijden ook goed haar best gedaan. De buik groeit wel van het gras. Ze staan halve dagen, vanaf morgen halve dagen wei en halve dagen paddock. Dat is echt beter!

Elisa..........de coordinatieproblemen komen dan vaak uit de slapte van de spieren door de cushing, maar aangezien je al langer bezig bent met prascend/pergolide zou dat toch af moeten nemen.
Heeft hij dat altijd gehad??

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 19:28

Er is bij ons een cushingpaardje op stal HB geworden waarschijnlijk na een jaarlijkse inenting die nieuw is en een ander stofje bevat dan de entingen die we vorig jaar hadden.
Schijnt dat die enting veel problemen sowieso veroorzaakt. Ander paard kreeg een paar dagen lang een stijve nek..
Zal eens navragen wat er anders is aan deze enting . Maar sowieso gaat mijn paardje deze mooi niet krijgen..
Jullie er toevallig wat over gehoord?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 19:45

Oef...komt vaak door de stof die ze gebruiken bij de entstof, ik weet het niet met cushing maar oude paard van m'n vader kon er ook niet tegen en werdt echt een paar dagen ziek ervan met coordinatie stoornis en ook een stijve nek.

Dankje Dimple! nou wij weten het dus niet echt omdat hij al een poosje cushing had voordat wij het wisten en dit is wel iets van de afgelopen jaren. Maar vorig jaar werdt ie dus hoefbevangen en hij heeft een paar maanden niks kunnen doen waardoor zijn spieren ook afgenomen zijn. Nu zijn we vanaf januarie weer rustig bezig maar het wisselt echt per dag.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 19:53

Klopt dat symptoom had ik ook al gehoord van iemand. ..

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 19:56

Stalgenoot der paard kan ook niet tegen de enting, paard wordt heel depressief en heel moe

FjordFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:08

Ik kom even binnenvallen in dit topic met een tip. Mij fjord met cushing deed erg moeilijk met het toedienen van de medicatie. Ik heb brok, brood, brood met stroop, krentenbol, appel enz. gebruikt om de pil in te stoppen. Het ging telkens een paar dagen goed en dan weigerde ze het te eten. De stalbaas stopt nu het tablet naast de tong op de plek waar normaal het bit zit (de lagen). Er gaat een handje slobber achteraan en de pil gaat er nu al weken zonder problemen in.
:j
Ik denk dat ze op deze plek de vieze smaak van de pil niet kunnen proeven.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 21:03

tylando schreef:
Er is bij ons een cushingpaardje op stal HB geworden waarschijnlijk na een jaarlijkse inenting die nieuw is en een ander stofje bevat dan de entingen die we vorig jaar hadden.
Schijnt dat die enting veel problemen sowieso veroorzaakt. Ander paard kreeg een paar dagen lang een stijve nek..
Zal eens navragen wat er anders is aan deze enting . Maar sowieso gaat mijn paardje deze mooi niet krijgen..

mijn paard is een week of vier geleden geent,helemaal geen last.Beetje stijve nek...maar daar hebben we hooinetten voor :D .Maar ik laat niet tegen rhino enten.Alleen influenza en tetanus.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 22:36

tylando schreef:

Ging even wat fout :D Hieronder de juiste post
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 05-04-14 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 22:41

tylando schreef:

Hier ééntje 10 dagen hondsberoerd na de enting ( was met ProteqFlu...tegen griep en tetanus ) zo'n 7 jaar geleden als ik mij niet vergis...

Vorige week nog met de osteopaat over gehad...de man heeft een jaar gesukkeld met een pony na een enting tegen griep en tetanus...reguliere geneeskunde kon er niets meer mee...bij de natuurgeneeskundige ging het al niet veel beter. Tot hij via een collega gewezen werd op een product uit de usa...4 weken en pony was weer helemaal de oude ! De poown was wel niet hb, was eerder een spier-en stofwisselingsprobleem. Kan even op de naam van dat product niet meer komen, maar bij interesse, stuur mij maar pb dan vraag ik het hem volgende week !

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:17

Dimple schreef:
Ash, mijn DA geeft aan dat wanneer de waarde weer genormaliseerd is de verhoogde kans op HB niet meer aanwezig is. Ze zou nu net als ieder ander paard kans hebben op HB.
Ik durf de gok niet aan. Gister overleg gehad met DA en we doen gewoon halve dagen wei (3/4 uurtjes) en de rest paddock met een vriendin.

Oliva, ik denk dat het oude hooi weinig voeding bevat. Krijgt ze het wel onbeperkt of niet?

Douraque, wow, wat ziet hij er goed uit. Mag je trots op zijn!!! *\o/* *\o/*

Nado, gefeliciteerd!!! Worteltjestaart!! :P

Rainbow, wat een rare DA heb jij dat hij eerst de medicatie bijsteld voordat hij constateert dat het cushing is.
Hij zou van mij die pillen weer terug krijgen hoor, doei!!!!!!!!!!! :evaw:

Ik wil ze wel hebben! Ik moet nog starten met de medicatie..mij zou je er heel blij mee maken...

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:52

Ik ben gestopt met de prascend. Kreeg de indruk dat het middel erger was dan de kwaal. Heb het nu een half jaar gebruikt, maar zag geen verbetering. Mijn paard is gewoon zichzelf niet meer. Depressief, lusteloos, terwijl ze altijd zo heethoofdig en alert was. Heeft geen absurd dikke vacht, maar staat gewoon te zweten op de wei. Ga nu eerst eens kijken wat er gebeurd zonder die medicijnen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:55

RL, ik heb de tabletten niet in de aanbieding hoor. Moet je even een blz terug lezen aan Rainbow even vragen ;)

Merrie is 3 weken geleden geent en eigenlijk geen klachten ervaren, gelukkig maar. Maar is het grote verschil dan de samenstelling, merknaam of zo? Proteq Flu is dat een merknaam of bestandsdeel?

Merrie voelt zich erg goed := Was vandaag wedstrijd op stal en stalgenoot ging haar en vriendin van het land halen om in de paddock te zetten. Ze schrok van wapperend plastic (hooibalen) en ging compleet aan de kletter.............om de wedstrijdbaan heen (gelukkig hoog afgezet) Ahum............ :roll:
Begin te denken dat ik misschien kan proberen of ze met 3/4 ook af kan. Wat zeggen de kenners/ervaringsdeskundigen?? Waarde is nu 12.5.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:56

Homia, geef je haar nog wat anders erbij als provarium breeding of zo?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:09

Homiafortuna schreef:
Ik ben gestopt met de prascend. Kreeg de indruk dat het middel erger was dan de kwaal. Heb het nu een half jaar gebruikt, maar zag geen verbetering. Mijn paard is gewoon zichzelf niet meer. Depressief, lusteloos, terwijl ze altijd zo heethoofdig en alert was. Heeft geen absurd dikke vacht, maar staat gewoon te zweten op de wei. Ga nu eerst eens kijken wat er gebeurd zonder die medicijnen.

En je gaf 1mg toch ? Misschien dat dat net wat teveel was ?? Geen idee hoor.