Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
einafets schreef:Hallo,
ze krijgt hooi en liep in een paradise paddock met andere tinkers. Op de track zelf stond (bijna) geen gras en af en toe mochten ze de weide in. Ze kreeg geen bijvoedig en stond eigenlijk een beetje te dik.Ze staan wel dicht bij het bos en er waren altijd veel muggetjes. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ze ontzettend geïrriteerd was na het ontwormen en vaccineren. Ze is zeer, zeg maar hypergevoelig voor vaccinaties. Ze komt zot als je haar moet prikken...
Ik heb nu een homeopathische da laten komen en die zegt dat haar darmflora helemaal niet ok is en dat het paard teveel gifstoffen in haar lichaam heeft, waardoor ze zo gevoelig reageert op muggeprikjes... Ze krijgt nu zinksuppl en knoflookpoeder. Ze moet ook omega3 olie nemen, maar die vindt ze vies ( ruikt ook naar vis..)
Sedert september staat ze op een andere plek, door omstandigheden ... zoals steeds zeker. Daar is nu oud raaigras dat niet meer gehooid is. Ze krijgt momenteel mooi droog hooi (langesteel) en af en toe stro. De weide wordt steeds strontvrij gemaakt om de 2 dagen. Het werk is nu ook minder, de piste is nog niet af en ontzettend modderig ;-( en de weide tjah is eigenlijk ook aan 't gaan ... zoals overal zeker. Ze staat in een inloopstal samen met nog een tinker en een koudbloed...
einafets schreef:@ellepel,
hoe reinig je je paardje best??
ellepel schreef:einafets schreef:@ellepel,
hoe reinig je je paardje best??
geen flauw idee![]()
de een zegt dat je dan met een middel als drainage compositum kunt doen...heb ik wel gebruikt en heb daar wel positief resultaat van gezien.
een ander zegt dat je het "fabriekje"van het paard moet aanpakken,dus de darmen..met een goede probiotica en een goed dieet.
weer een ander zweert bij een osteopaat(heb ik gedaan,maar die komt er bij appie nooit meer bij,slechte ervaringen mee)
ik heb echt geen idee, er zijn zoveel middeltjes en middelen die als reinigend worden bestempeld.
ik heb bij appie ontzettend veel geprobeerd en afgezien van een wat mooiere vacht of betere mest zit zijn zomereczeem er nog steeds
Dustinlover schreef:Hallo beste mensen,
Ik heb in dit topic al eens eerder gezeten met mijn amerikaans merrietje Empty die enkele weken na het scheren haar manenkam en lichaam helemaal kapot beet. Dit is helemaal genezen.
Nu zet ik sinds gisteren avond mijn hengst binnen op stal welke ik nu 1,5 maand heb ongeveer en kom ik vanochtend in stal is zijn hele staart ala pleeborstel.. Hij schuurt de rechterkant van zijn staart tot bloedens toe en het voelt ook heel plakkerig aan.. Als ik eraan wil komen dan doet het hem ook echt zeer.. Ik heb geen foto of iets maar misschien weten jullie wat het kan zijn? In de weide staat één paal waar hij zich aan zou kunnen hebben schuren maar toen zag ik er niks aan of de paal stond te laag...
Dustinlover schreef:Hallo beste mensen,
Ik heb in dit topic al eens eerder gezeten met mijn amerikaans merrietje Empty die enkele weken na het scheren haar manenkam en lichaam helemaal kapot beet. Dit is helemaal genezen.
Nu zet ik sinds gisteren avond mijn hengst binnen op stal welke ik nu 1,5 maand heb ongeveer en kom ik vanochtend in stal is zijn hele staart ala pleeborstel.. Hij schuurt de rechterkant van zijn staart tot bloedens toe en het voelt ook heel plakkerig aan.. Als ik eraan wil komen dan doet het hem ook echt zeer.. Ik heb geen foto of iets maar misschien weten jullie wat het kan zijn? In de weide staat één paal waar hij zich aan zou kunnen hebben schuren maar toen zag ik er niks aan of de paal stond te laag...
Mi_Amore schreef:Iemand een idee voor mijn 'probleem'?
Mijn paard heeft dit jaar niet geschuurd (jeej) maar is wel een stuk manen kwijt...
De hals van de deken plooit op 1 punt samen waardoor de manen verstikken vermoed ik.
Zou het helpen om de plakker van de RSIH op die plaats niet vast te maken?
Of moet ik de hals gaan inkorten?
Zo zonde namelijk, een gat in die manen door een deken
amyz schreef:Moet wel zeggen dat mijn ervaring met pavo is dat ze ervan gaan schuren...maar wellicht is dat soort-gebonden. heb er wel al meerderen over gehoord, maar wil zeker niet beweren dat pavo per definitie slecht is hoorMaar goed, misschien iets om te bekijken?