[INFO] Cushing/PPID deel 2.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 13:24

Kijk de PPID film van BI even op YouTube. Is best gedetailleerd over wat er loos is qua stofjes.

Ik vraag me wel af of het verstandig is om zo te experimenteren als je weinig achtergrondkennis hebt.

lailapri

Re: [CENTRAAL] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:54

Tja als mijn dierenarts al aangeeft dat ze nog lang niet alles weten en steeds weer nieuwe dingen ontdekken... misschien lijdt het tot niets maar misschien ook wel tot iets moois of ertussen in. Ik wil het ieder geval uitzoeken.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:57

lailapri schreef:
Tja als mijn dierenarts al aangeeft dat ze nog lang niet alles weten en steeds weer nieuwe dingen ontdekken... misschien lijdt het tot niets maar misschien ook wel tot iets moois of ertussen in. Ik wil het ieder geval uitzoeken.

Dat denk ik ook. Zonder experiment geen nieuwe dingen.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:49

Maar eerst uitzoeken voor er überhaupt een naald geprikt wordt in de pony.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 20:00

Wij hebben onze pony vandaag in laten slapen na vele jaren. Ze heeft nog heerlijk genoten van haar laatste weideseizoen, maar ze kwam niet meer goed uit de stal. Naast haar andere stapeltje problemen hebben we dus besloten dat het genoeg voor haar was.

Wij gebruikten geen Pracend, maar gebruiken een homopatisch medicijn. Deze hebben we nu nog over. Mocht iemand het willen hebben, laat het even weten. En ja mensen ik weet dat vele van jullie het kwakzalverij vinden, dan hoef je voor mij niet te reageren.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 20:02

Sterkte met het verlies met je pony.
Hoe oud is ze geworden?

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 20:19

cynthiar schreef:
Hoe oud is ze geworden?

28 jaar, dus daar mogen we zeker niet over klagen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 22:04

Wat voor medicijn is t, Moonlght? Ik ben wel benieuwd (en geinterresseerd)

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 22:11

Sterkte Moonlight!

Ik ben ook geïnteresseerd in het homeopathische middel. Kun je er meer over vertellen?

Ankje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 22:18

Hier geen cushing paard maar wel benieuwd naar de medicatie moonlight. Heel veel sterkte nog

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 23:27

Moonlight17 schreef:
cynthiar schreef:
Hoe oud is ze geworden?

28 jaar, dus daar mogen we zeker niet over klagen.

Dat is een mooie leeftijd, een hoop paarden halen dat tegenwoordig niet.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 08:56

Ik denk juist dat ze tegenwoordig veel ouder worden. Vroeger moesten ze veel harder werken en als ze daar te oud voor werden, werden ze gedood. Er zijn nu ook veel meer medicijnen voor paarden om ze langer in leven te houden

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 09:57

Wil het eventueel in PB wel vertellen, zodat de niet geïnteresseerde hier er geen last van hebben. Ik heb al 2 bokkers per PB beantwoord. Ik ga even kijken hoeveel we nog hebben etc., voor we het gaan verdelen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 10:01

Sterkte met het verlies van je paardje. Heel mooie leeftijd, maar toch altijd te vroeg als je je maatje moet afgeven :(:)

Ik wil ook graag weten wat de homeopathie is.
Heb zelf iets langer dan een jaar Cush X van Hilton Herbs gegeven destijds, op plantenbasis dus. En heeft toch een behoorlijke tijd goed gewerkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:34

Moonlight17 schreef:
Wil het eventueel in PB wel vertellen, zodat de niet geïnteresseerde hier er geen last van hebben. Ik heb al 2 bokkers per PB beantwoord. Ik ga even kijken hoeveel we nog hebben etc., voor we het gaan verdelen.

Hoezo niet geïnteresseerden? Die slaan het dan toch gewoon even over? Mijn paarden zijn er al even niet meer, maar ik ben ook nog steeds benieuwd naar nieuwe ontwikkelingen, vooral als er dus een ander werkend medicijn blijkt te zijn tegen PPID.

Veel sterkte met het verlies.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:36

tine10 schreef:
Ik denk juist dat ze tegenwoordig veel ouder worden. Vroeger moesten ze veel harder werken en als ze daar te oud voor werden, werden ze gedood. Er zijn nu ook veel meer medicijnen voor paarden om ze langer in leven te houden

Ik heb gehoord van Utrecht dat de gemiddelde leeftijd van kwpners op 8 of 9 jaar ligt.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:46

cynthiar schreef:
tine10 schreef:

Ik heb gehoord van Utrecht dat de gemiddelde leeftijd van kwpners op 8 of 9 jaar ligt.

Dat klopt ook wel ongeveer. Dat betekent namelijk dat de meeste kwpn'ers zo'n 20 tot 25 jaar worden. De gemiddelde leeftijd is namelijk niet hetzelfde als de gemiddelde sterfleeftijd. Er is ongeveer 10% uitval tot 6 maanden (ik weet niet zeker of dit vanaf geboorte is of 3 maanden voor geboorte) en dan nog eens minimaal 10% uitval tot 3 jaar. Daardoor zijn er dus relatief veel dieren van die leeftijd. Daarnaast valt er tot 20 jaar ook nog wel wat uit en er zijn (bij een gelijkblijvende populatie) niet meer oudere dieren dan jongere dieren, dus je mag de gemiddelde leeftijd sowieso minimaal verdubbelen voor de sterfleeftijd.

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:10

Veel sterkte met het verlies.

Wat betreft mijn diarree pony. Sinds vrijdag geen vieze staart meer gehad. Wel nog diarree maar denk dat het aantal keren mesten gewoon lager lag. Zondag zijn ze een hele dag binnen gebleven door het slechte weer dus hij heeft de hele dag hooi gehad.

Gisteren zag ik tot mijn verbazing een mest hoopje wat toch al iets minder op vlaai leek. Kom ik net toe lijkt het of het plots weer erger is. Door een misverstand met de staleigenaar is ook het voer mis gegeven gisteren zou dat nu daar aan liggen of . ...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:17

Ja daar kan het ook aan liggen als je paard er gevoelig voor is.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 17:19

Wat fijn Idifix. Wat heb je nu precies aangepast dat de diarree weg is?

Waar ik naar benieuwd ben is of die andere behandelmethoden ook invloed hebben op de labwaardenh van PPID. Heb jij daar ook informatie over Moonlight?

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 17:49

Sterkte Moonlight17!
Ook ik ben benieuwd naar het middel en de effecten die je zag. Altijd goed om open te staan voor andere mogelijkheden.

Mijn paard krijgt nu 1,5 maand prascend en lijkt weer normale eetlust te hebben.
Ze knapt er goed van op en is onder het zadel weer lekker fanatiek. Geeft goede hoop :)

Hoeveel wisseling zien jullie in de eetlust?
Aangezien mijn paard nooit echt een goede eter is geweest vrees ik daar het meest voor.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 18:00

Ethelate schreef:
Hoeveel wisseling zien jullie in de eetlust?
Aangezien mijn paard nooit echt een goede eter is geweest vrees ik daar het meest voor.

Hier ene merrie niks abnormaal wat betreft eetlust. Vreet nog steeds alles wat los en vast zit. :D
Andere merrie eet met korte periodes enkel hooi en gras en laat de brokjes liggen. Dit is het enige verschil met vroeger wat ik hier merk wat betreft eetlust.
Staan beide al jaren op prascend.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 19:10

Mijn merrie van 34 eet als een dokwerker.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 20:29

De mijne heeft altijd honger. Nog geen medicatie. Momenteel doet ze eigenlijk heel goed. Geen zere hoeven goed eten en alert niet mager en niet vet. Geen jeuk vacht zit er mooi op alleen hoofd wat rommelig maar die regent altijd nat. Ze heeft zo haar ritueeltjes over de dag heen en als je daar geen rekening mee houdt laat ze zich horen hahah

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 20:51

Ben op vakantie in het midden oosten denk ik vraag het hier eens in de apotheek maar helaas ook geen pergolide verkrijgbaar :(