Ik kom hier even gluren hoor.
Mijn pony is bij mij uhhh, erg fit geworden en ipv schraal is hij nu te dik.
Hij heeft een slowfeeder met 3x3 maas, en zijn voer is niet bijzonder.
Hij krijgt metazoa, vitamine E, 5 gram magnesiumcitraat en biotine.
Daarbij 2x een handje haverschilpellets met zeer laag in suiker/zetmeel en maximaal 100 gram pavo speedibeet voor zijn supplementen.
De laatste is ook wel een moetje, ook ivm de methionine die erin zit voor zijn hoeven.
Hij eet ook niet heel veel hooi, ik weeg het af en zonodig mix ik er stro door.
Met de voerbeurten krijgt hij een handje kuil, maar dat zou hem niet zo dik moeten maken, met name het gras is de killer geweest, maar erg opschieten doet het nu niet.
Overigens geef ik metazoa omdat ik tot nu toe nog geen andere heb waar hij het fijn op doet, vooral erg exploderen, en dan nog kan ik maar 1/3 geven.
Ik heb pavo vital, vitalbix en ursonne premium getest, maar allen niet langer als een paar dagen omdat hij finaal ontplofte.
Ik ken glucobalance maar dat vind ik erg duur, ik zag via google dat ze in de uk chroom gebruiken als supplement bij IR en overgewicht.
Ca 5 mg per dag zit daar in.
Nu zitten er in humane capsules 200 mg, dus dat hoeft niet duur uit te pakken.
Ik wil nu chroom capsules openen en mengen met wat magnesiumcitraat in verhouding, want 1/20ste van een capsule werkt natuurlijk niet.
Dit wil ik gaan proberen, en kijken of dat verschil maakt.
Zijn er meer die dat geprobeerd hebben?
Het is best de moeite, qua kosten is het al helemaal niet duur.
Overigens is hij verder topfit en oogt niet of hij cushing heeft, ook geen extreme vetophopingen maar hij is gewoon echt te dik.
Daar wil ik dus echt wat aan doen, dit wil ik niet.