appie eet het niet,(heeft een gevoelige maag en is daardoor kieskeurig in wat hij eten wil)en ik heb eigenlijk ook het idee dat het niet zoveel doet.
ik heb in elk geval bij hem in het verleden nooit gemerkt dat hij minder jeuk had
het zou het bloed reinigen,maar het lichaam zorgt er eigenlijk zelf wel voor dat het bloed gereinigd word.
wat ik wel weet van knoflook is dat als je veel geeftr dit niet gezond zou zijn.
wat ik hele goede info vind over knoflook is dit:
Citaat:
Knoflook en zijn ongewenste bijwerkingen
Te veel knoflook ( 3 tenen knoflook of meer per maaltijd ,dit geldt voor mensen) kan maagklachten teweegbrengen, schade opleveren aan de darmflora of de rode bloedcellen opname van voedingsstoffen in de darmen remmen en de leverfunctie verminderen. Zuivere knoflookolie is zelf toxisch! Knoflook dient ook met mate gebruikt te worden bij zwangerschappen en maagzweren. Voor mensen die anemie hebben ( bloedarmoede ) wordt knoflook gebruiken intraden. Het zou de genezing van anemie vertragen. Door het feit dat knoflook de bloedstollingtijd verhoogt is het aan te raden om met het gebruik van knoflookpreparaten te stoppen als men binnenkort een operatie moet ondergaan.
maar aan de andere kant is het ook weer gezond:
Citaat:
Daarnaast is knoflook goed voor:
Bloeddrukverlagend: Knoflook bevat hoge concentraties actieve organische zwavelverbindingen welke een bloeddrukverlagende eigenschappen hebben.
Bacteriële infecties: Knoflook zou helpen tegen streptokokken welke ettering en ontstekingen veroorzaken.
Hart en vaatziekten: Knoflook schijnt een goede bestrijding te zijn tegen aderverkalking, hypertensie, trombose, embolie, bloedstolsels, ...
Virale infecties: Het regelmatig eten van knoflook zou je beter wapenen tegen virale infecties zoals keelontstekingen, verkoudheden en griep.
Spijsvertering: Knoflook zou ook een positieve invloed hebben op onze spijsvertering. Het opgeblazen gevoel, braken, misselijkheid, gisting in de darmen zou door het eten van knoflook onderdrukt worden.
Ontwormen: extracten van knoflook worden gebruikt tegen bijvoorbeeld aarsmaden.
ik denk zelf eigenlijk dat in die gevallen waarin blijkt dat knoflook jeuk wegneemt het paard misschien wel een van bovengenoemde klachten heeft en knoflook dit dus verbeterd?
eigenlijk zou je dat paard wat knoflook krijgt er mee moeten laten stoppen en kijken na 3 weken wat het verschil is
ik doe dat wel met supplementen, ik geef het een periode en dan stop ik er mee,dat word ook aangeraden trouwens.
soms merk ik duidelijk dat de vacht minder word of de conditie, en soms zie ik geen verschil..dan weet ik dat het bij appie niks doet