[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

koetjeboe

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:37

MSophie:

Ja ik heb alleen het probleem dat als ik een maat groter neem.
Dat ze de staart niet goed kan op tillen, omdat door de uierlap de stof boven de startflap strak over de staart wordt getrokken.
En Daantje heeft weinig kracht in de staart.
Ik dat dit probleem namelijk ook bij de everline, die was ook wat groter.

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:50

ohh ja ok, nee de maat is wel goed.. sophie heeft de zeikanten wat lekker van de deken dat vind ik fijner.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:51

MSophie schreef:
ohh ja ok, nee de maat is wel goed.. sophie heeft de zeikanten wat lekker van de deken dat vind ik fijner.

Ja die zijkanten haddenvan mij ook wel iets langer gemogen, nu lijkt het of het een beetje trekt bij de achterbenen.
Maar ja het is het een of het ander.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 16:05

@ellepel : we'll keep you informed !

@pelryo : de gel die in de doos cavalesse zat.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 17:29

koetjeboe, de maat lijkt me wel goed zo. De deken lijkt wel oranje???
die uierlap heb je idd niets aan.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 18:26

Kinke schreef:
koetjeboe, de maat lijkt me wel goed zo. De deken lijkt wel oranje???
die uierlap heb je idd niets aan.

Hij is een beetje rood bruin, terra cotta of hoe noemen ze dat

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 20:47

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 20:54

IndianaJones schreef:
hoi hoi was ik even weer :D

kan ik toch het internet adres niet weer vinden van de Belgische winkel waar ze die Rambo Sweet Itch voor ongeveer 135 euro verkopen...weten jullie nog?

Tijdens zoektocht kwam ik ook deze tegen in Duitsland! Kennen jullie deze???

http://www.loesdau.de/websale7/Fliegend ... 7d#product

met halsdeken en soortgelijke "hoody" als de Rambo

http://www.loesdau.de/websale7/Halsteil ... 7d#product

Tesamen...79 euro ofzo!!!

Iemand ervaring hier mee????

Bedoelde je deze: http://www.paardenwinkel.be/producten/p ... zeem_deken is nu namelijk wel duurder geworden.

Andere tip http://www.ej.nl en dan naar de winkel in drachten gaan, krijg je namelijk 15% korting....

Ik heb net een hele partij op bestelling uit Engeland gehaald...maar dan moet je langer geduld hebben....en het eczeem seizoen is nu wel echt aan de gang.... :o

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 21:00

bij EJ 15% korting??? Waar staat dat??? Ik wilde er afgelopen week nog heen maar dacht "ach daar ook 162 euro ofzo, kan ik beter daar in Belgie bestellen. Zag inderdaad dat ze daar ook al duurder zijn, grrrr

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 21:01

IndianaJones schreef:
bij EJ 15% korting??? Waar staat dat??? Ik wilde er afgelopen week nog heen maar dacht "ach daar ook 162 euro ofzo, kan ik beter daar in Belgie bestellen. Zag inderdaad dat ze daar ook al duurder zijn, grrrr

In de winkel in Drachten is het hele asortiment 15% korting...ik zou van te voren wel even bellen, want het kan zijn dat hij uit een ander filiaal moet komen.... *D

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 21:04

super bedankt voor de tip!!!!
Ga morgenvroeg direct bellen!!! :D

Zit ik alleen nog met de maat...ik heb van m'n Pagony Eczema een 185 (wil nog net, maar wel wat "strak" overal) en een 195 (stukken wijder).
Welke zou ik nou toch moeten doen, grrrr...de 190 of 195 van Rambo ?!?!?!?!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 21:06

we hebben men pony haar deken gemaakt (zaten hoop gaten in)en ze heeft het nu overdag op, snachts staat ze in een helemaal dichte stal

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 21:07

Yesta's deken leek eerst ook te strak. Maar toen ze hem een poosje aan had zat hij weer goed! Rekte dus blijkbaar wat uit ;)
zou dus liever de wat kleinere nemen!
Als hij lubbert dan komen de vliegen misschien onder dat "buideltje' :P

groetjes

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 21:33

lijkt me wel dat met de rambo deken, het regenwater er meer in trekt dan de pagony. ik wil mijn paard niet met regen buiten hebben, maar de boer die dr binnen moet zetten doet dat niet altijd. wordt ie dan te koud/zwaar?

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 11:53

Mijn pony wordt agressief als ik de buikflap om do, of eraan zit.
Iemand enig idee waar dit op kan duiden. Hij zit echt niet bepaald super strak ofzo
Zij die nog nooit een oor in d'r nek deed of beet, heeft vandaag met d'r oren in de nek mij willen bijten (overigens niet echt gebeten hóór, was net op tijd)

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 12:09

CarolShadow schreef:
Iemand enig idee waar dit op kan duiden. Hij zit echt niet bepaald super strak ofzo
Zij die nog nooit een oor in d'r nek deed of beet, heeft vandaag met d'r oren in de nek mij willen bijten (overigens niet echt gebeten hóór, was net op tijd)

Mijn pony (ruintje) doet dat ook... Niet bijten maar wordt wel boos als ik aan de buikflap zit. Komt vaak doordat ik dan met achterste singel te dicht bij zijn koker zit... Misschien zit jij te dicht bij haar uiers? Of heeft ze misschien ergens wondjes of drukkingen?

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 13:40

Zag van de week wel dat ze een heel iniminie plekje heeft onderaan net achter haar achterbenen dat stuk, waar normaal de singel zit. Was in mijn inzicht ene te verwaarlozen stukje.
Misschien morgen maar eens nader haar buik onderzoeken.

Ook heeft ze sinds enkele dagen met poetsen, zodra ik bij d'r flanken kom, dat ze dan wat terugdeinst.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 14:17

IndianaJones schreef:
hoi hoi was ik even weer :D

kan ik toch het internet adres niet weer vinden van de Belgische winkel waar ze die Rambo Sweet Itch voor ongeveer 135 euro verkopen...weten jullie nog?

Tijdens zoektocht kwam ik ook deze tegen in Duitsland! Kennen jullie deze???

http://www.loesdau.de/websale7/Fliegend ... 7d#product

met halsdeken en soortgelijke "hoody" als de Rambo

http://www.loesdau.de/websale7/Halsteil ... 7d#product

Tesamen...79 euro ofzo!!!

Iemand ervaring hier mee????

Bij Agradi heb je een zelfde soort deken, klik.. Het deken is nu in de aanbieding voor 59,95. Als Senna het bij hogere temperaturen echt warm gaat krijgen onder de Rambo, koop ik die er misschien wel bij.

Mijn oude instructrice heeft mij ooit is de tip gegeven om iedere dag een teentje knoflook te geven aan mijn paard. Je paard gaat dan echt naar knoflook stinken en heeft dan veel minder last van vliegen. Weet iemand of dit niet slecht is voor paarden?

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 15:05

dank je Cuubje voor de tip! *D

Ik ben naar Drachten gesjeesd ;) en heb de Rambo Sweet Itch Hoody (met vliegenmasker!!!!) bij Epplejeck gehaald, 138 euro!! Ik blij blij! Vanaaf passen!!

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 15:27

mijn pony heeft geschuurd toen het hier van de week zo geregend heeft:( podver zeg baal wel, dus geen deken meer af hier want dat werkt dus niet..
gelukkig heb ik nu een goede regendeken die ik op kan doen, en denk dat die van de week ook wel veel op zou gaan met al die regen die ze voorspellen

wat doen jullie met de regen ? op of af ?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 15:33

CarolShadow schreef:

zit er een gesp op haar rug of schoft?
kan zijn dat die daar net wat teveel druk geeft.
ook even kijken of misschien dat flapje tussen de voorbenen misschien net strak komt te zitten als je de buikflap om doet?
weet zo niet welke deken jij hebt??

ik heb de elastieken van ap zijn buikflap wat losser gedaan.
zag toch wel een afdrukje in zijn vacht staan en had zo het idee dat dat bij hem misschien ook niet fijn zou voelen?

msophie:
deken op laten.

ik heb met mijn stalhoudster nu afgesproken dat als het erg regent appie naar binnen gaat.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 16:08

hier blijft ie gewoon op , of het moet echt een week continu stormen en de regen met bakken uit de hemel storten

knoflook..an helpen, maar er zijn ook paarden die er jeukerig op reageren ...dus opletten als je besluit te voeren :j

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 16:22

[/quote]
msophie:
deken op laten.

ik heb met mijn stalhoudster nu afgesproken dat als het erg regent appie naar binnen gaat.[/quote]

mijn pony kan niet naar binnen (geen stallen enkel en alleen wei)en daarbij kan niemand anders mijn pony pakken omdat ze zich gewoonweg niet laat pakken.
maar voortaan doe ik gewoon als ik denk dat het maar iets gaat regenen de deken op.. en anders rijd ik met de auto naar de wei onder werktijd dat mag gelukkig wel:)

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 18:13

Senna staat overdag op het land en 's nachts op stal. Ik laat haar gewoon staan als het regent en gewoon met haar eczeemdeken. 'S avonds als ze weer op stal gaat en haar deken is nog erg nat dan krijgt ze haar reservedeken om zodat de andere kan drogen.
Ik ga denk ik ook een keer klitwortel uitproberen. Iemand bij mij op stal was daar erg tevreden over.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 18:19

heb ik ook wel geprobeerd.kliwortel is een middel tegen roos he?
het weekt het bovenste laagje van de huid weg.
tevens werkt het jeukstillend.
wel uitkijken met open plekjes want er zit alcohol in en dat kan flink prikken