MarliesV schreef:Ja smeren moet je toch, als je de oorzaak van de jeuk kan vinden, aanpakken van binnenuit.
Hier is het hoofdschuren/oren schuren vooral afgenomen na Puur druppels en sinds ze van het gras af is.
Hoe strak zit de kap? Ik heb een Shires en een van Divoza, beide laat ze zitten. Maar misschien meer geluk als wijsheid?
Druppels, poeders etc neemt hij niet. Laat het gewoon staan of spuugt het uit. Staat op kaal land, met hooi dus ook hoeveelheid suikers lijkt laag. Hals is ook zacht/soepel.
Smeren doe ik wel, maar lijkt nog weinig te doen.
Kap zit met klittenband vast, strak maar niet te, zodat hij nog kan eten.
Slmt9 schreef:marleen_88 schreef:Is er een vliegenkap die blijft zitten door schuren? Hij schuurt met zijn hoofd rustig tegen een paal, een ander paard of zijn eigen been.
Heb een Bucas en Shire gehad, zonder resultaat nu een Lemieux, maar die blijft dus ook niet zitten.
En dus toch iets tegen de jeuk erop smeren..
Hier blijven de lycra maskers als enige zitten met schuren. Een enkele keer gaat die wel af. Hier is de jeuk ook afgenomen met de druppels van Puur.
Lycra, daar ga ik naar kijken.
Lumi schreef:marleen_88 schreef:Mijne schuurt sinds 2 dagen zijn hoofd, onder zijn voorpluk open. Dit heb ik nog nooit bij hem gezien. Het petje aan eczeemdeken laat hij niet zitten en ook vliegenkap ligt er meer naast dan op.
Iemand tips?
Halster over de kap is hier de oplossing voor kappen die er steeds naast liggen
Werkt helaas ook niet. Die gooit hij ook af.