Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Breghje schreef:10tje2:Ik heb me suf gezocht, maar er is gewoon echt niks te vinden zover ik kan zien zonder meuk.... niet te geloven eigenlijk, maar dat kwam ik dus met voer ook tegen. Ze krijgt alles Marstall exceem muesli omdat daar het minste inzit. Mocht je er eentje weten of tegen komen hoor ik het heeeeel erg graag!! uiteraard zoek ik zelf ook nog verder.![]()
D
Breghje schreef:Na! Da aan de foon gehad, gelijk weer een stuk wijzer. Er hoeft geen allround in (duhuh, komt ie nou mee) want alleen de sel/vitE waren tekort. Máááár wat ze op de plank hadden staan was wel een goede.. Jahaa dat geloof ik...![]()
Omdat we eigenlijk geen referentiekader hebben, is het de planning dat ik het iets van een maand/anderhalve maand ofzo voer, en dan kijken watskebeurt. Daarna stoppen, en opnieuw kijken watskebeurt, zodat ik dan wél een referentiekader heb.
Blijkt er veel verschil in te zitten en valt ze na bv nog een kuur weer terug, kan het zijn dat er A te weinig selenium in het voer zit, of B ze een verhoogde behoefte heeft. In beide gevallen zou ik dan kunnen kiezen om altijd een sup te geven, en dan wordt het de Chevivit, die is makkelijk te doseren, en zelfs om de dag te geven als ik bang zou zijn voor overdosering.
...
10tje2 schreef:Breghje schreef:Na! Da aan de foon gehad, gelijk weer een stuk wijzer. Er hoeft geen allround in (duhuh, komt ie nou mee) want alleen de sel/vitE waren tekort. Máááár wat ze op de plank hadden staan was wel een goede.. Jahaa dat geloof ik...![]()
Omdat we eigenlijk geen referentiekader hebben, is het de planning dat ik het iets van een maand/anderhalve maand ofzo voer, en dan kijken watskebeurt. Daarna stoppen, en opnieuw kijken watskebeurt, zodat ik dan wél een referentiekader heb.
Blijkt er veel verschil in te zitten en valt ze na bv nog een kuur weer terug, kan het zijn dat er A te weinig selenium in het voer zit, of B ze een verhoogde behoefte heeft. In beide gevallen zou ik dan kunnen kiezen om altijd een sup te geven, en dan wordt het de Chevivit, die is makkelijk te doseren, en zelfs om de dag te geven als ik bang zou zijn voor overdosering.
...
Gelukkig! Alleen vitamine E en selenium. Dat is in elk geval geen probleem om te supplementeren.
Waar ik wel erg benieuwd naar ben is dat wat de dierenarts "op de plank" heeft staan. Zou je dat willen navragen voor mij a.u.b? Merknaam en vooral ook de bestanddelen natuurlijk. Dat laatstse kan ik zelf anders ook wel nagaan. Alvast bedankt he!
Kiim schreef:Helluup
Ik zoek goede aanvullende voeding, maar rekeninghoudend met het eczeem van pony.
Jullie hier goede tips?
(even een stukje gekopierd)
Ik heb 1 eczemer, die het momenteel heel goed doet. Ze loopt al 2 weken zonder eczeemdeken en schuurt niet meer en dat wil ik graag zo houden is ook de reden waarom ik niet zomaar iets wil gaan proberen.
Ik wil het liefst voer wat niet hap slik weg is (muesli?), waar wel de nodige vitamines is zitten maar waar geen haver oid in zit want dan gaan ze stuiteren .
Kiim schreef:Helluup
Ik zoek goede aanvullende voeding, maar rekeninghoudend met het eczeem van pony.
Jullie hier goede tips?
(even een stukje gekopierd)
Ik heb 1 eczemer, die het momenteel heel goed doet. Ze loopt al 2 weken zonder eczeemdeken en schuurt niet meer en dat wil ik graag zo houden is ook de reden waarom ik niet zomaar iets wil gaan proberen.
Ik wil het liefst voer wat niet hap slik weg is (muesli?), waar wel de nodige vitamines is zitten maar waar geen haver oid in zit want dan gaan ze stuiteren .