Horseware schreef:Petra dat ziet er meer uit als vasculitis dan als “gewone” mok
En dit houdt in?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
petravdmeerx schreef:Horseware schreef:Petra dat ziet er meer uit als vasculitis dan als “gewone” mok
En dit houdt in?
petravdmeerx schreef:Hoe wordt dit vaak behandeld dan?
Horseware schreef:petravdmeerx schreef:Hoe wordt dit vaak behandeld dan?
Normaal gesproken met het been 100% uv wetend afdekken, prednison en soms antibiotica erbij tegen secundaire infecties. Er is echter nog een methode die werkt met een speciale manier van wassen, maar dat is zo 1 2 3 niet uit te leggen.
De volledige naam is Leukocytoclastic Pastern Vasculitis, mocht je willen googelen. Hier op bokt is er ook wel wat over te vinden.
Horseware schreef:Nouvel: ja er is een andere optie die puur topicaal is. Het is een vrij agressieve manier van wassen en is door professor Knottenbelt uitgevonden. Hier in Nederland is het nog amper bekend; doordat ik met deze methode 3 paarden behandeld heb en alle 3 volledig vasculitis vrij gekregen heb is mijn eigen kliniek (Paardenkliniek Wapenveld) dit sinds kort ook gaan toepassen
Nouvel schreef:Horseware schreef:Nouvel: ja er is een andere optie die puur topicaal is. Het is een vrij agressieve manier van wassen en is door professor Knottenbelt uitgevonden. Hier in Nederland is het nog amper bekend; doordat ik met deze methode 3 paarden behandeld heb en alle 3 volledig vasculitis vrij gekregen heb is mijn eigen kliniek (Paardenkliniek Wapenveld) dit sinds kort ook gaan toepassen
Oké, ik zal me eens gaan inlezen op internet wat vasculitis nu precies inhoudt, maar met jouw beschrijving lijkt het er wel verdacht veel op...
Verhogen van de weerstand en op peil houden is geen garantie dat het weg blijft?
Het kan altijd zomaar terug blijven komen?
En verschillende zalven e.d.?
Nouvel schreef:Horseware schreef:Nouvel: ja er is een andere optie die puur topicaal is. Het is een vrij agressieve manier van wassen en is door professor Knottenbelt uitgevonden. Hier in Nederland is het nog amper bekend; doordat ik met deze methode 3 paarden behandeld heb en alle 3 volledig vasculitis vrij gekregen heb is mijn eigen kliniek (Paardenkliniek Wapenveld) dit sinds kort ook gaan toepassen
Oké, ik zal me eens gaan inlezen op internet wat vasculitis nu precies inhoudt, maar met jouw beschrijving lijkt het er wel verdacht veel op...
Verhogen van de weerstand en op peil houden is geen garantie dat het weg blijft?
Het kan altijd zomaar terug blijven komen?
En verschillende zalven e.d.?
Gimme_Spurs schreef:Vraagje nog: mok is onder controle, maw, het wordt niet erger. Maar er zitten nog wel korstjes, Ik heb het idee dat deze korstjes niet meer echt vastzitten. Nu is Joy natuurlijk net uit de kliniek en ik wil niet al teveel meer aan haar frunniken. Ik ben weer begonnen met sudo smeren. Moet ik proberen om de korstjes eraf te halen? 10 December gaat ze weer op de paddock en dan de nattigheid weer in (echt helemaal droog zal die paddock niet zijn). Hoe voorkom ik dat het dan erger wordt weer?
emilyslaluna schreef:Ik gebruikte gewoon een normale bandage. Het was wat mijn DA adviseerde. Het heeft goed gewerkt, maar ik snap dat niet iedereen dat aandurft.
PanamaD schreef:emilyslaluna schreef:Ik gebruikte gewoon een normale bandage. Het was wat mijn DA adviseerde. Het heeft goed gewerkt, maar ik snap dat niet iedereen dat aandurft.
Bij een stalbandage heb je een onderlap nodig. Hier ga je al fout.
Gimme, idd niet slim om te doen. Dikke laag sudo werkt ook goed. Dan zijn de korsten week en kan je het eraf halen door rondjes te bewegen op de korsten