Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mirgino schreef:gisteren zijn er wat dingen uitgesloten
op stal met hooi en stond daar al erg te bewegen
hij stond in een donkere stal en daaruit direct in de felle buitenzon , geen reactie
op de paddock en ook daar af en toe een gooi en schuin hoofd
we zijn gaan logeren binnen en na paar min ging hij zijn hoofd kantelen
de arts mocht niet tussen de oren voelen
foto`s maken van de laatste hals wervels en de plek tussen de oren waar de aanhechting van de banden zitten ook dat is goed
er werd even gedacht dat hij moeite had met dragen van zijn hoofd,dan had daar op de voorste wervel artrose moeten zitten zoals op het skelet in de bespreek ruimte
en een echo van de hals en tussen de oren gemaakt , ook niks raars
maar Gringo vind het voelen tussen de oren niet prettig
vandaag gaan ze de trichimus verdoven en kijken hoe hij dan reageert
ze denken daar niet aan een allergie, omdat hij daar geen verdere tekenen van heeft zoals neus uitvloeiing of hoesten of natte ogen.
ik ga om 9 uur richting Lienden en hoop een onderzoek mee te maken
ben bang dat hij daar voorlopig nog wel staat.
mirgino schreef:ze denken daar [ wat ik vorig jaar ook dacht ] dat het een uiting van pijn/ongenoegen is wat hij wil omzeilen door zijn hoofd te kantelen en met het schudden
ze denkt dat de houding van een tijdje van de grond eten ergens zeer doet waardoor hij zo reageert

Had hij een gekanteld hoefbeen, kan het net niet zien op de foto's. Loopt je paard stokkreupel dat hij nu dat speciale beslag heeft gekregen? mirgino schreef:het krijgt bij mij wel een heel rare wending...........
gisteren ineens hoefbevangen!!!!!!!!!!!!!!
staat nu op speciaal beslag,en medicatie
en er zijn foto`s gemaakt, gelukkig is alles nog goed en heeft hij een mooie dikke zool
maandag maken ze weer foto`s en hopelijk zien deze er hetzelfde uit
Citaat:en op de kogel hebben ze een botstukje gezien........
deze zit er waarschijnlijk al jaren, maandag gaan ze met de echo kijken of deze eruit moet of de rest van leven daar zo kan blijven
Citaat:ze gaan maandag bloed trekken en testen op allergie, witte bloedlichamen en nog meer dingen
ook word zijn neus bekeken
de ct scan word aangevraagd voor hals en hoofd aansluiting
en een echo voor de schouder
ik word gek
Citaat:ze denken ook nog steeds dat er iets in zijn hoofd zit, omdat het schudden van hem niet typisch een headshaker schud is.
nou ,je kan mij wegdragen![]()
nu ineens zijn er 3 verschillende dingen aan de hand.
ik heb gisteren even een kleine inzinking gehad daar,ik kreeg even een dejavu
bijna 1 jaar geleden ging met cheyenne voor iets aan haar bil en dat werd ook vanalles anders
en de bil is nooit meer onderzocht
Citaat:Pfoeeeee als het maar goed komt en hij over een tijdje maar weer mee naar huis kan![]()
we snappen er niets van, waar komt dit nu ineens allemaal vandaan??????????

Sjoyceje schreef:Jee wat een verhaal zeg. Ik duim voor jullie. Hoop dat het allemaal goed komt. Kan het schudden dan komen door een beginnende hoefbevangenheid? Dat zou dan niet verklaren waarom ze vorig jaar heeft geschud lijkt me.
Ik ben nu een aantal dagen bezig met de oogdruppels, en ze lijkt er goed op te reageren!!![]()
Kyra schud nog wel, maar minder dan vorig jaar. Heb gister en vandaag gewoon in de buitenbak, in de zon kunnen rijden. Dat had ik vorig niet hoeven doen. Ze krijgt de druppels nu 2 x per dag. Volgens de DA mag het 5 tot 6 keer, maar dat is voor mij niet haalbaar. ' S morgens doet de stalhouder het, en ik ' s avonds.