lies schreef:Ik gebruik levertraanzalf van grand national voor wondjes en mok. vind het echt een heel fijne zalf, heelt snel.
Deze heb ik ook! Vind het een fijne zalf en hij ruikt lekker

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
assebassie schreef:Ik heb net een fles heltie horse luchtwegen opgemaakt bij mijn Arabier, wel fijn spul, geen chemische zooi.
Maar deed niet zoveel, heb ik het idee.
Verder geen ervaring met heltie horse, is wel duur vind ik.
Glansspray goed idee ja.
Slmt9, bij mijn merens past de rish maat 190 wel goed, is bij de protector de pasvorm anders dan? Ik denk erover om deze ook te kopen. Lijkt me een fijne.
Met dit weer heeft ze een witte vliegendeken op, de rish is te dik.
Ze kunnen in de schaduw en doen dit ook vaak.
Veel vliegen de laatste dagen, bah.
Unleash schreef:Ik had eergisterend de Rambo deken omgeruild voor een dunnere eczeemdeken voor de hitte. Heb toen ook leovet huidolie gesmeerd tegen de jeuk. Dit is enorm gaan irriteren en mijn pony heeft nu vanaf halverwege de manenkam tot aan de schoft al zijn manen afgeschuurd. Ik vond hem met een kapotte deken, vol wondvocht, vliegen, pus en bloed. Gewassen met betadine shampoo en toch de Rambo maar weer opgedaan. Mijn pony reageert heel gevoelig op bepaalde cremes. Hij heeft ook een keer een allergische reactie gehad toen ik een wondje had ontsmet met dettol wondspray en daarna honingzalf erop gedaan. Geen idee op welke van de 2 hij een allergie heeft, maar nu ook weer met die olie...
Iemand tips voor producten waar ze over het algemeen goed op reageren? Wat kan ik op zijn wonden smeren? Of gewoon alleen wassen met betadine shampoo (reageert hij wel goed op) en verder niks mee doen?
AvHdG schreef:Ik zweer ook groene leem. Heb die van de welkoop wel eens op me eigen gezicht gedaan. Geloof me dat prikt als je een wondje hebt. Inderdaad die met niks erin prikt niet
Unleash schreef:Ik heb nu de open wonden goed afgespoeld en gewassen met betadine. Zat weer erg veel pus in sinds gisteren, erg lastig om dat er allemaal goed uit te spoelen. Hij heeft een cresty neck, dus veel van die harde kleine gleufjes in de manenkam. Eigenlijk moet ik alle manen er gewoon afscheren om er goed bij te kunnen, maar dat is nu geen mogelijkheid. Te pijnlijk.
Ik ga nu even niks smeren. Had sudo creme meegenomen naar stal maar ik lees dat dat niet mag op open wondjes.
Alleen het voorzichtig aanraken van de plekjes was al te pijnlijk. De waterstraal mocht net maar zat op het randje van zijn pijngrens.
Er kunnen geen vliegen bij komen vanwege de deken. Morgen weer voorzichtig de wonden uitspoelen.
Arm beestje. Allemaal vanwege die stomme huidolie. Die fles ligt al mooi in de prullebak. Komt er nooit meer in.
Hannanas schreef:Wondjes open lijkt mij dan wel weer vervelend, dat geeft extra jeuk. Droge helende wonden jeuken namelijk.
Heeft iemand ervaring met Honey-heel van red horse op open wondjes?
marleen_88 schreef:Mijne schuurt sinds 2 dagen zijn hoofd, onder zijn voorpluk open. Dit heb ik nog nooit bij hem gezien. Het petje aan eczeemdeken laat hij niet zitten en ook vliegenkap ligt er meer naast dan op.
Iemand tips?
marleen_88 schreef:Is er een vliegenkap die blijft zitten door schuren? Hij schuurt met zijn hoofd rustig tegen een paal, een ander paard of zijn eigen been.
Heb een Bucas en Shire gehad, zonder resultaat nu een Lemieux, maar die blijft dus ook niet zitten.
En dus toch iets tegen de jeuk erop smeren..