[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:05

Ik dacht dat ze bij de ruitershop hier in de buurt wel een eczeemhoofdkap zouden hebben, maar niet dus.
Wat is een goede die ook nog een beetje betaalbaar is?
Ik heb een (soort van ;) ) everline deken.

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:06

chipieke schreef:
Die van mij staat 24/7 onder de eczeemdeken. 1 uur per dag heeft ze de deken af, dan wordt ze gepoetst en gereden.

Is het te lang om de deken op te laten? Heb echt schrik nu met het lezen van die post dat al haar mooie manen gaan uitvallen...

Mijn paard raagt de deken (rambo) al 3 jaar het hele zomerseizoen door. Hij komt er alleen maar af als ik ga rijden. Dat is zo'n 4 keer per week. De andere dagen blijft de deken 24 uur opliggen.

De manen zijn er helemaal niet dunner van geworden. Ik wissel regelmatig van deken, ik heb er 3: een in de was, een in de kast, een op het paard. Verder was ik het hele paard als het weer warm genoeg is regelmatig.

Zo'n deken werkt véél beter tegen de muggen dan allerlei mengseltjes, badolie of drogerdoekjes!

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:08

Nou, te horen gekregen van de DA dat ik maar een pyjama moet kopen, mijn tinker heeft eczeem. Dus, maar een goedkope versie pyjama kopen, want ze is nog maar 2 en nog verschrikkelijk in de groei. Wat kan ik nog meer doen, behalve een deken kopen........ :(

Steenbok

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:18

de deken zo snel mogelijk opleggen :D

Nee zonder gekheid, vervelend joh dat je tinker eczeem heeft. Staat ze op stal of in de wei? Is de stal helemaal afgesloten of open?

Als de stal dicht is kun je haar daar in zetten van 16.00 s'avonds tot 10 uur in de ochtend. dan zijn de meeste beestjes wel weer weg.
Hopen dat de deken gauw komt want dat werkt het beste!

Waar heeft ze jeuk?

Succes ermee!

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:30

Ze staat 24/7 buiten. Ze heeft jeuk in haar staart en manen, voor de helft :S vanaf haar hoofd tot het midden is jeukvrij.. en het begon nu ook op haar buik... maar de DA zei dat het gelukkig nog niet heel erg was, dus snel deken erop, voordat het nog erger wordt...

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:44

ja, zou ik zeker doen, snel deken erop!

Ik heb nu 2 jaar een Pagony Eczema op m'n Tinker liggen, gaat tot nu toe prima.
Ben nu wat meer met hem aan het werk dus ga nu een Rambo kopen, volgens mij gaat dat even wat makkelijker qua snel op en af doen.
Verder heb ik volgens mij ieder seizoen zo'n 2 Pagony's "versleten"...nou ja "versleten" is een groot woord. Soms komen er wat kleine gaatjes in, die dan weer dichtgenaaid. Ik heb ze allemaal nog wel, is nog prima te doen.
En ze zijn niet duur.
NU volgens mij 59 euro bij Divoza!!

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:47

Op naar Divoza!! Ze heeft alleen nog nooit een deken op gehad, dus ben benieuwd hoe dat gaat. :shock:

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:52

ja hop hop snel naar Divoza! :D

Ach went snel genoeg en als ze echt jeuk hebben steken ze vaak hun hoofd op den duur er al door als je er aan komt met de deken.
Om het te leren hebben wij het even samen gedaan en een handje bix onder z'n neus gehouden en gegeven als hij z'n neus door het gat stak! ;)

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:59

Goeie tip! ;)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 15:09

Annetje schreef:
Ik dacht dat ze bij de ruitershop hier in de buurt wel een eczeemhoofdkap zouden hebben, maar niet dus.
Wat is een goede die ook nog een beetje betaalbaar is?
Ik heb een (soort van ;) ) everline deken.

Ik heb gewoon de vliegenkap (met oren) van Bucas. Deze hebben ze ook bij de ruitershop in Boxmeer. Gaat in het seizoen 24-7 op.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 15:51

pfff. breeze heeft sinds maart al een boerka aan, + dat 2 keer daags druppels krijgt van de paardendrogist en toch is het van het weekend open gegaan. ik heb het gelijk in gesmeerd met anti jeuk zalf van de da, toch blijft het zonde. vorig jaar heb ik al haar manen moeten knippen omdat de pus er uit liep. dit jaar valt het tot nu toe mee. ze staat buiten van 10 tot 17 en snachts binnen.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 15:56

bloeduitslagen waren binnen. Niks bijzonders aan de hand volgens VA, paardje was 'gezond', geen wormen, geen gekke verhogingen. Advies was gaan behandelen met uitwendige producten evt. in combi met deken. Mocht het erger worden moest ik contact met hem opnemen voor een ander plan.

Van de ene kant had ik toch "gehoopt" op iets wat van binnenuit te behandelen is. Ik blijf wel doorgaan met drainage/pro biotica en begin volgende week met een levercomp. kuurtje. Alle beetjes helpen zullen we maar zeggen. Ga dus nu opzoek naar een geschikte creme/lotion :+. Laat hem aan het einde van het seizoen nogmaals testen door Josephien (hij werd toen negatief getest op ZE), mocht de ZE in ontwikkeling zijn kunnen we er dan misschien meer uithalen.

Hij schuurt gelukkig niet super veel, heeft zijn manen/staart nog. Maar het is wel zonde...

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 16:17

Ik zou nog even foto's maken over het tussenstuk tussen de voorbenen, hoe ik dat heb opgelost.
Dus hierbij enkele foto's ervan.

Gewoon alles dubbel door de gespen gewurmd, met heel veel moeite, maar het schuift dan ook helemaal niet meer dat is voordeel

Afbeelding

Afbeelding
Sorry, let niet op de poep haha lekker charmant, hier zie je dus dat ie maar heel iets hangt
Afbeelding

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 16:41

Owja, ik heb mijn pony nu op Pavo's natures best, maar ze heeft zulke slappe mest de laatste tijd. Iemand bekend hiermee bij dit voer?

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 16:44

de boett heeft daar tussen zelf al een stuk er zit dan vlap in de dkeen waaraan 3 gespen zitten en aan de deken zit een vlap van uhh 15 cm breed met rek band erin, en die kun je dan zo daaraan vast maken..

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 17:00

Ik voer ook nature's best
Maar mijn pony doet het er goed op. Mijn paard krijgt het trouwens ook, en ook hij doet het super. Hij zit lekker in zijn vel en glimt als een spiegeltje.
Geen last van dunne mest hier.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 17:27

Verder doet ze het er wel goed op, is weer lekker fris, mooi velletje etc. maar haar mest baart me wel wat zorgen.
Alhoewel, als ik terugdenk, naar toen ik die mix granen/zonder voerde heeft het ook heeeeeel lang geduurd voor haar mest weer goed was.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 18:04

sun en mijn kwpners hebben ook naturals the best,kwpners nog brok erbij.
kwpners blijven een stuk rustiger met dat voer, dan alleen biks geven.
vandaag op jacht geweest naar helosan.....apoyheek niet, de tuinen....niet,reformwinkel.....niet.
zucht, kijken of iemand bij de paardendrogist wat gaat bestellen... ;)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 18:33

ik binnenkort.. moet nieuw flesje druppels hebben. moet ik het mee bestellen? kan nog wel een week of anderhalf duren. flesje is nu halfvol.

I_S_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 18:33

Heb gister mijn exceemdeken binnen gehad. Hij zit erg netjes en sluit mooi aan.
Meteen omgelaten vanacht. Ga zo is even kijken hoe het met haar manen is gesteld. Ze heeft alleen ontzettend geschuurd aan haar staart. .. ;(

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 18:45

breeze haar staart was een pluizebol vanmiddag, maar het plekje in de manen dat open was, is nu weer dicht en niet warm meer. zopas nieuwe deken omgedaan. stof voelt lekkerder en de hals zit beter dus de manen zouden moeten blijven bestaan, als het exzeem niet de kop op steekt.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 18:59

mijn fjordje had vorig jaar SUPER erge exceem. Echt heel erg naar om te zien, hele huid open.
Vorig jaar waren we dan ook te laat met de deken, druppels, shampoo enz.
Dit jaar zijn we in Maart al begonnen met de druppels en heeft ze al lang een deken op. veel gewassen enz enz.
En tot mijn grote genoegen schuurt yesta nog steeds niet!
Alleen ben ik nu ZO bang dat de jeuk gewoon wordt uitgesteld en op een gegeven moment dubbel zo hard uitbarst.
Of hoef ik daar niet bang voor te zijn? :P

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:01

dat heb ik zelf ook een beetje, maar elke dag zonder jeuk heeft ze binnen en die pakken ze haar niet meer af.

aangezien ik alleen kan wassen met koud water heb ik dat nog maar 1 keer gedaan.. de ziel stond gewoon te bibberen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:02

CarolShadow schreef:
Verder doet ze het er wel goed op, is weer lekker fris, mooi velletje etc. maar haar mest baart me wel wat zorgen.
Alhoewel, als ik terugdenk, naar toen ik die mix granen/zonder voerde heeft het ook heeeeeel lang geduurd voor haar mest weer goed was.

wat apart dat ze zo reageerd op ander voer???
zou je denken dat er toch iets niet helemaal jofel is in de darmen..
zou het een idee zijn om een probiotica te proberen en kijken of dat invoed heeft?

ik ga even spammen:
http://www.med4vets.com/specs/Microsoft ... 0Cream.pdf

msm cream. wat een gaaf spul zeg!!!
dit zit er in
Citaat:
A soothing anti bacterial cream, combining all the benefits of MSM, Aloe Vera, Zinc, Castor oil and essential
oils of Tea Tree, Lavender, Chamomile and Jojoba to help sooth minor skin ailments.
A particularly useful barrier in muddy conditions and also to aid the re-growth of hair.

dus:
msm. aloe vera,zink ,wonderolie( castor oil) tea tree, lavendel, kamille en jojoba

gaaf spulletje,ik behandel momenteel kelly er mee want die heeft giga jeuk op de achterbenen.
waarschijnlijk mijt maar ik kan haar nergens mee behandelen omdat ze zwanger is.(sebacil etc mag dan niet)
mijn handen zijn nu ook lekker zacht er van,kel heeft geen jeuk meer,wondjes zijn mooi dicht en ik ben supertevreden :D

weet wel zeker dat het ook heel erg de moeite waard is voor de eczemers

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:32

Msm cream is idd heel fijn spul. Smeer het ook al een tijdje op de wondjes en stuge delen van mijn eczemer, werkt prima.