Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
yvonne1303 schreef:Onze haflinger van 23 jaar heeft uiterlijkheden van Cushing. Krullende dikke vacht, niet verharen in het voorjaar en een hangbuik. Verder is hij nog heel oke. Onze DA roept cushing en heeft niet direct het idee om te gaan testen hierop.
4 weken geleden hebben we onze 30-jarige moeten laten inslapen met HB. De pijn was te erg, pijnstilling sloeg niet aan. Vermoedelijk ook cushing, ook lange krullende vacht, hangbuik, vet boven de ogen. Maar verder oke, tot de bevangenheid.
Zou je ook zonder dat je het heel zeker weet pergolide kunnen geven?? Of geef je pergolide alleen maar als er meer klachten zijn.
grtjes Yvonne
yvonne1303 schreef:Onze haflinger van 23 jaar heeft uiterlijkheden van Cushing. Krullende dikke vacht, niet verharen in het voorjaar en een hangbuik. Verder is hij nog heel oke. Onze DA roept cushing en heeft niet direct het idee om te gaan testen hierop.
4 weken geleden hebben we onze 30-jarige moeten laten inslapen met HB. De pijn was te erg, pijnstilling sloeg niet aan. Vermoedelijk ook cushing, ook lange krullende vacht, hangbuik, vet boven de ogen. Maar verder oke, tot de bevangenheid.
Zou je ook zonder dat je het heel zeker weet pergolide kunnen geven?? Of geef je pergolide alleen maar als er meer klachten zijn.
grtjes Yvonne
kekavo schreef:Spike, een pard hoeft niet perse misselijk te worden van pergolide, het is een bijverschijnsel dat KAN optreden. Hoeft dus niet. Maar als hij er wel misselijk van is, is dat over als hij er goed aan gewent is. Het is niet blijvend.
Nanda schreef:yvonne1303 schreef:Onze haflinger van 23 jaar heeft uiterlijkheden van Cushing. Krullende dikke vacht, niet verharen in het voorjaar en een hangbuik. Verder is hij nog heel oke. Onze DA roept cushing en heeft niet direct het idee om te gaan testen hierop.
grtjes Yvonne
Mijn shet heeft alleen op het uiterlijk en klachten de "cushing"diagnose gekregen en ben ik met pergolide begonnen. Eigenlijk heb ik zelf de diagnose gesteld met behulp van dit topic, dit de da voorgelegd en die is er mee ingestemdVervolgens de dosis op eigen iniatief in doses opgebouwd. De DA vond het maar flauwekul.
_Roosmarijn_ schreef:kekavo schreef:Spike, een pard hoeft niet perse misselijk te worden van pergolide, het is een bijverschijnsel dat KAN optreden. Hoeft dus niet. Maar als hij er wel misselijk van is, is dat over als hij er goed aan gewent is. Het is niet blijvend.
Dit antwoord zocht ik net, fijn om te horen.Enig idee hoe lang het duurt voordat die misselijkheid / last van de buik weg trekt?