Het hijgen heeft niets met luchtzuigen te maken.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Miesemuisje schreef:Ik hoop dat het goed is dat ik dit topic weer omhoog haal. leek me beter dan een apart topic openen terwijl er een algemeen topic over is.
ik wil toch hier even mijn verhaal kwijt, en misschien wat advies/herkenning.
ik nu sinds bijna een jaar een bijrijdpaard. heel leuk paard, maar dus ook een luchtzuiger. daarnaast ook gevoelig door koliek (mede door het luchtzuigen vrees ik). verder ook niet dik te krijgen, hoeveel voer hij ook krijgt. (hij krijgt nu wat lijnzaadsmurrie, 3/4 schep muesli, wat luzerne en zemelen. hij staat overdag in de wei, of paddock als het slecht weer is.
nu lijkt hij alweer afgevallen, en het valt me op dat hij de laatste tijd gaat "slaan"met mijn been als hij aan het luchtzuigen is, ik ben dan toch bang dat hij pijn heeftik heb dit uiteraard meteen doorgegeven aan de eigenaar.
heb het ook even gefilmd (niet heel duidelijk geworden)
https://www.youtube.com/watch?v=eLltBUV ... e=youtu.be
Miesemuisje schreef:Ik hoop dat het goed is dat ik dit topic weer omhoog haal. leek me beter dan een apart topic openen terwijl er een algemeen topic over is.
ik wil toch hier even mijn verhaal kwijt, en misschien wat advies/herkenning.
ik nu sinds bijna een jaar een bijrijdpaard. heel leuk paard, maar dus ook een luchtzuiger. daarnaast ook gevoelig door koliek (mede door het luchtzuigen vrees ik). verder ook niet dik te krijgen, hoeveel voer hij ook krijgt. (hij krijgt nu wat lijnzaadsmurrie, 3/4 schep muesli, wat luzerne en zemelen. hij staat overdag in de wei, of paddock als het slecht weer is.
nu lijkt hij alweer afgevallen, en het valt me op dat hij de laatste tijd gaat "slaan"met mijn been als hij aan het luchtzuigen is, ik ben dan toch bang dat hij pijn heeftik heb dit uiteraard meteen doorgegeven aan de eigenaar.
heb het ook even gefilmd (niet heel duidelijk geworden)
https://www.youtube.com/watch?v=eLltBUV ... e=youtu.be
Citaat:ik nu sinds bijna een jaar een bijrijdpaard. heel leuk paard, maar dus ook een luchtzuiger. daarnaast ook gevoelig door koliek (mede door het luchtzuigen vrees ik). verder ook niet dik te krijgen, hoeveel voer hij ook krijgt. (hij krijgt nu wat lijnzaadsmurrie, 3/4 schep muesli, wat luzerne en zemelen. hij staat overdag in de wei, of paddock als het slecht weer is.